dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8
dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8
Witam wszystkich czterokołowców.Mam problem, już drugi pasek firmy DAYCO XTX 2234 wymieniłem w x8 w ciągu 800 km jaka jest przyczyna,Założyłem sobie snorkel o średnicy fi 50 i wyprowadziłem go pod licznik,czy może to być przyczyna że się przez to grzeje pasek i go zrywa .Jak go wymontowałem to normalnie się łamie w rękach tak jakby był spalony.proszę o rady co może być przyczną.
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8
Snorkel wlotu CVT ?
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8
Jak najbardziej wysoka temperatura zabija paski. Snorkle w x8 to nie taka prosta sprawa
Ozo Drapers Squad
- Zmora1966
- Quadowa Grupa Południe
- Posty: 2467
- Rejestracja: pt 30 sie, 2013
- Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
- Kontakt:
Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8
dokładnie a poza tym znam osobę która paliła paski co 800 nie mając snoorkli więc jest to tez kwestia jazdy - zresztą dotyczy to nie tylko CFki
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl
Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8
Ale wydaje mi się (słowo klucz ), że fi 50 na odmie pasowej to nie jest mało.
Poprawcie mnie.
Tym bardziej że są 2 takie odmy/snorkle na skrzyni pasowej.
Nie widziałem tego w 800 tce ale chce u siebie w 500tce założyć rurki i oglądając ori plastiki tylnej odmy więcej niż 4-5 cm na niektórych zgięciach tam nie ma.
Przykleję się w takim razie z pytaniem bo z uwagi na ilość miejsca i materiał pasujący chciałem u siebie tylną odmę pociągnąć na średnicy jakieś 32-35mm i tez zastanawiałem się czy nie za mało? Przód zostawiłbym ori średnicę.
Abstrahując od mojego pytania czy to u kolegi tu nie jest coś innego - nie związanego z tymi snorklami - zakładając, że na całej drodze są drożne....
Poprawcie mnie.
Tym bardziej że są 2 takie odmy/snorkle na skrzyni pasowej.
Nie widziałem tego w 800 tce ale chce u siebie w 500tce założyć rurki i oglądając ori plastiki tylnej odmy więcej niż 4-5 cm na niektórych zgięciach tam nie ma.
Przykleję się w takim razie z pytaniem bo z uwagi na ilość miejsca i materiał pasujący chciałem u siebie tylną odmę pociągnąć na średnicy jakieś 32-35mm i tez zastanawiałem się czy nie za mało? Przód zostawiłbym ori średnicę.
Abstrahując od mojego pytania czy to u kolegi tu nie jest coś innego - nie związanego z tymi snorklami - zakładając, że na całej drodze są drożne....
V2.....sound of madness
- Zmora1966
- Quadowa Grupa Południe
- Posty: 2467
- Rejestracja: pt 30 sie, 2013
- Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
- Kontakt:
Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8
Robsson nie przychodzi mi nic do głowy jak "styl jazdy" lub "słabe paski" jeśli nie oryginały. Chyba że przerabiał ktoś sprzęgło i atakuje ono od razu bez poślizgu.
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl
Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8
@Zmora1966 Słaby pasek raczej nie wchodzi w rachubę bo ten sam mam w moim kotku (1000 MudPro) więc jeżeli zerwał już drugi to wina leży gdzie indziej.
Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8
Robbson mądrze piszesz ale też nie masz w 100% racji. W najbliższej quadmanii będzie artykuł na temat bardzo zbliżony do tego - więc zachęcam do kupowania i czytania.
Parę słów wyjaśnienia - pasek można zabić w zasadzie w dwojaki sposób (pomijam uszkodzenia mechaniczne)
1) Wysoka temperatura - spowodowana najczęściej przez jazdę z wysoką prędkością albo zaburzenia cyrkulacji powietrza wewnątrz obudowy. Pasek generalnie składa się z kilku warstw gumy posklejanej sylikonem. Wysoka temperatura roztapia sylikon na całej długości paska, który w pewnym momencie mówi dość i pęka na milion malutkich kawałków.
