Silnik z 2010 roku zasilany wtryskiem paliwa.
Po wstępnych przymiarkach widzę, że da się go zamontować bez ogromnych problemów. Ustawienie przepustnic w tym akurat silniku pozwolą na zamontowanie oryginalnego zbiornika paliwa.
Aby dobrze go ustawić trzeba odciąć od miski olejowej trzy mało znaczące króćce, czego nie mogłem niestety zrobić, bo silnik idzie do motoru kolegi i nie mogłem sobie pozwolić na taki manewr.
Tak jak widać na zdjęciach, zębatka napędowa jest zbyt wysoko i po odcięciu owych zbędnych kawałków aluminium, będzie możliwość ustawienia silnika w odpowiedniej pozycji.
Na tą chwilę jestem na etapie poszukiwania bazy z której da się pozyskać silnik oraz resztę niezbędnych gadżetów do tego projektu.
Wszystko będę dokumentował, aby każdy zainteresowany mógł dokonać takiego swapu we własnym zakresie.
Tutaj jeśli ktoś by się zdecydował zrobić sobie takiego swapa, to raczej byłby on bardziej uliczny. Silnik odznacza się tym, że jest to powiększona 600-tka, bez podnoszenia mocy maksymalnej, dzięki temu moment obrotowy jest rozwijany liniowo. Nie ma szału na niskich obrotach, ale silnik ciągnie płynnie od dołu. Nie ma charakterystycznego "kopnięcia" po przekroczeniu 9 tys obr/min jak to często bywa w 600-tkach.
Pozdrawiam
