Ostatnia pomoc w wyborze
-
- Posty: 74
- Rejestracja: czw 03 mar, 2016
- Quad:: CF MOTO 520L EPS
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Re: Ostatnia pomoc w wyborze
Dobre Robsson dzięki ale przewozy będą raczej tylko z żoną i dzieciakami więc gratis Myślę że padnie krótką wersję ale to się okaże w dniu zakupu bo wciąż nie mam pewności.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: czw 03 mar, 2016
- Quad:: CF MOTO 520L EPS
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Re: Ostatnia pomoc w wyborze
Możecie swoimi doświadczeniami odnieść się do tego ogłoszenia?
https://www.otomoto.pl/oferta/can-am-ou ... z0KHb.html
Wydaje mi się podejrzane, quada tegoroczny zarejestrowany z małym przebiegiem i 2 kpl opon za 25k
Jak myślicie o co chodzi?
Powtarzam że zupełnie się nie znam i może tak ma być. Jeśli tak wolałbym tego od cf-ki.
Ech , to cena netto a już się podjarałem
https://www.otomoto.pl/oferta/can-am-ou ... z0KHb.html
Wydaje mi się podejrzane, quada tegoroczny zarejestrowany z małym przebiegiem i 2 kpl opon za 25k
Jak myślicie o co chodzi?
Powtarzam że zupełnie się nie znam i może tak ma być. Jeśli tak wolałbym tego od cf-ki.
Ech , to cena netto a już się podjarałem
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Ostatnia pomoc w wyborze
Quad z tego co kojarzę był w Maroko.
Ja bym brał traktorka, AC za 1% wartości to coś wspaniałego
Ja bym brał traktorka, AC za 1% wartości to coś wspaniałego
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
Re: Ostatnia pomoc w wyborze
A na poważnie to Jacek napisał co trzeba.
Ja tylko dodam, że jeśli faktycznie w zasadzie tylko turystyka bez poważniejszego terenu i przepraw a będą pasażerowie to spokojnie bierz długą.
Bo jeśli głównie dzieci byłyby wożone to do króciaka zawsze można dokupić kufer z siedziskiem np takim jak niżej na fotce, który daje Ci dodatkowe miejsce nie ograniczając przestrzeni dla kierowcy. Nogi dziecka specjalnie Tobie nie będą przeszkadzać bo do stopnia nie dosięgną ale zwłaszcza w przypadku nowej maszyny proponowałbym okleić folią ochronną tylne błotniki bo plastik będzie porysowany od butów pociech.
Wtedy masz króciaka z dodatkowym miejscem i pojemnym/wygodnym kufrem który może się przydać w turystyce nawet takiej bliskiej.
Gorzej jak pasażer będzie dorosłą osobą. Wtedy na siedzeniu jest troszkę ciasno a w nogach już słabo.
Na podjazdach jak Jacek pisze długa CFka jest nie do odklejenia teoretycznie z dużym zapasem co jest dużą zaleta zwłaszcza na początku zabawy albo dla tych co podjazdy robią okazjonalnie i nie mają w tym doświadczenia.
Co do promienia skrętu to akurat w CF teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką. Małem krótką CF500 i jeżdżąc z dwoma długimi widać było, że promień skrętu nie odbiegał w poszczególnych wersjach (kąty zwrotnic w moim były najwyraźniej o kilka stopni słabsze co w efekcie powodowało że długie tak samo robiły nawroty jak moja krótka). Sprawdzone wielokrotnie.
Także aby to sprawdzić musiałbyś zrobić test u dealera. Zrobić sobie kółko jedną i drugą wersją.
Długa wersja za to szybciej traci trakcję na stromych długich podjazdach i jest mniej skuteczna we wskrabywaniu, ale łatwiej się ją daje kontrolować w poślizgu na zakrętach latając bokiem.
Jeszcze jedna dość istotna rzecz o której mało się pisze to to, że długie wersje na polnych drogach zwłaszcza w piasku idą jak po sznurku a krótkie są bardziej "nerwowe" -wymagają większej uwagi "na kierownicy" bo wtedy bardziej nimi prowadza-wężykują - Dłuższe są na szybszych takich przelotach stabilniejsze.
