filtr stożkowy

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
iras61
Posty: 1093
Rejestracja: pn 11 gru, 2006
Lokalizacja: stargard szcz.

filtr stożkowy

Post autor: iras61 » ndz 31 gru, 2006

mam pytanko co sądzicie o stosowaniu filtra stożkowego w quadach(plusy-minusy),czy ktoś to próbował przerabiać i stosować np. Honda trx350fm.

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » ndz 31 gru, 2006

Filtr stożkowy OK , jednak w quadach często konstrukcja air boxów przeszkadza w montowaniu takich wynalazków . Częsciej stosuje się markowe zamienniki np K&N w miejsce standartowych.
Mają one większą przepustowość , a zaletą jest to że nadal działa zasys powietrza konstrukcyjnie umieszczony zawsze w najwyższym możliwym punkcie.
3fun - bo quady są naszą pasją

iras61
Posty: 1093
Rejestracja: pn 11 gru, 2006
Lokalizacja: stargard szcz.

Post autor: iras61 » czw 04 sty, 2007

dzięki za odp. ale mam wątpliwości czy ktoś to stosuje (czy rzeczywiście wzrasta moment obrotowy)co do gabarytów na alegro jest naprawdę duży wybór.pozdrowienia :lol:

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » czw 04 sty, 2007

Moment obrotowy nie wzrasta od samej wymiany filtra , bo nie ma jak wzrosnąć ;)
Oczywiście silnik lepiej "oddycha" ale by wzrósł moment należy przeprowadzić regulację gaźnika , wzbogacić mieszankę , wtedy może faktycznie wzrosnąć wydajność energetyczna silnika.
3fun - bo quady są naszą pasją

vatro
Posty: 11
Rejestracja: wt 28 lis, 2006
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: vatro » ndz 07 sty, 2007

A póżniej co robimy ?
A później zeby ta większa ilość powietrza i paliwa po spaleniu nie dławiła silnika z tyłu
luzujemy wydech adekwatnie do wyluzowania dolotu zeby mu się nie cofało a żeby jak najszybciej wyrzucał saliny .
i wtwdy te zabiegi z filtrem i gażnikiem dają najlepsze efekty .
TAKIE JEST MOJE ZDANIE jeśli jestem w błędzie to proszę mnie z niegom wyprowadzić .
POZDRAWIAM
vatro pozdrawia

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » pn 08 sty, 2007

Oczywiście , masz rację z wydechem , ale przed operacją z wydechem trzeba by zainwestować w dynojety czyli zestaw do modyfikacji gaźników na który składają się dysze , sprężynki do przepustnic , regulowane iglice i przyżądy do udrożnienia dodatkowych kanałów w gaźnikach.
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
sXat
Posty: 134
Rejestracja: pn 23 paź, 2006
Lokalizacja: KCN
Kontakt:

Post autor: sXat » pn 08 sty, 2007

a ile taka operacja dodaje koni?
Jezdze z ssquadem ;)

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » pn 08 sty, 2007

Stage I dynojet daje gwarantowany przyrost mocy ok 10% .
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
sXat
Posty: 134
Rejestracja: pn 23 paź, 2006
Lokalizacja: KCN
Kontakt:

Post autor: sXat » pn 08 sty, 2007

u mnie raptem 4konie :D hehehe no nie wiem czy bede sie bawil :) chyba ze najdzie mnie mania engine tuning :d
Jezdze z ssquadem ;)

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » wt 09 sty, 2007

Ten przyrost "mocy" nie jest linearny , zmienia się charakterystyka silnika , jest mocniejszy z dołu czyli na niskich obrotach , lepiej przyspiesza i żywo reaguje na gaz.
3fun - bo quady są naszą pasją

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”