CF MOTO 500 wyniesienie chłodnicy
- rzeznikczek
- Posty: 117
- Rejestracja: pn 10 lis, 2014
- Quad:: CF Moto 500 BE, 550. X8 :D
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Bartoszyce
CF MOTO 500 wyniesienie chłodnicy
Witam
Opiszę skrócie opiszę czego użyłem do modyfikacji. Nie będę rozpisywał się jakiego klucza użyłem bo każdy kto lubi podłubać przy gadzie ma wymagany komplet.
Osłona\wyniesienie chłodnicy kupiłem na olx.pl resztę w agromie
Do modyfikacji trzeba 3.5m wężą do ropy/oleju + 1m węża do zassysania z zbiorniczka wyrównawczego, 3 złączki do przewodów wyżej wymienionych, 8 opasek
zaciskowych, kabel do podłączenia elektryki 50cm . Jeśli Ktoś będzie zainteresowany to napiszę średnicę węzy i opasek.
Zaczynamy od rozebrania całego przodu z bagażnikiem. Przygotowujemy bankę o pojemności 3 litry na płyn chłodniczy.Odłączamy wszystkie przewody elektryczne i wodne od chłodnicy i wyjmujemy ja na bok, najlepiej zaznaczyć kolorami przewody co z czym żeby nie błądzić pózniej, wszystko tam jest wpasowane na tyle że bez zdjęcia koła nie uda sie
Zatykamy chłodnicę i przewody z cieczą chłodzącą aby zachować czystość układu do zakończenia prac.
Wycinamy w miejscu korka wlewu chłodnicy większą dziurę na 2 przewody do chłodnicy, ja użyłem wycinarki kątowej do tego, to samo robimy w plastikowej pokrywie (bo tak jest najłatwiej wg mnie, robiąc nowe dziury woda będzie wciekać i wyciekać bez kontroli a tego chciałem uniknąć).
Układamy wąż na wyznaczonym odcinku i ucinamy jego nadmiar, łączymy oryginalny przewód z nowym złączkami i opaskami zaciskowymi. Składamy plastikową pokrywę i bagażnik.
Teraz należy się zabrać za wyznaczenie miejsca na obudowę chłodnicy w bagażniku, u mnie jest zamontowana na 4 śruby i jest ok, wszystko trzyma się stabilnie, dopiero przy włączeniu wentylatora widać że drga nieco obudowa
Po zamontowaniu obudowy można układać przewody do chłodnicy tak aby nie było zagięć gdyż płyn musi swobodnie przepływać przewodami. Zaciskamy przewody opaskami zaciskowymi na chłodnicy, podłączamy elektrykę. Warto cała elektrykę puścić przez opaskę termokurczliwą dla własnego spkoju i podgrzać opalarką.
Na sam koniec pracy nalewamy potrzebną ilość płynu do zbiorniczka wyrównawczego, do chłodnicy lejemy ile wejdzie, odpalamy gadzinę i czekamy aż układ się rozgrzeje i termostat puści na duży obieg. przy otwartym korku po 10-15 minutach z chłodnicy uciekną pierwsze bomble z powietrzem, układ chłodzenia dopiero zaczyna się odpowietrzać, ja użyłem wężyka który podnosił poziom płynu chłodnicy aby płyn chłodniczy nie chlapał na quada przy odpowietrzaniu. Najlepiej mieć ze sobą podczas jazdy 1-2 litra płynu chłodzącego na dolewkę przez pierwszy miesiąc w razie nieszczelności. Do układu wejdzie prawie 5 litrów, mi się udało spuścić 2.5 litra przy odkręcaniu układu chłodzenia. Pompa wodna daje radę taką ilość przepompować w moim quadzie
Moja gadzina miała problem z chłodzeniem i zdecydowałem się zrobić coś z tym, wyniesienie to dobre rozwiązanie na przyszłość, wszystko mamy na wierzchu w razie potrzeby, jedyna wada to rozbieranie tego aby dostać się do elektryki, dlatego ja u siebie wszystko zamontowałem, zablokowałem aby nie latało luzem pod bagażnikiem. Wszystkie styki i elektro złączki postawiłem na wężu, dzięki temu nie leżą w najniższym punkcie i są lepiej zabezpieczone przed wodą
Nie mogłem robić więcej zdjęć niestety bo miałem ręce umazane w bitexie i płynie chłodniczym. Myślę że te parę zdjęć dobrze wyjaśni co i jak
W razie pytań pisać, pomogę chętnie
Jeśli Komuś podoba się temat niech napiszę komentarz.
