dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami CF Moto
cola
Posty: 3
Rejestracja: pt 23 lis, 2012
Quad:: cf moto x8
Imię: Sylwester

dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8

Post autor: cola » ndz 04 paź, 2015

Witam wszystkich czterokołowców.Mam problem, już drugi pasek firmy DAYCO XTX 2234 wymieniłem w x8 w ciągu 800 km jaka jest przyczyna,Założyłem sobie snorkel o średnicy fi 50 i wyprowadziłem go pod licznik,czy może to być przyczyna że się przez to grzeje pasek i go zrywa .Jak go wymontowałem to normalnie się łamie w rękach tak jakby był spalony.proszę o rady co może być przyczną.

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8

Post autor: oolsztyniak » pn 05 paź, 2015

Snorkel wlotu CVT ?
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8

Post autor: Ikar » pn 05 paź, 2015

Jak najbardziej wysoka temperatura zabija paski. Snorkle w x8 to nie taka prosta sprawa
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8

Post autor: Zmora1966 » pn 05 paź, 2015

dokładnie a poza tym znam osobę która paliła paski co 800 nie mając snoorkli więc jest to tez kwestia jazdy - zresztą dotyczy to nie tylko CFki
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8

Post autor: Robsson » pn 05 paź, 2015

Ale wydaje mi się (słowo klucz ;) ), że fi 50 na odmie pasowej to nie jest mało.
Poprawcie mnie.
Tym bardziej że są 2 takie odmy/snorkle na skrzyni pasowej.
Nie widziałem tego w 800 tce ale chce u siebie w 500tce założyć rurki i oglądając ori plastiki tylnej odmy więcej niż 4-5 cm na niektórych zgięciach tam nie ma.
Przykleję się w takim razie z pytaniem bo z uwagi na ilość miejsca i materiał pasujący chciałem u siebie tylną odmę pociągnąć na średnicy jakieś 32-35mm i tez zastanawiałem się czy nie za mało? Przód zostawiłbym ori średnicę.
Abstrahując od mojego pytania czy to u kolegi tu nie jest coś innego - nie związanego z tymi snorklami - zakładając, że na całej drodze są drożne....
V2.....sound of madness :twisted:

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8

Post autor: Zmora1966 » pn 05 paź, 2015

Robsson nie przychodzi mi nic do głowy jak "styl jazdy" lub "słabe paski" jeśli nie oryginały. Chyba że przerabiał ktoś sprzęgło i atakuje ono od razu bez poślizgu.
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
GnuS
Posty: 134
Rejestracja: pt 08 lis, 2013
Quad:: AC 1000 MudPro był CF Moto X8
Imię: Artur

Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8

Post autor: GnuS » pn 05 paź, 2015

@Zmora1966 Słaby pasek raczej nie wchodzi w rachubę bo ten sam mam w moim kotku (1000 MudPro) więc jeżeli zerwał już drugi to wina leży gdzie indziej.

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8

Post autor: Ikar » pn 05 paź, 2015

Robbson mądrze piszesz ale też nie masz w 100% racji. W najbliższej quadmanii będzie artykuł na temat bardzo zbliżony do tego - więc zachęcam do kupowania i czytania.

Parę słów wyjaśnienia - pasek można zabić w zasadzie w dwojaki sposób (pomijam uszkodzenia mechaniczne)

1) Wysoka temperatura - spowodowana najczęściej przez jazdę z wysoką prędkością albo zaburzenia cyrkulacji powietrza wewnątrz obudowy. Pasek generalnie składa się z kilku warstw gumy posklejanej sylikonem. Wysoka temperatura roztapia sylikon na całej długości paska, który w pewnym momencie mówi dość i pęka na milion malutkich kawałków.

2) Przypalenie paska - powalone drzewo bieg H dajemy gazu ten nie jedzie więcej gazu i obserwujemy ładny niebieski dymek spod plastików. Niestety nie spaliliśmy lacza tylko pasek :D
Schemat bardzo zbliżony - roztapia się sylikon, po mocniejszym dodaniu gazu pasek pęka ale tylko w kilku miejscach więc wyjmujemy go względnie w całości :)

Co do problemu kolegi Cola - zgadzam się z tym że kolanko 50 mm powinno załatwić temat. Na politechnice o dziwo nauczyli mnie jednej rzeczy związanej z przepływem płynów w tym też gazów. Mianowicie każdy płyn a w naszym przypadku powietrze ma swoją lepkość. Ta lepkość przeszkadza nam później wytwarzając dodatkową siłę tarcia zarówno na zagięciach snorkla, zmianach jego przekroju, jak również i na całej jego długości. Innymi słowy im dłuższy i im bardziej pozwijany snorkel tym mniej powietrza przez niego przepłynie. Nie dzieje się to oczywiście natychmiast, ale po pewnym czasie - zapewne najczęściej podczas szybszych jazd. Pasek grzeje się do bardzo wysokiej temperatury ale nie pęka, następnie studzi i znowu grzeje. Temperatura waha się bardzo często i występuje jej bardzo duże gradienty. Moim zdaniem to jest przyczyna.
Ozo Drapers Squad

cola
Posty: 3
Rejestracja: pt 23 lis, 2012
Quad:: cf moto x8
Imię: Sylwester

Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8

Post autor: cola » pn 05 paź, 2015

Możliwe że to przyczyna wysokiej temperatury,bo wyjście snorkela mam pod licznikiem, no i tam też sasysa się powietrze do wariatora czyli zasysał powietrze coraz cieplejsze.Zaczło mi się to robic jak zerwał się oryginalny pasek wtedy zakupiłem dayco no i zrobiłem sobie z rur pcv 50mm snorkel,i wtedy zaczeły się maliny.Proszę doradżcie jaki pasek najlepiej kupić i numer paska danej firmy do CF x8

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: dlaczego urywa mi pasek wariatora cf x8

Post autor: Robsson » pn 05 paź, 2015

Ikar pisze:Robbson mądrze piszesz ale też nie masz w 100% racji.
...wiem, wiem. Uczę się i dlatego pytam.
Ikar pisze: W najbliższej quadmanii będzie artykuł na temat bardzo zbliżony do tego - więc zachęcam do kupowania i czytania.
Czekam na niego niecierpliwie.

A co do tego o czym dalej piszesz właśnie nie daje mi spokoju 3-3,5 centa śrenicy na odmie tylnej.
Ale znowu jeśli ktoś widział jak kończy się odma tylna w 500 to zauważyłby, że ona kończy się praktycznie na ściance schowka tylnego z boku i tam przepływ jest zmulony i ograniczony dość znacznie.
A nawiasem - do CVT powietrze zasysane jest przednią czy tylna odmą?
Sorry za wrzucanie 500tki tu.
V2.....sound of madness :twisted:

ODPOWIEDZ

Wróć do „CF Moto”