Martines, wzoru roadbooka brak. Schemat wypracowany został raczej zwyczajowo. Ważne jest aby w sposób czytelny podać kilka ważnych informacji:
- odległość od poprzedniej kratki. Często podaje się także odległość całkowitą od startu.
- kierunek z którego nadjeżdżasz
- kierunek dalszej jazdy/skrętu
- opis topograficzny (skrzyżowanie, woda, rów, górka, kapliczka, suche drzewo itp.); ważne to jest zwłaszcza w momencie zaistnienia błędu w odległości, po topografii można się zorientować gdzie dalej
![Smile :-)](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif)
- miejsce na jakiś opis słowny.
Ważna jest konsekwencja w podawaniu informacji np. na itinererach na Pucharze YC zawsze nadjeżdzasz od dołu kratki. innym razem można np. stosować kropkę w miejscu zerowania licznika - będzie to miało zwłaszcza ogromne znaczenie przy wskazaniach odległości między kratkami podawanych z dokładnością 5 metrów.
Co do formatu to posłużę się przykładem z ostatniej Rundy YC. Do Tourtecha wystarczyło zastosować kartke A5 z widocznymi czterema, dużymi kratkami ułożonymi wierszami. generalnie max format do przewijarki to A5. Można stosować i mniejsze ale traci sie na czytelnosci.