george05 pisze:demonic pisze:Od pierwszego lipca zniknęła kategoria sam.inny czyli nie będzie już można rejestrować nowe pojazdy na tą kategorię.
Informacje którymi się dzielisz są wybiórcze a co najgorsze nieprawdziwe:
- pojazd samochodowy inny jest i pozostaje bez zmian w kategorii L7e, co oznacza że od 01.07.2016 r. nic nie zniknęło;
- tu należy się sprostowanie, co obowiązuje od dnia 01.07., wszystkie szczegóły które dotyczą czterokołowca poniżej, rozporządzenie dotyczy warunków technicznych pojazdów a nie zmiana kategorii którą się posiłkujesz w swoich dywagacjach;
- jeżeli w DR badanego pojazdu w rubryce
K wpisany jest numer zezwolenia (homologacji) to nawet ,,zaprzyjaźniony,, diagnosta może tylko pomarzyć o skierowaniu pojazdu na dodatkowe badanie techniczne (czego i tak nie może) to kompetencja WK, który na takie badanie zgodnie z obowiązującą procedurą nie może i nie skieruje, a Pan diagnosta w swoim zakresie może tylko pomarudzić na temat (lekko zagiętej tablicy, braku jej podświetlenia – gdzie może ten fakt potraktować jako usterki -
drobne, brak podstaw do wydania zaświadczenia o BT z wynikiem (N);
- w rozporządzeniu cytowanym poniżej należy zwrócić uwagę na §
10 w ust. 1 pkt.
2 i
3 co oznacza, pokazanie się pojazdu homologowanego z przedstawionymi do rejestracji dokumentami typu wyciąg z homologacji jako Ciągnik rolniczy, bez znaczenia czy jest to Polaris, Romet 500cc lub Romet 700cc, w celu kolejnego przeglądu, lub przerejestrowania na kolejnego właściciela nie ma dla diagnostów pola do wolnej interpretacji poza ustaleniami ewentualnych usterek typu (drobna, istotna, stwarzająca zagrożenie) a nie rozmyślania na temat niezbędnego wyposażenia na temat pojazdu który jest homologowany posiada swój numer zezwolenia – i mówiąc kolokwialnie jest
nietykalny.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1)
z dnia 6 maja 2016 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia2)
12. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52) stosuje się
wymagania dotyczące mas określone w załączniku XI do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 44/2014 z dnia 21 listopada 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do konstrukcji pojazdów i wymogów ogólnych dotyczących homologacji pojazdów dwu- lub trójkołowych
oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 25 z 28.01.2014, str. 1).
13. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych świadectwem homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą
dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1) albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2016 r. stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku do dyrektywy Rady 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- i trzykołowych pojazdów silnikowych, przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a masa pojazdu nieobciążonego trzy- i czterokołowego nie może
przekraczać:
1) w przypadku pojazdów trójkołowych:
a) motorowery – 270 kg,
b) motocykle – 1000 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym);
2) w przypadku pojazdów czterokołowych:
a) pojazdy czterokołowe lekkie – 350 kg,
b) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu osób – 400 kg,
c) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu rzeczy – 550 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym).
14. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej podanej przez producenta.
15. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych objętych świadectwem homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą
dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1) albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2016 r. nie może przekraczać w przypadku:
1) motoroweru trójkołowego – 300 kg;
2) pojazdu czterokołowego lekkiego – 200 kg;
3) motocykla trójkołowego:
a) do przewozu rzeczy – 1500 kg;
b) do przewozu osób – 300 kg;
4) pojazdu czterokołowego innego niż lekki:
a) do przewozu rzeczy – 1000 kg,
b) do przewozu osób – 200 kg.
16. Motocykle, motorowery i pojazdy czterokołowe mogą ciągnąć przyczepę o masie określonej przez producenta, ale nieprzekraczającej 50% masy pojazdu nieobciążonego.
§ 9e. W przypadku czterokołowca moc silnika
nie powinna przekraczać 15 kW, a w przypadku czterokołowca lekkiego moc silnika innego niż o zapłonie iskrowym nie powinna przekraczać 4 kW.”;
§
10 w ust. 1 pkt.
2 i
3 otrzymują brzmienie:
2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji;
3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do jednostki uprawnionej w celu ewidencji;”;
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem
1 lipca 2016 r., z wyjątkiem § 1 pkt. 2, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 r.