2) Przypalenie paska - powalone drzewo bieg H dajemy gazu ten nie jedzie więcej gazu i obserwujemy ładny niebieski dymek spod plastików. Niestety nie spaliliśmy lacza tylko pasek
Schemat bardzo zbliżony - roztapia się sylikon, po mocniejszym dodaniu gazu pasek pęka ale tylko w kilku miejscach więc wyjmujemy go względnie w całości
Co do problemu kolegi Cola - zgadzam się z tym że kolanko 50 mm powinno załatwić temat. Na politechnice o dziwo nauczyli mnie jednej rzeczy związanej z przepływem płynów w tym też gazów. Mianowicie każdy płyn a w naszym przypadku powietrze ma swoją lepkość. Ta lepkość przeszkadza nam później wytwarzając dodatkową siłę tarcia zarówno na zagięciach snorkla, zmianach jego przekroju, jak również i na całej jego długości. Innymi słowy im dłuższy i im bardziej pozwijany snorkel tym mniej powietrza przez niego przepłynie. Nie dzieje się to oczywiście natychmiast, ale po pewnym czasie - zapewne najczęściej podczas szybszych jazd. Pasek grzeje się do bardzo wysokiej temperatury ale nie pęka, następnie studzi i znowu grzeje. Temperatura waha się bardzo często i występuje jej bardzo duże gradienty. Moim zdaniem to jest przyczyna.
Parę słów wyjaśnienia - pasek można zabić w zasadzie w dwojaki sposób (pomijam uszkodzenia mechaniczne)
1) Wysoka temperatura - spowodowana najczęściej przez jazdę z wysoką prędkością albo zaburzenia cyrkulacji powietrza wewnątrz obudowy. Pasek generalnie składa się z kilku warstw gumy posklejanej sylikonem. Wysoka temperatura roztapia sylikon na całej długości paska, który w pewnym momencie mówi dość i pęka na milion malutkich kawałków.
2) Przypalenie paska - powalone drzewo bieg H dajemy gazu ten nie jedzie więcej gazu i obserwujemy ładny niebieski dymek spod plastików. Niestety nie spaliliśmy lacza tylko pasek
Schemat bardzo zbliżony - roztapia się sylikon, po mocniejszym dodaniu gazu pasek pęka ale tylko w kilku miejscach więc wyjmujemy go względnie w całości
Co do problemu kolegi Cola - zgadzam się z tym że kolanko 50 mm powinno załatwić temat. Na politechnice o dziwo nauczyli mnie jednej rzeczy związanej z przepływem płynów w tym też gazów. Mianowicie każdy płyn a w naszym przypadku powietrze ma swoją lepkość. Ta lepkość przeszkadza nam później wytwarzając dodatkową siłę tarcia zarówno na zagięciach snorkla, zmianach jego przekroju, jak również i na całej jego długości. Innymi słowy im dłuższy i im bardziej pozwijany snorkel tym mniej powietrza przez niego przepłynie. Nie dzieje się to oczywiście natychmiast, ale po pewnym czasie - zapewne najczęściej podczas szybszych jazd. Pasek grzeje się do bardzo wysokiej temperatury ale nie pęka, następnie studzi i znowu grzeje. Temperatura waha się bardzo często i występuje jej bardzo duże gradienty. Moim zdaniem to jest przyczyna.
Ozo Drapers Squad
Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8
Możliwe że to przyczyna wysokiej temperatury,bo wyjście snorkela mam pod licznikiem, no i tam też sasysa się powietrze do wariatora czyli zasysał powietrze coraz cieplejsze.Zaczło mi się to robic jak zerwał się oryginalny pasek wtedy zakupiłem dayco no i zrobiłem sobie z rur pcv 50mm snorkel,i wtedy zaczeły się maliny.Proszę doradżcie jaki pasek najlepiej kupić i numer paska danej firmy do CF x8
Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8
...wiem, wiem. Uczę się i dlatego pytam.Ikar pisze:Robbson mądrze piszesz ale też nie masz w 100% racji.
Czekam na niego niecierpliwie.Ikar pisze: W najbliższej quadmanii będzie artykuł na temat bardzo zbliżony do tego - więc zachęcam do kupowania i czytania.
A co do tego o czym dalej piszesz właśnie nie daje mi spokoju 3-3,5 centa śrenicy na odmie tylnej.
Ale znowu jeśli ktoś widział jak kończy się odma tylna w 500 to zauważyłby, że ona kończy się praktycznie na ściance schowka tylnego z boku i tam przepływ jest zmulony i ograniczony dość znacznie.
A nawiasem - do CVT powietrze zasysane jest przednią czy tylna odmą?
Sorry za wrzucanie 500tki tu.
V2.....sound of madness