Opiszę skrócie opiszę czego użyłem do modyfikacji. Nie będę rozpisywał się jakiego klucza użyłem bo każdy kto lubi podłubać przy gadzie ma wymagany komplet.
Osłona\wyniesienie chłodnicy kupiłem na olx.pl resztę w agromie
Do modyfikacji trzeba 3.5m wężą do ropy/oleju + 1m węża do zassysania z zbiorniczka wyrównawczego, 3 złączki do przewodów wyżej wymienionych, 8 opasek
zaciskowych, kabel do podłączenia elektryki 50cm . Jeśli Ktoś będzie zainteresowany to napiszę średnicę węzy i opasek.
Zaczynamy od rozebrania całego przodu z bagażnikiem. Przygotowujemy bankę o pojemności 3 litry na płyn chłodniczy.Odłączamy wszystkie przewody elektryczne i wodne od chłodnicy i wyjmujemy ja na bok, najlepiej zaznaczyć kolorami przewody co z czym żeby nie błądzić pózniej, wszystko tam jest wpasowane na tyle że bez zdjęcia koła nie uda sie
Zatykamy chłodnicę i przewody z cieczą chłodzącą aby zachować czystość układu do zakończenia prac.
Wycinamy w miejscu korka wlewu chłodnicy większą dziurę na 2 przewody do chłodnicy, ja użyłem wycinarki kątowej do tego, to samo robimy w plastikowej pokrywie (bo tak jest najłatwiej wg mnie, robiąc nowe dziury woda będzie wciekać i wyciekać bez kontroli a tego chciałem uniknąć).
Układamy wąż na wyznaczonym odcinku i ucinamy jego nadmiar, łączymy oryginalny przewód z nowym złączkami i opaskami zaciskowymi. Składamy plastikową pokrywę i bagażnik.
Teraz należy się zabrać za wyznaczenie miejsca na obudowę chłodnicy w bagażniku, u mnie jest zamontowana na 4 śruby i jest ok, wszystko trzyma się stabilnie, dopiero przy włączeniu wentylatora widać że drga nieco obudowa
Po zamontowaniu obudowy można układać przewody do chłodnicy tak aby nie było zagięć gdyż płyn musi swobodnie przepływać przewodami. Zaciskamy przewody opaskami zaciskowymi na chłodnicy, podłączamy elektrykę. Warto cała elektrykę puścić przez opaskę termokurczliwą dla własnego spkoju i podgrzać opalarką.
Na sam koniec pracy nalewamy potrzebną ilość płynu do zbiorniczka wyrównawczego, do chłodnicy lejemy ile wejdzie, odpalamy gadzinę i czekamy aż układ się rozgrzeje i termostat puści na duży obieg. przy otwartym korku po 10-15 minutach z chłodnicy uciekną pierwsze bomble z powietrzem, układ chłodzenia dopiero zaczyna się odpowietrzać, ja użyłem wężyka który podnosił poziom płynu chłodnicy aby płyn chłodniczy nie chlapał na quada przy odpowietrzaniu. Najlepiej mieć ze sobą podczas jazdy 1-2 litra płynu chłodzącego na dolewkę przez pierwszy miesiąc w razie nieszczelności. Do układu wejdzie prawie 5 litrów, mi się udało spuścić 2.5 litra przy odkręcaniu układu chłodzenia. Pompa wodna daje radę taką ilość przepompować w moim quadzie
Moja gadzina miała problem z chłodzeniem i zdecydowałem się zrobić coś z tym, wyniesienie to dobre rozwiązanie na przyszłość, wszystko mamy na wierzchu w razie potrzeby, jedyna wada to rozbieranie tego aby dostać się do elektryki, dlatego ja u siebie wszystko zamontowałem, zablokowałem aby nie latało luzem pod bagażnikiem. Wszystkie styki i elektro złączki postawiłem na wężu, dzięki temu nie leżą w najniższym punkcie i są lepiej zabezpieczone przed wodą
Nie mogłem robić więcej zdjęć niestety bo miałem ręce umazane w bitexie i płynie chłodniczym. Myślę że te parę zdjęć dobrze wyjaśni co i jak
W razie pytań pisać, pomogę chętnie
Jeśli Komuś podoba się temat niech napiszę komentarz.
