Ciekawe bazy wypadowe w Rumuni
- Miłosz
- Posty: 69
- Rejestracja: czw 08 sty, 2015
- Quad:: 2001 Kawasaki KLF 220 / 2003 Arctic Cat 400 4x4 FIS / 2004 Yamaha Grizzly 660
- Imię: Miłosz
Re: Ciekawe bazy wypadowe w Rumuni
Jestes tego pewny??
Wedlug informacji na oficjalnych stronach kazdy pojazd lub zespol pojazdow o lacznej masie powyzej 3,5 tony ma obowiazek zarejestrowania sie w systemie e-myto. Wtedy platne sa niemal wszystkie drogi na Slowacji a nie autostrady i expresowki, koszt przejzdu to okolo 10 centow za km wiec wcale nie wyjdzie drozej jak winieta, system bazuje na systemach GSM i GPS. Ale sama rejestracja, montaz urzadzenia, pewnie 10 stronnicowa umowa wedlug ktorej odrazu jestes przestepca jak przy viatoll.... to by mnie mocno zniechecilo do przekraczania 3,5t...
Nie pisze przy tym tak wyraznie jak u nas czy chodzi o DMC czy mase rzeczywista, na innych stronach czesto pojawiaja sie okreslenia przyczepa ciagnieta przez samochod ciezarowy do 3,5 tony, nie mowia o osobowym ale na oficjalnej stronie juz tego rozgraniczenia nie widze.
U mnie rozwazane opcje:
1. dwie osobowki + dwie przyczepy obydwa <3,5t czyli problem nie istnieje ale wieksze koszty paliwa i mniej raznie na dwa auta.
2. osobowka z laweta na 4 quady >3,5t i musze gdzies pozyczyc odpowiednio duza lawete
3. bus do ktorego wejda 4 osoby i quad + laweta na 3 quady. Lawete taka mam, busa musialbym pozyczyc, tez laduje oczywiscie z DMC > 3,5t
Wedlug informacji na oficjalnych stronach kazdy pojazd lub zespol pojazdow o lacznej masie powyzej 3,5 tony ma obowiazek zarejestrowania sie w systemie e-myto. Wtedy platne sa niemal wszystkie drogi na Slowacji a nie autostrady i expresowki, koszt przejzdu to okolo 10 centow za km wiec wcale nie wyjdzie drozej jak winieta, system bazuje na systemach GSM i GPS. Ale sama rejestracja, montaz urzadzenia, pewnie 10 stronnicowa umowa wedlug ktorej odrazu jestes przestepca jak przy viatoll.... to by mnie mocno zniechecilo do przekraczania 3,5t...
Nie pisze przy tym tak wyraznie jak u nas czy chodzi o DMC czy mase rzeczywista, na innych stronach czesto pojawiaja sie okreslenia przyczepa ciagnieta przez samochod ciezarowy do 3,5 tony, nie mowia o osobowym ale na oficjalnej stronie juz tego rozgraniczenia nie widze.
U mnie rozwazane opcje:
1. dwie osobowki + dwie przyczepy obydwa <3,5t czyli problem nie istnieje ale wieksze koszty paliwa i mniej raznie na dwa auta.
2. osobowka z laweta na 4 quady >3,5t i musze gdzies pozyczyc odpowiednio duza lawete
3. bus do ktorego wejda 4 osoby i quad + laweta na 3 quady. Lawete taka mam, busa musialbym pozyczyc, tez laduje oczywiscie z DMC > 3,5t
Re: Ciekawe bazy wypadowe w Rumuni
W zeszłym roku sporo jeździłem zestawem samochód 3,5t + przyczepa 2t i zawsze 2 winiety.
Sprawdziłem czy nie zmieniło się nic w 2015 i wygląda na to że nie
cytat:
Naklejki uprawniające do przejazdu po autostradach, drogach szybkiego ruchu i drogach I kategorii można kupić na wszystkich stacjach benzynowych na Słowacji.Dla samochodów osobowych z przyczepami, których całkowita masa pojazdu przekracza 3,5 tony, obowiązuje dodatkowa winieta /nakleja się na samochód ciągnący przyczepę/. Samochody campingowe oraz kampery powyżej 3,5 tony potrzebują również dwie winiety.
My się pakujemy bus 6os. i quad + mała przyczepa z quadem.
Sprawdziłem czy nie zmieniło się nic w 2015 i wygląda na to że nie
cytat:
Naklejki uprawniające do przejazdu po autostradach, drogach szybkiego ruchu i drogach I kategorii można kupić na wszystkich stacjach benzynowych na Słowacji.Dla samochodów osobowych z przyczepami, których całkowita masa pojazdu przekracza 3,5 tony, obowiązuje dodatkowa winieta /nakleja się na samochód ciągnący przyczepę/. Samochody campingowe oraz kampery powyżej 3,5 tony potrzebują również dwie winiety.
My się pakujemy bus 6os. i quad + mała przyczepa z quadem.
