Niestety przekaźnik po miesiącu użytkowania odmówił posłuszeństwa. Powierzchowne oględziny ujawniły że nie poruszają się kotwy wewnątrz obudowy, okazało się niezbędne rozebranie elementu.
Będziemy potrzebowali do takiej operacji:
klucz 10
płaskoszczypce
śrubokręt gwiazdkowy
lutownicę
papier ścierny
pilnik
Po zdemontowaniu klem zasilających i klem od silnika (zalecam dużą ostrożność ze względu na duże przekroje kabli połączonych bezpośrednio do akumulatora może wystąpić efekt spawarki)
uzyskujemy dostęp do przekaźnika , pozostaje odłączyć jeszcze kabel czarny i zielony od sterowania przekaźnika.
Następnie demontujemy przekaźnik ze śrób mocujących i wydobywamy go na biurko.
Odkręcamy sześć gwiazdkowych śrubek luzując górną pokrywę przekaźnika.
Ponieważ producent nie przewidział demontażu i naprawy kable od cewek przekaźników są wklejone na stałe i na bardzo krótkich końcówkach , ze szczególną ostrożnością by nie urwać ich podwadzamy wieczko i możliwie najwyżej ucinamy , tak by pozostałe końcówki były jak najdłuższe.
Teraz uzyskaliśmy dostęp do cewek i styków . Oglądamy z przerażeniem jak hermetyczna w założeniu obudowa okazała się bublem i wewnątrz zrobiło się szambo.
demontujemy odkręcając kolejne śrubki gwiazdkowe cewki i czyścimy dokładnie.
czyścimy również skorodowane kotwy popychające styki . Muszą one poruszać się lekko i z gracją
To dopiero początek operacji , dobieramy się teraz do styków przekaźnika odkręcając po kolei nakrętki 6 na zewnętrznej stronie obudowy. Kolejno wydobywamy je i regenerujemy papierem ściernym i w miarę potrzeb pilniczkiem , zwracając uwagę by powierzchnia styku była płaska.
Czyścimy również blaszki po zewnętrznej stronie obudowy , zwłaszcza te plusowe są podatne na korozję.
Następnie musimy zająć się uciętymi kabelkami , za pomocą śrubokręta usuwamy klej wraz z wklejonymi końcówkami przewodów , kombinerkami usuwamy przewody , czyścimy je i przygotowujemy do polutowania.
Przez przygotowane otwory przewlekamy przewody i zkładamy na nie koszulki termokurczliwe , lutujemy przewody do końcówek wcześniej odciętych cewek , nasuwamy koszulki termokurczliwe i zaczynamy składać całość .
Musimy zwrócić uwagę by dokładnie oczyścić gumową niby-uszczelkę , oraz dodatkowo zabezpieczyć krawędzie styku silikonem.
Po dokładnym skręceniu (silikon musi wypłynąć tworząc uszczelkę) usuwamy nadmiar , oraz usczelniamy miejsca gdzie przez obudowę przechodzą kable do cewek.
Całość montujemy w quadzie i sprawdzamy poprawność działania. Ja dodatkowo zaspreyowałem bezbarwnym lakierem cały przekaźnik by zapobiec korozji styków i luzowaniu nakrętek.
Tak przygotowany przekaźnik posłuży nam zdecydowanie dłużej i możemy mieć pewność że nie zawiedzie nas w ciężkiej sytuacji . Pozdrawiam Krzyś.
Wykryto narzędzie do blokowania reklam: Nasza stronie istnieje dzięki wyświetlaniu specjalnych treści dla użytkowników. Rozważ wyłączenie blokowania reklam.
Naprawa przekaźnika wyciągarki T-Max
Gdzie jeździć, wyposażenie ridera, wyposażenie atv-ki, rejestracja, import quadów, przepisy prawne, prawo jazdy, nawigacja...