- bartek1080
- Posty: 26
- Rejestracja: pn 20 lip, 2015
- Quad:: Outlander 800 xxc
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: CF MOTO 500 wyniesienie chłodnicy
witam czy można na nowo wgrać fotki nic nie widać
- rzeznikczek
- Posty: 117
- Rejestracja: pn 10 lis, 2014
- Quad:: CF Moto 500 BE, 550. X8 :D
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Bartoszyce
- rzeznikczek
- Posty: 117
- Rejestracja: pn 10 lis, 2014
- Quad:: CF Moto 500 BE, 550. X8 :D
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Bartoszyce
Re: CF MOTO 500 wyniesienie chłodnicy
po roku jazdy jeszcze 1 poprawka, zbiorniczek cieczy chlodzącej wyżej dzięki czemu wchodzi ponad 0.5L więcej, chłodnica wypeniona jest wyżej płynem chłodzącym
chwyciłem opaska na próbe i już widać że układ lepiej działa.
wąż przy chłodnicy za mocno się łamał i zmniejszał przepływ cieczy chłodzącej, dodałem 2 stalowe opaski zaciskowe i po sprawie.
chwyciłem opaska na próbe i już widać że układ lepiej działa.
wąż przy chłodnicy za mocno się łamał i zmniejszał przepływ cieczy chłodzącej, dodałem 2 stalowe opaski zaciskowe i po sprawie.
- walek1978
- Posty: 137
- Rejestracja: śr 10 cze, 2015
- Quad:: CF Moto 500, X8
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: CF MOTO 500 wyniesienie chłodnicy
Nurtuje mnie tylko jedna sprawa ....dlaczego on ci się aż tak grzał że musiałeś robić takie modyfikacje ? Ja śmigam w różnym terenie błoto, woda, szutry, piachy i nigdy nie miałem takiego problemu więc trochę się dziwie tym modyfikacją tym bardziej że chłodnice idzie umyć pod dużym ciśnieniem po każdej błotnej wyprawie. Ale może co model to inaczej
- rzeznikczek
- Posty: 117
- Rejestracja: pn 10 lis, 2014
- Quad:: CF Moto 500 BE, 550. X8 :D
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Bartoszyce
Re: CF MOTO 500 wyniesienie chłodnicy
mam histiorię jego serwisowania i co jakiś czas pojawiał się ten problem.
wentylator nie uruchamiał się zapewne, teraz mam wszystko na wierzchu i w razie czego nie musze zdejmować przedniego bagażnika żeby widzieć co się dzieje.
czujnik w chlodnicy działa bo opalarka podgrzałem go i uruchomił wentylator.
2 razy zagotował mi się płyn do czasu wyniesienia chłodnicy, teraz latam bez problemu
wentylator nie uruchamiał się zapewne, teraz mam wszystko na wierzchu i w razie czego nie musze zdejmować przedniego bagażnika żeby widzieć co się dzieje.
czujnik w chlodnicy działa bo opalarka podgrzałem go i uruchomił wentylator.
2 razy zagotował mi się płyn do czasu wyniesienia chłodnicy, teraz latam bez problemu
Re: CF MOTO 500 wyniesienie chłodnicy
Kolego czy można zdjęcia prosić? Bo zniknęły a chciałbym coś podziałać
- rzeznikczek
- Posty: 117
- Rejestracja: pn 10 lis, 2014
- Quad:: CF Moto 500 BE, 550. X8 :D
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Bartoszyce
Re: CF MOTO 500 wyniesienie chłodnicy
sporo zdjęć na ktorych widać w sumie wszystko co trzeba.
Wszystko w agromie kupiłem.
Wyniesienie w sensie stelaż na OLX od osoby prywatnej udało mi się kupić.
na zdjęciach
na koniec zbiorniczek wyrownanczy przenioslem na prawa strone wyniesienia zeby to byl mozliwie najwyzszy punkt bo w kazdych pojazdach jest wyzej ale tu sie nie dalo rady.
Wszystko w agromie kupiłem.
Wyniesienie w sensie stelaż na OLX od osoby prywatnej udało mi się kupić.
na zdjęciach
na koniec zbiorniczek wyrownanczy przenioslem na prawa strone wyniesienia zeby to byl mozliwie najwyzszy punkt bo w kazdych pojazdach jest wyzej ale tu sie nie dalo rady.