Każdy ma plusy i minusy - kwestia co dla kogo ważniejsze.
Generalnie długa wersja zwłaszcza dla amatora turystyki nieotrzaskanego z poważną terenową jazdą jest bardziej bezstresowa, wygodniejsza i bezpieczniejsza co jak widać się ludziom podoba (ilość wersji długich w ilości sprzedaży quadów CF)
A ze względu na bezpieczeństwo przewożonych dzieci to jest bardzo istotne.
Sam musisz zdecydować.
Ja tylko dodam, że jeśli faktycznie w zasadzie tylko turystyka bez poważniejszego terenu i przepraw a będą pasażerowie to spokojnie bierz długą.
Bo jeśli głównie dzieci byłyby wożone to do króciaka zawsze można dokupić kufer z siedziskiem np takim jak niżej na fotce, który daje Ci dodatkowe miejsce nie ograniczając przestrzeni dla kierowcy. Nogi dziecka specjalnie Tobie nie będą przeszkadzać bo do stopnia nie dosięgną ale zwłaszcza w przypadku nowej maszyny proponowałbym okleić folią ochronną tylne błotniki bo plastik będzie porysowany od butów pociech.
Wtedy masz króciaka z dodatkowym miejscem i pojemnym/wygodnym kufrem który może się przydać w turystyce nawet takiej bliskiej.
Gorzej jak pasażer będzie dorosłą osobą. Wtedy na siedzeniu jest troszkę ciasno a w nogach już słabo.
Na podjazdach jak Jacek pisze długa CFka jest nie do odklejenia teoretycznie z dużym zapasem co jest dużą zaleta zwłaszcza na początku zabawy albo dla tych co podjazdy robią okazjonalnie i nie mają w tym doświadczenia.
Co do promienia skrętu to akurat w CF teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką. Małem krótką CF500 i jeżdżąc z dwoma długimi widać było, że promień skrętu nie odbiegał w poszczególnych wersjach (kąty zwrotnic w moim były najwyraźniej o kilka stopni słabsze co w efekcie powodowało że długie tak samo robiły nawroty jak moja krótka). Sprawdzone wielokrotnie.
Także aby to sprawdzić musiałbyś zrobić test u dealera. Zrobić sobie kółko jedną i drugą wersją.
Długa wersja za to szybciej traci trakcję na stromych długich podjazdach i jest mniej skuteczna we wskrabywaniu, ale łatwiej się ją daje kontrolować w poślizgu na zakrętach latając bokiem.
Jeszcze jedna dość istotna rzecz o której mało się pisze to to, że długie wersje na polnych drogach zwłaszcza w piasku idą jak po sznurku a krótkie są bardziej "nerwowe" -wymagają większej uwagi "na kierownicy" bo wtedy bardziej nimi prowadza-wężykują - Dłuższe są na szybszych takich przelotach stabilniejsze.
Każdy ma plusy i minusy - kwestia co dla kogo ważniejsze.
Generalnie długa wersja zwłaszcza dla amatora turystyki nieotrzaskanego z poważną terenową jazdą jest bardziej bezstresowa, wygodniejsza i bezpieczniejsza co jak widać się ludziom podoba (ilość wersji długich w ilości sprzedaży quadów CF)
A ze względu na bezpieczeństwo przewożonych dzieci to jest bardzo istotne.
Sam musisz zdecydować.
- Załączniki
-
- kufer.jpg (7.13 KiB) Przejrzano 1679 razy
Ostatnio zmieniony wt 01 sie, 2017 przez Robsson, łącznie zmieniany 2 razy.
V2.....sound of madness
-
- Posty: 74
- Rejestracja: czw 03 mar, 2016
- Quad:: CF MOTO 520L EPS
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Re: Ostatnia pomoc w wyborze
Tzn. że AC przy wartości nowego w moim przypadku quada 25500 wyniesie tylko 255zł na rok?