- Krzysztof Wronowski
- Posty: 1339
- Rejestracja: pn 29 sie, 2005
- Lokalizacja: Warszawa
ODPOWIEDZ
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Przejdź do
- Na miły początek
- ↳ Przywitaj się z nami Quadzikowcami
- Opinie o quadach
- ↳ Jakiego quada wybrać...
- ↳ Porównania modeli
- ↳ Arctic Cat
- ↳ Bombardier / Can-am
- ↳ CF Moto
- ↳ Honda
- ↳ Kawasaki
- ↳ Kymco
- ↳ ACCESS / Lucky Star
- ↳ Polaris
- ↳ Suzuki
- ↳ Yamaha
- ↳ Yamaha Grizzly 550/660/700
- ↳ Yamaha Raptor (YFM 250/350/660/700)
- ↳ Yamaha Blaster (YFS 200)
- ↳ Yamaha Wolverine 350/450
- ↳ Yamaha YFZ 450/450R
- ↳ Yamaha Grizzly / Bruin 250, 350
- ↳ Yamaha Kodiak/Big Bear 400, Kodiak/Grizzly 450
- ↳ Pozostałe Yamahy
- ↳ Side by Side
- ↳ Chińskie quady
- ↳ Pozostałe marki
- ↳ SYM
- ↳ Cectek
- ↳ Linhai
- ↳ KTM
- ↳ Romet
- ↳ Benyco
- Porady quadzikowe
- ↳ Garaż quadowy
- ↳ Poradnik terenowy
- ↳ Niezbędnik quadowca
- Imprezy Quadowe
- ↳ Kalendarz imprez quadowych - ZAPOWIEDZI
- ↳ Imprezy przeprawowe
- ↳ Imprezy sportowe
- ↳ Imprezy zagraniczne
- ↳ Imprezy turystyczne, integracyjne i zloty
- ↳ Różne...
- ↳ Wyprawy quadowe
- ↳ Ustawki quadowe
- sQuadzik
- ↳ Media o quadach
- ↳ Na luzie
- ↳ Strona i Forum www.Quadzik.pl
- ↳ Godne lub niegodne polecenia
- ↳ Śmietnik
- Giełda quadów, części i akcesoriów
- ↳ SPRZEDAM
- ↳ KUPIĘ
- ↳ ZAMIENIĘ
- ↳ SKRADZIONO
- Fora klubowe
- ↳ ATV-Team Sulechów
- ↳ Relacje z działań ATV-Team Sulechów
- ↳ Lucky ATV Team
- ↳ Relacje z działań Lucky ATV Team
- ↳ DIABLO TEAM ZGIERZ
- ↳ Relacje z działań DIABLO TEAM ZGIERZ
- ↳ PingwinSquad
- ↳ Relacje z działań PingwinSquad
- ↳ Quadowa Grupa Południe
- ↳ Relacje z działań Quadowej Grupy Południe
- ↳ Squad Warszawa
- ↳ Relacje z działań Squad Warszawa
- ↳ TranS-Squad Team
- ↳ Relacje z działań TranS-Squad Team
- ↳ Team Quad Szczecin 4x4
- ↳ Relacje z działań Team Quad Szczecin 4x4
- ↳ QUAD Cartel Zielona Góra
- ↳ Relacje z działań QUAD Cartel
- ↳ GRO-CANION TEAM
- ↳ Relacje z działań GRO-CANION TEAM
- ↳ A.P.T. - ATV Poznań Team
- ↳ Relacje z działań A.P.T. - ATV Poznań Team
- ↳ Platinum Squad
- ↳ Relacje z działań Platinum Squad
- ↳ Woders Squad
- ↳ Relacje z działań Woders Squad
- ↳ POLSON Team
- ↳ Relacje z działań POLSON Team
- ↳ Polemiki Polsonowe (pytania i odpowiedzi)
- ↳ SSQuad Team
- ↳ Relacje z działań SSQuad Team
- ↳ QuadTeam
- ↳ Relacje z działań QuadTeam
- ↳ MAZOWIECKI Team
- ↳ Relacje z działań MAZOWIECKI Team