570 dps 2018r

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Bombardier / Can-am
ODPOWIEDZ
rafal.k
Posty: 11
Rejestracja: pn 02 gru, 2019
Quad:: Can-Am Outlander 570 DPS
Imię: Rafał

Re: 570 dps 2018r

Post autor: rafal.k » wt 21 sty, 2020

Na podstawie moich jakiś tam doświadczeń z klejeniem gwintów uważam, że przed odkręceniem dobrze jest połączenie gwintowe podgrzać. W przypadku szpilek do kół takie rozwiązanie nie wchodzi w grę z wiadomych względów. Same szpilki w quadzie i gwint na nich nie wydają się specjalnie mocne. Stąd moje obawy. Widziałem przypadki na warsztacie kiedy gwint ze śruby złaził wraz z nakrętką przy mocniejszych klejach i próbie odkręcenia bez podgrzewania.

Oczywiście odpadnięcie koła wraz z dystansem podczas jazdy, to chyba najgorszy scenariusz. Dlatego jeżeli taka potrzeba będzie, to zakleję nakrętki na szpilkach. Bezpieczeństwo jest w tym momencie najważniejsze, a skutki odpadnięcia koła podczas jazdy mogą się okazać zdecydowanie gorsze niż nawet wymiana kompletu szpilek zarówno dla kierowcy jak i samego pojazdu..

Z oponami chodzi, że oryginalne Carlisle, przede wszystkim przód 25x8-12, wyglądają na wąskie i delikatne. Podobnie felgi, wydają się bardzo ażurowe. W rzeczywistości koła są b.lekkie. Żałuję, że nie zważyłem ich z ciekawości. Myślę, że dołożenie konkretniejszych opon 26x11 tył i 26x9 przód wiąże się z dołożeniem około 15kg. Konkretniejsze felgi, to może być kolejne 10kg. Przy silniku 48 KM i ciężarze 25 kg na bagażniku nie zrobi specjalnego znaczenia ale na kołach taki balast którym trzeba obracać pewnie będzie odczuwalny.

Oczywiście z miłą chęcią czytam Wasze uwagi, bo pewne sprawy związane z quadowaniem są dla mnie nowością 8)

Awatar użytkownika
Robson102
Posty: 339
Rejestracja: ndz 15 sty, 2017
Quad:: Can Am Outlander 1000R MAX XT-P
Imię: Robert
Lokalizacja: Wołów

Re: 570 dps 2018r

Post autor: Robson102 » wt 21 sty, 2020

rafal.k pisze:
wt 21 sty, 2020
Widziałem przypadki na warsztacie kiedy gwint ze śruby złaził wraz z nakrętką przy mocniejszych klejach i próbie odkręcenia bez podgrzewania.
Wszystko zależy od kleju.
Są kleje nisko, średnio i wysoko wytrzymałe.
Te ostatnie bez grzania nie ruszysz.
Robert

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: 570 dps 2018r

Post autor: oolsztyniak » czw 23 sty, 2020

Dlatego pisałem, żeby dać niebieski.
Ja nawet jak zacisk hamulcowy zdejmuje to potem kleję go na niebieski klej.
Negatywów nigdy żadnych nie było, trochę więcej siły i odkręcone.
Później gwint czyszczę szczotką drucianą i znów klej :)
rafal.k pisze:
wt 21 sty, 2020
Przy silniku 48 KM i ciężarze 25 kg na bagażniku nie zrobi specjalnego znaczenia ale na kołach taki balast którym trzeba obracać pewnie będzie odczuwalny.

Oczywiście z miłą chęcią czytam Wasze uwagi, bo pewne sprawy związane z quadowaniem są dla mnie nowością 8)
Zrobi to za Ciebie DPS, ten sam jest w 570, 650, 850 i 1000 a w xmr przecież targa gorille co ważą ze dwie tony :)
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

rafal.k
Posty: 11
Rejestracja: pn 02 gru, 2019
Quad:: Can-Am Outlander 570 DPS
Imię: Rafał

Re: 570 dps 2018r

Post autor: rafal.k » sob 08 lut, 2020

Chodziło mi o słabszą dynamikę na cięższych kołach, nie o wspomaganie kierownicy.