Przy zakupie o takiej wartości jak podałem cf moto 520 da się coś utargować w salonie czy kiepsko? Jak to u Was wyglądało, o co pytać, gratisy czy da się zbić cenę?
Przy zakupie o takiej wartości jak podałem cf moto 520 da się coś utargować w salonie czy kiepsko? Jak to u Was wyglądało, o co pytać, gratisy czy da się zbić cenę?
-
- Posty: 74
- Rejestracja: czw 03 mar, 2016
- Quad:: CF MOTO 520L EPS
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Re: Ostatnia pomoc w wyborze
Robsson dzięki Twojej wypowiedzi chyba jednak pójdę w longa, bo w większości będzie to turystyka a jak się trafi okazjonalnie coś poważniejszego, to myślę że tak zaraz nie polegnę przez te kilka cm. długości i parę kg wagi.
Co prawda tereny podobno u mnie są, przecież gdzieś od 3 lat odbywa się tu PPP ale nie szukałem tych miejscówek bo nie było potrzeby. Teraz możliwe że się to zmieni, ale nie po to by zatopić się w błocie, lecz dla nowych szlaków.
Może uda mi się nawet pośmigać z jakąś grupą miejscową, ale po kolei, najpierw maszyna musi stać w garażu.
Co prawda tereny podobno u mnie są, przecież gdzieś od 3 lat odbywa się tu PPP ale nie szukałem tych miejscówek bo nie było potrzeby. Teraz możliwe że się to zmieni, ale nie po to by zatopić się w błocie, lecz dla nowych szlaków.
Może uda mi się nawet pośmigać z jakąś grupą miejscową, ale po kolei, najpierw maszyna musi stać w garażu.
Re: Ostatnia pomoc w wyborze
To AC na T3 faktycznie jest świetna ale jak długo tak będzie?
Co do targowania zależy czy sprzedającemu będzie zależało - w moim przypadku z ceny bazowej 20 tyś dla CF500 udało się wytargować na 17,5 plus pług ale tu sprzedającemu zależało na sprzedaniu króciaka z poprzedniego roku, na którego jak wywnioskowałem było małe zainteresowanie. Był to tylko 1 dealer na kilku obdzwonionych z neta. Większość nie była zainteresowana upustami większymi niż 500-1000zł. Jak jest teraz nie wiem.
Co do targowania zależy czy sprzedającemu będzie zależało - w moim przypadku z ceny bazowej 20 tyś dla CF500 udało się wytargować na 17,5 plus pług ale tu sprzedającemu zależało na sprzedaniu króciaka z poprzedniego roku, na którego jak wywnioskowałem było małe zainteresowanie. Był to tylko 1 dealer na kilku obdzwonionych z neta. Większość nie była zainteresowana upustami większymi niż 500-1000zł. Jak jest teraz nie wiem.
V2.....sound of madness
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Ostatnia pomoc w wyborze
Tak AC to 1% wartości pojazdu - taka "promocja"
Ale ile jeszcze potrwa? Kwestia chyba tego ile będzie likwidacji szkód z AC i pewnie to zmienią.
Kolega kupując nowe CF Moto 800 z wyjściowej ceny 35 tyś zapłacił 31900 a w tym wyciągnął leda, grzane manetki i transport w cenie.
Ale ile jeszcze potrwa? Kwestia chyba tego ile będzie likwidacji szkód z AC i pewnie to zmienią.
Kolega kupując nowe CF Moto 800 z wyjściowej ceny 35 tyś zapłacił 31900 a w tym wyciągnął leda, grzane manetki i transport w cenie.