- Miłosz
- Posty: 69
- Rejestracja: czw 08 sty, 2015
- Quad:: 2001 Kawasaki KLF 220 / 2003 Arctic Cat 400 4x4 FIS / 2004 Yamaha Grizzly 660
- Imię: Miłosz
Re: Ciekawe bazy wypadowe w Rumuni
cytat:
"
https://www.emyto.sk
Pojazdy zobligowane do uiszczania opłaty drogowej są w znaczeniu właściwych postanowień ustawy o poborze opłaty drogowej pojazdami silnikowymi o masie całkowitej przekraczającej 3,5 t albo zespołami pojazdów o masie całkowitej przekraczającej 3,5 t określonymi w załączniku nr. 1 część B pkt. 2, 3 i 5 ustawy nr. 725/2004 Dz.U. o warunkach eksploatowania pojazdów w ruchu drogowym oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw w brzmieniu obowiązującym (pojazdy kategorii M, N i G), oprócz zespołów pojazdów utworzonych pojazdem silnikowym kategorii M1, N1, M1G i N1G. Szczegółowe informacje o kategoriach pojazdów silnikowych zobligowanych do uiszczania opłaty drogowej są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa komunikacji, budownictwa i Rozwoju Regionalnego republiki Słowackiej.
"
Twoj cytat bardziej do mnie przemawia . Jak nie trzeba sie wkopywac w urzadzenia dla tirow to ja tez szukam jednego duzego zestawu na wyjazd.
"
https://www.emyto.sk
Pojazdy zobligowane do uiszczania opłaty drogowej są w znaczeniu właściwych postanowień ustawy o poborze opłaty drogowej pojazdami silnikowymi o masie całkowitej przekraczającej 3,5 t albo zespołami pojazdów o masie całkowitej przekraczającej 3,5 t określonymi w załączniku nr. 1 część B pkt. 2, 3 i 5 ustawy nr. 725/2004 Dz.U. o warunkach eksploatowania pojazdów w ruchu drogowym oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw w brzmieniu obowiązującym (pojazdy kategorii M, N i G), oprócz zespołów pojazdów utworzonych pojazdem silnikowym kategorii M1, N1, M1G i N1G. Szczegółowe informacje o kategoriach pojazdów silnikowych zobligowanych do uiszczania opłaty drogowej są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa komunikacji, budownictwa i Rozwoju Regionalnego republiki Słowackiej.
"
Twoj cytat bardziej do mnie przemawia . Jak nie trzeba sie wkopywac w urzadzenia dla tirow to ja tez szukam jednego duzego zestawu na wyjazd.
Ostatnio zmieniony śr 13 maja, 2015 przez Miłosz, łącznie zmieniany 2 razy.
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Ciekawe bazy wypadowe w Rumuni
Miłosz weź telefon i zadzwoń do PZMot albo GDDKiA i podpytaj
Zawsze to będzie jaśniejsze źródło niż internet gdzie jeden pisze, że czarne to białe a drugi że białe to czarne.
Zawsze to będzie jaśniejsze źródło niż internet gdzie jeden pisze, że czarne to białe a drugi że białe to czarne.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- Miłosz
- Posty: 69
- Rejestracja: czw 08 sty, 2015
- Quad:: 2001 Kawasaki KLF 220 / 2003 Arctic Cat 400 4x4 FIS / 2004 Yamaha Grizzly 660
- Imię: Miłosz
Re: Ciekawe bazy wypadowe w Rumuni
Dobra, doczytalem wnikliwiej, przepraszam za zamieszanie. Jesli pojazd ciagnacy ma DMC ponizej 3,5 tony (to sa wlasnie te M1, N1, M1G, N1G), to jezdzi sie dokladnie tak jak napisales z dwoma winietami.
Inna sprawa , ze w bardziej skomplikowany sposob sie tego chyba napisac nie dalo.
Inna sprawa , ze w bardziej skomplikowany sposob sie tego chyba napisac nie dalo.
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Ciekawe bazy wypadowe w Rumuni
"Ułatwiają"
Miłosz macie jakieś Tracki ?
Miłosz macie jakieś Tracki ?
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- Miłosz
- Posty: 69
- Rejestracja: czw 08 sty, 2015
- Quad:: 2001 Kawasaki KLF 220 / 2003 Arctic Cat 400 4x4 FIS / 2004 Yamaha Grizzly 660
- Imię: Miłosz
Re: Ciekawe bazy wypadowe w Rumuni
Jeszcze nie. Kiedys jak planowalem jechac w inny region i szukalem na wikiloc to kojarze, ze wszystko bylo z rejonu w ktory jedziemy teraz. Oby nie byl w sierpniu zbyt oblegany.
Bede musial na spokojnie poszukac. Nie wiem czemu ale wiekszosc z "nas" pilnuje swoich trackow jak jakiejs ogromnej tajemnicy, ja swoje po powrocie z przyjemnoscia rozdam zainteresowanym.
Bede musial na spokojnie poszukac. Nie wiem czemu ale wiekszosc z "nas" pilnuje swoich trackow jak jakiejs ogromnej tajemnicy, ja swoje po powrocie z przyjemnoscia rozdam zainteresowanym.
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Ciekawe bazy wypadowe w Rumuni
Racja, też kiedyś pytałem o Track w Rumunii nawet tylko po to, żeby go przejrzeć przy kompie.
Niestety się nie udało
Niestety się nie udało
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
Re: Ciekawe bazy wypadowe w Rumuni
Miłosz ,, przetrzesz '' szlaki może kiedyś wspólnie zrobimy wyjazd ? bo w tym roku jednak zostajemy przy Bieszczadach
Wolność każdego Człowieka jest wartością nadrzędną......
<www.atvmoto.pl>
<www.atvmoto.pl>
Re: Ciekawe bazy wypadowe w Rumuni
Czyżby to była tajemnica Piotra? Ups
Na innym temacie mówiłeś o wyprawie, ale kierunek miał być tajemnicą.
Na innym temacie mówiłeś o wyprawie, ale kierunek miał być tajemnicą.