Pytanie nieco innego typu. W momencie odpalania silnika po dłuższym postoju (1-2 tygodnie) zdarza się, że mrugnie mi 'check engine' na żółto. Jest to mrugnięcie przez dziesiąte części sekundy w momencie puszczenia rozrusznika. Zdarza się to tylko przy pierwszym uruchomieniu po dłuższym postoju. Quadzika trzymam w garażu nieogrzewanym.
Na myśl przychodzi mi akumulator. Quadzik ma 2 lata (aku może być starszy), a przebieg dzisiaj ma około 350km.

Jest to normalne, czy może jest się czym martwić?

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: 570 dps 2018r

Post autor: oolsztyniak » pn 10 lut, 2020

Nie ma czym. Naładuj aku.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

rafal.k
Posty: 11
Rejestracja: pn 02 gru, 2019
Quad:: Can-Am Outlander 570 DPS
Imię: Rafał

Re: 570 dps 2018r

Post autor: rafal.k » pn 17 lut, 2020

Po doładowaniu akumulatora problem zniknął.
Dzięki i pozdrawiam.

cassius30
Posty: 2
Rejestracja: pn 09 mar, 2020
Quad:: tgb 500
Imię: Piotr

Re: 570 dps 2018r

Post autor: cassius30 » pn 09 mar, 2020

Witam wszystkich.
Przymierzam się do zakupu Can am Outlandera 570 , dysponuje budżetem max 30k. Panowie czy może ktoś pokrótce wyjaśnić mi jak to jest z tą pojemnością 570. W których modelach rocznikach 570 to zblokowane 650? Po czym to można rozpoznać?

rafal.k
Posty: 11
Rejestracja: pn 02 gru, 2019
Quad:: Can-Am Outlander 570 DPS
Imię: Rafał

Re: 570 dps 2018r

Post autor: rafal.k » wt 10 mar, 2020

To tak od końca->
w certyfikacie zgodności na podstawie którego rejestrujesz quada jest wpisana pojemność,
jeżeli mowa o używce, to w dowodzie rejestracyjnym masz wpisaną pojemność właśnie z powyższego dokumentu,
w instrukcji obsługi, na samym końcu w specyfikacji jest pojemność,
na samym silniku i jakiś tam naklejkach również jest podana pojemność silnika.

Na pewno roczniki 2018 i 2019 miały 650cm3. Tutaj niech się wypowiedzą ci, co lepiej znają temat. Ja się interesowałem przez moment jak kupowałem quadzika:)

cassius30
Posty: 2
Rejestracja: pn 09 mar, 2020
Quad:: tgb 500
Imię: Piotr

Re: 570 dps 2018r

Post autor: cassius30 » śr 11 mar, 2020

Dzięki za odpowiedz. Czyli jeżeli dobrze Ciebie zrozumiałem kupując can ama 570 z 2018/19 kupujemy zblokowaną 650 ? Oczywiście aby się upewnić należy to sprawdzić np. w dowodzie tak? A na czym polega samo odblokowanie 570 do 650.

rafal.k
Posty: 11
Rejestracja: pn 02 gru, 2019
Quad:: Can-Am Outlander 570 DPS
Imię: Rafał

Re: 570 dps 2018r

Post autor: rafal.k » śr 11 mar, 2020

Z ustaleniem pojemności nie powinieneś mieć problemów. Jak napisałem wyżej jest kilka miejsc informujących o rzeczywistej pojemności silnika danego egzemplarza.

Co do samej pojemności, to nie mam wiedzy, czy jest to dokładnie taki sam silnik jak w wersji 650 zdławiony na elektronice. Należy pamiętać, że pojemność cylindrów, to jedna sprawa, a dół silnika, to druga sprawa.
Najśmieszniejsze, że kupując quada jakiś czas temu i rozmawiając ze sprzedawcami często otrzymywałem sprzeczne informacje. W mojej opinii sama sieć sprzedaży Can-Am pozostawia sporo do życzenia chociażby względem Polarisa.

Moje zdanie - pojemność silnika należy potraktować, jako bonus do zakupu. Jeżeli zamierzasz kupić z zamiarem natychmiastowego kombinowania, to szukaj czegoś z większym silnikiem zwłaszcza, że w tym budżecie w grę wchodzi używka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Bombardier / Can-am”