Z kolei w Kamanie różnica jest bardzo mocno zauważalna jeśli chodzi o wersję krótką i długą a przesiadka z X8 na krótkiego Kamana to jeśli chodzi o zwrotność to delikatnie mówiąc "przepaść" na korzyść kamanaRobsson pisze: Co do promienia skrętu to akurat w CF teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką. Małem krótką CF500 i jeżdżąc z dwoma długimi widać było, że promień skrętu nie odbiegał w poszczególnych wersjach (kąty zwrotnic w moim były najwyraźniej o kilka stopni słabsze co w efekcie powodowało że długie tak samo robiły nawroty jak moja krótka). Sprawdzone wielokrotnie.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
Re: Ostatnia pomoc w wyborze
kutrvagna te tereny o których piszesz są naszym placem zabaw. Uczciwie powiem, że to nie jest miejsce dla początkujących bo podjazdy i trawersy u niedoświadczonych na początku powodują lekkie "popuszczanie" w majty, rolki i pewne "ofiary" w sprzęcie bywały. A część z nich zwyczajnie dla CF500 była nieosiągalna przez zbyt małą moc do masy pojazdu. A dzięki "anty quadowej" wbrew temu co sami głoszą działalności ATV Polska ( patrzącej tylko na swój własny biznes a nie naszą radość z jazdy) ta miejscówka od ubiegłego roku - rundy PPP G-D jest zamknięta dla quadowców w 80%. My mamy tam swoje układy bo to nasze tereny i "nasi" ludzie/znajomi. I żadne komercyjne ATV Polska nam tego nie zepsuje.
Co do terenów naszych i tego co piszesz spokojnie długa wersja będzie dla Ciebie trafionym wyborem bo poza dosłownie kilkoma miejscami gdzie można się spocić reszta jak sam wiesz to płaskie tereny, w których spokojnie dasz sobie takim radę.
Ale jak pisałem - Twój wybór i sam musisz zdecydować.
PS. Jestem przeciwnikiem autobusów. W życiu bym sobie takiego nie kupił
Ale wydaje mi się, że Tobie taka bardziej się przyda.
Także bez sensu jest wciskanie swoich poglądów Tobie bo jeździmy/będziesz jeździł (przynajmniej w założeniu) kompletnie inaczej. Ale kto wie co Cię wciągnie z czasem....
Łukasz może akurat w CF500 tak jest, a może moja miała jakiś "problem" na zwrotnicach bo krótkie japończyki u nas w porównaniu do Cfki 500 zawracają w miejscu. Dlatego właśnie mówię aby kolega na to zwrócił uwagę przy CF bo może nie być tak jak nam się wydaje.
Co do terenów naszych i tego co piszesz spokojnie długa wersja będzie dla Ciebie trafionym wyborem bo poza dosłownie kilkoma miejscami gdzie można się spocić reszta jak sam wiesz to płaskie tereny, w których spokojnie dasz sobie takim radę.
Ale jak pisałem - Twój wybór i sam musisz zdecydować.
PS. Jestem przeciwnikiem autobusów. W życiu bym sobie takiego nie kupił
Ale wydaje mi się, że Tobie taka bardziej się przyda.
Także bez sensu jest wciskanie swoich poglądów Tobie bo jeździmy/będziesz jeździł (przynajmniej w założeniu) kompletnie inaczej. Ale kto wie co Cię wciągnie z czasem....
Łukasz może akurat w CF500 tak jest, a może moja miała jakiś "problem" na zwrotnicach bo krótkie japończyki u nas w porównaniu do Cfki 500 zawracają w miejscu. Dlatego właśnie mówię aby kolega na to zwrócił uwagę przy CF bo może nie być tak jak nam się wydaje.
V2.....sound of madness
- DKfan
- Posty: 1979
- Rejestracja: wt 21 sty, 2014
- Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
- Imię: Jacek
Re: Ostatnia pomoc w wyborze
Ja aukrat nie mam porównania CF500long z krótką, ale tam gdzie 500 zawracam na 2 czasem nawet 3 razy outlanderem xxc ktory nie jest mistrzem zwrotności zawracam na 1, jakkolwiek moje Grizzly 550 w tym samym miejscu miało z 20-30% mniejszy promień skrętu niż xxc. Robsson najlepiej poradził, najrozsądniej byłoby u jedego dealera przymierzyć się z pasażerem do długiego i krótkiego i zatoczyć nimi kółko na placu
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad
M&M sQuad