Niestety czeka już Nas wszystkich, którzy nie mają papieru homologacji problemy.
Od pierwszego lipca zniknęła kategoria sam.inny czyli nie będzie już można rejestrować nowe pojazdy na tą kategorię.
Ci co mają już zarejestrowane nie zostaną one cofnięte bo prawo nie działa wstecz, natomiast pojawią się już problemy na stacjach diagnostycznych podczas podbijania badania technicznego.
Piszę to, ponieważ byłem tak gdzie zwykle od 8 lat i chciałem podbić badanie bo mi się skończyło w can amie xtp1000.
Diagnosta wyszedł popatrzył i się zaczęło : tablica lekko zasłonięta, brak jej podświetlenia i ma podejrzenie że nie ma 15 kW tylko więcej.Jeżeli ma podejrzenie że jest większa moc może skierować na sprawdzenie poprawności w dowodzie rejestracyjnym na hamownie wpisując w bazę CEP-iku skierowany na sprawdzenie w hamowni podejrzenie większa moc, i żaden diagnosta się nie podłoży, żeby podważyć bo po takim wpisie musi być okazane pisemne badanie z hamowni....
Oczywiście udało mi się podbić bo quad jak zwykle wypucowany itd .... , ale pomału kończy się era quadów bez dokumentu homologacji pomimo, że jest zarejestrowany nie będziemy mogli bez tego dokumentu podbić badania. Jedynie do nowych przepisów, które też będą dodatkowo zaostrzone od 1,01,2017 przygotował się Polaris rejestrując z prawdziwą homologacją na traktor
Koniec ery quadów bez prawdziwej homologacji
Koniec ery quadów bez prawdziwej homologacji
Było ich trochę Hondy, Can-amy, Polarisy, Yamahy, Chińczyki ...
Re: Koniec ery quadów bez prawdziwej homologacji
No okey, ale zawsze będzie go można zdławić na czas hamowni, czyż nie?
-
- Posty: 946
- Rejestracja: pt 05 lis, 2010
- Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Sompolno koło Konin
Re: Koniec ery quadów bez prawdziwej homologacji
Z tego co mozna przeczytac na atv Polska, to nie jest tak jak piszesz demonic.
Re: Koniec ery quadów bez prawdziwej homologacji
Jeżeli mogę i nikt sie nie obrazi ..... w woli wyjaśnienia dla tych, którzy nie mogą tam zaglądnąć lub nie chcą
george05 pisze:Informacje którymi się dzielisz są wybiórcze a co najgorsze nieprawdziwe:demonic pisze:Od pierwszego lipca zniknęła kategoria sam.inny czyli nie będzie już można rejestrować nowe pojazdy na tą kategorię.
- pojazd samochodowy inny jest i pozostaje bez zmian w kategorii L7e, co oznacza że od 01.07.2016 r. nic nie zniknęło;
- tu należy się sprostowanie, co obowiązuje od dnia 01.07., wszystkie szczegóły które dotyczą czterokołowca poniżej, rozporządzenie dotyczy warunków technicznych pojazdów a nie zmiana kategorii którą się posiłkujesz w swoich dywagacjach;
- jeżeli w DR badanego pojazdu w rubryce K wpisany jest numer zezwolenia (homologacji) to nawet ,,zaprzyjaźniony,, diagnosta może tylko pomarzyć o skierowaniu pojazdu na dodatkowe badanie techniczne (czego i tak nie może) to kompetencja WK, który na takie badanie zgodnie z obowiązującą procedurą nie może i nie skieruje, a Pan diagnosta w swoim zakresie może tylko pomarudzić na temat (lekko zagiętej tablicy, braku jej podświetlenia – gdzie może ten fakt potraktować jako usterki - drobne, brak podstaw do wydania zaświadczenia o BT z wynikiem (N);
- w rozporządzeniu cytowanym poniżej należy zwrócić uwagę na § 10 w ust. 1 pkt. 2 i 3 co oznacza, pokazanie się pojazdu homologowanego z przedstawionymi do rejestracji dokumentami typu wyciąg z homologacji jako Ciągnik rolniczy, bez znaczenia czy jest to Polaris, Romet 500cc lub Romet 700cc, w celu kolejnego przeglądu, lub przerejestrowania na kolejnego właściciela nie ma dla diagnostów pola do wolnej interpretacji poza ustaleniami ewentualnych usterek typu (drobna, istotna, stwarzająca zagrożenie) a nie rozmyślania na temat niezbędnego wyposażenia na temat pojazdu który jest homologowany posiada swój numer zezwolenia – i mówiąc kolokwialnie jest nietykalny.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1)
z dnia 6 maja 2016 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia2)
12. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52) stosuje się
wymagania dotyczące mas określone w załączniku XI do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 44/2014 z dnia 21 listopada 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do konstrukcji pojazdów i wymogów ogólnych dotyczących homologacji pojazdów dwu- lub trójkołowych
oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 25 z 28.01.2014, str. 1).
13. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych świadectwem homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą
dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1) albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2016 r. stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku do dyrektywy Rady 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- i trzykołowych pojazdów silnikowych, przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a masa pojazdu nieobciążonego trzy- i czterokołowego nie może
przekraczać:
1) w przypadku pojazdów trójkołowych:
a) motorowery – 270 kg,
b) motocykle – 1000 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym);
2) w przypadku pojazdów czterokołowych:
a) pojazdy czterokołowe lekkie – 350 kg,
b) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu osób – 400 kg,
c) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu rzeczy – 550 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym).
14. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej podanej przez producenta.
15. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych objętych świadectwem homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą
dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1) albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2016 r. nie może przekraczać w przypadku:
1) motoroweru trójkołowego – 300 kg;
2) pojazdu czterokołowego lekkiego – 200 kg;
3) motocykla trójkołowego:
a) do przewozu rzeczy – 1500 kg;
b) do przewozu osób – 300 kg;
4) pojazdu czterokołowego innego niż lekki:
a) do przewozu rzeczy – 1000 kg,
b) do przewozu osób – 200 kg.
16. Motocykle, motorowery i pojazdy czterokołowe mogą ciągnąć przyczepę o masie określonej przez producenta, ale nieprzekraczającej 50% masy pojazdu nieobciążonego.
§ 9e. W przypadku czterokołowca moc silnika nie powinna przekraczać 15 kW, a w przypadku czterokołowca lekkiego moc silnika innego niż o zapłonie iskrowym nie powinna przekraczać 4 kW.”;
§ 10 w ust. 1 pkt. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji;
3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji;”;
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2016 r., z wyjątkiem § 1 pkt. 2, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 r.
demonic pisze:george05 jak zwykle można liczyć z Twojej strony na obszerne i konkretne wypowiedzi....
Widzisz, przedstawiasz teorię z którą się w zupełności zgadzam i tym tokiem rozmowy usiłowałem przekonać diagnostę, żeby jednak podbił mi te cholerne badanie.
Teoria, teorią przepisy przepisami a diagności już kompletnie się gubią co mogą z uwagi na częste zmiany i wieczne kombinacje przepisów odnośnie quadów.
Ja opisałem krok po kroku jaka mnie spotkała
Takie postępowanie mają wprowadzić diagności w mojej placówce, ponieważ dostali odgórne pismo z " Dekry " i tych zasad, które napisałem będą się trzymać. Pewnie można zmienić na inna Diagnostykę....
Pewnie można iść na całość prosić o uzasadnienie odmowy itd itd. Generalnie rzecz biorąc, jest wielkie znów zamieszanie a będzie jeszcze większe po 1 ,01 2017.
Z drugiej strony patrząc wg diagnosty na tą sytuacje, to przynoszę mu takie twoje wydrukowane przepisy udowadniając, że czegoś nie doczytał lub jest nie świadomy pewnych faktów to tym bardziej się nastroszy bo taka jest ludzka mentalność.
Koszt badania technicznego to 98,00 więc nie podbije i ma to w wielkim poważaniu, bo nie będzie ryzykował, że czegoś nie doczytał i może sobie narobić problemów włącznie z utratą licencji. W sumie go rozumie on jest pracownikiem i woli przyjąć 10-20 aut gdzie jest wszystko jasne i klarowne niż jednego quada gdzie nie wiadomo jak ma się zachować.
Było ich trochę Hondy, Can-amy, Polarisy, Yamahy, Chińczyki ...
- Zmora1966
- Quadowa Grupa Południe
- Posty: 2467
- Rejestracja: pt 30 sie, 2013
- Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
- Kontakt:
Re: Koniec ery quadów bez prawdziwej homologacji
coż pewnie będą problemy ale jak to napisał kolega gregore 05 - prawo jest po naszej stronie
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl