Ograniczanie mocy w sportsmanie przy przekroczeniu 50km/h -

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
zabka11
Posty: 6
Rejestracja: pt 04 maja, 2007

Ograniczanie mocy w sportsmanie przy przekroczeniu 50km/h -

Post autor: zabka11 » czw 13 wrz, 2007

Witam od kilku dni mam pewien problem z Polarisem Sportsmanem 400 rok 2004 (przebieg 1590 km tylko po drogach polnych - jeden kierowca :D )

Otóż podczas jazdy na biegu H i przekroczeniu obrotów powyżej 5000 rpm następuje coś w rodzaju zadziałania limitera biegu wstecznego tzn silnik zaczyna się dławić i czuć że brakuje mu co którejś iskry. Kiedy jadę na biegu L - reduktor, silnik chodzi bez zarzutu uzyskując przy około 6500 rpm prędkość 40km/h. na biegu wstecznym tego problemu nie widać a na neutralu obroty pięknie chodzą od 0 do 7000 bez żadnych zadławień. Testując dalej zauważyłem że po załaczeniu AWD działa ono doskonale na L i R natomiast na H nie działa silnik się dławi gdy podkręcam gaz a na przeszkodzie gdy stoi np w rowie tylnymi kołam AWD się nie załącza( ale ikona świeci) a dodatkowo bardzo trudno jest mu nawet obrucić tyłem. Doszedłem do wniosku że może coś z prędkośćią jest związane ale w rowie w zasadzie stałem i też się pojawiał się ten efekt
Wykonane czynność :
sprawdzenie połączeń AWD, czujnika prędkośći, CDI - brak efektów
Reset CDI poprzez zwarcie na spedometrze końcówki 4 i 8 ( tak mówi serwisówka - jest to restart ATV) po tej czynnośći silnik gaśnie zgodnie z instrukcją.
Odłączenie akumulatora na 15 min - może jakieś błędy się zapisały w jego elektronice
Wymiana paska na nowy - bez efektu

Nadmienię że w serwisówce jest taki przypadek opisany - "zadziałanie limitera biegu wstecznego podczas jazdy do przodu" -każą wówczas zrobić restart AWD ale tamten przypadek mówi o "redukcji prędkośći powyżej 9 mph poprzez zanik iskry"
Dodam jeszcze że jak mam wkleszczony bieg H i bardzo delikatnie ruszam to ten efekt występuje dopiero przy uzyskaniu 40/50km/h i obrotach około 4900rpm natomiast jak gazu dodam szybko to dławienie następuje już na poziomie 3000 rpm. Gdy już ten efekt się ujawnia przy tych 4900 to tak sobie trzyma te obroty czasami pozwalając wzrosnąć o 20-40 obrotów i znów spada o te 20-40

Brak mi już pomysłów co dalej - może CDI jest uszkodzone ( producent to Kokusan Denki co ltd Made in Japan CU7101 3C08 - Może ktoś z was posiada coś takiego - to proszę o kontakt na prw.)
Nie sądzę żeby to był gażnik lub zasilanie paliwem bo L,R i N też by nie działały

Jak wpadniecie na coś - co jeszcze sprawdzić to dajcie znać
Pozdrawiam i liczę na wsparcie :(

zabka11
Posty: 6
Rejestracja: pt 04 maja, 2007

Post autor: zabka11 » czw 13 wrz, 2007

Muszę jeszcze dodać że dziś trochę pojeździłem i okazało sie że to dławienie występuje take na biegu L i R. Dziś jadąc pod górkę po piasku włączyłem L i nie tak szybko jak na H ale też mi sie to dzieje. Tu jest lepiej z mocą po 5000 rpm w góre ale przy około 6000 też się to pojawia. Sprawdziłem więc bieg wsteczny i najpierw działa limiter więc włączam owerride przyśpiesza i przy 5000 rpm zaczyna słabnąć
Panowie a czy to nie czasami gaźnik- że przy większym obciążeniu coś jest nie tak z zasilaniem w paliwo?
Powiedzcie czy macie jakieś przemyślenia

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Post autor: mesel » czw 13 wrz, 2007

NIe dalej jat tydzień temu w jednym z serwisów Opla znalazła się Corsa C 1.2 , która to nie była w stanie pojechać szybciej niż 50 km/h. Samochód był sprowadzany , niestety nie pamiętam skąd i okazało się że jeździł tym jakiś młodzik , który przepisami miał ograniczoną prędkość do opisywanych już 50 km/h.

Wymiana modułu silnika spowodowała natychmiastowy tuning ( ;-) ) i Corsa zaczęła jeździć .

zabka11
Posty: 6
Rejestracja: pt 04 maja, 2007

Post autor: zabka11 » czw 13 wrz, 2007

O tuningu pomyślę jak go naprawię a tak poważnie to myślałem już o zakupie nowego tuningowego CDI bo byłby tańszy od oferowanego od oryginału z Polonii Cup, ale jak wiem juz na pewno że tak sie dzieje na wszystkich biegach to zaczynam wątpić w elektrykę i chyba zacznę sprawdzać gaźnik

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Post autor: mesel » czw 13 wrz, 2007

Pisząc tuning miałem na myśli naprawę ;-)

zabka11
Posty: 6
Rejestracja: pt 04 maja, 2007

Post autor: zabka11 » sob 15 wrz, 2007

Doczytałem w serwisówce że max BTDC30 następuje przy 5000 RPM - więc może należy szukać błędu w zapłonie. Jeśli na czujniku jest duża pojemność na kablu która powstaje np na skutek zawilgocenia lub braku styku to przy wysokich częstotliwościach mogą się dziać różne rzeczy. Tylko nie pasuje mi dlaczego na biegu jałowym obroty są OK a pod obciążeniem po 5000RPM się to rozwala.Biorę się więc za sprawdzenie zapłonu dziś po pracy
I jeszcze jedno jak to rozumiecie:

I know your post says that your bike is loosing spark but it is most likely missing or sputtering at that RPM. The 2004 Sportsman 400's came from the factory with the main jet in the carburetor that was too large and would flow too much gas which caused them to spit and sputter under load. If you check it most likely is a 172.5main jet and most a dropped it to a 162.5 which cured the problem.

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Post autor: mesel » sob 15 wrz, 2007

Ja to rozumiem tak , że główna dysza w gaźniku ma zbyt dużą średnicą przelotu.
Doprowadza to do zalewania. Sprawdx tą dyszę i jeżeli ma rozmiar 172,5 to należy ją wymienić na taką cechowaną 162,5.

Tyle w skrócie.

zabka11
Posty: 6
Rejestracja: pt 04 maja, 2007

Post autor: zabka11 » sob 15 wrz, 2007

Dzięki mesel za pomoc z tą dysza to blisko u mnie jest jednak dysza 167,5 ale.......
Udało mi się sprzęt przywrócić do życia :D :lol:
Okazało sie że niewinna gąbka pomiedzi obudową zbiornika paliwa a wewnętrznym zbiornikiem, która osłania rurę wlotu powietrza przesunęła sie o 1 cm do środka i zmniejszyła otwór wlotowy powietzra do filtra. Powietrza starczało tylko na owe 5000 RPM a potem już nie. Ot i cały problem, a ja sie zajmowałem elektryką bo filtr był czysty

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Post autor: mesel » sob 15 wrz, 2007

Proszę bardzo , jak zwykle błachy powód.

Przypomina się mi historia z jednym z samochodów zastepczych z współpracującego warsztatu blacharskiego. Megane II 1.6 nie wkręcała się powyżej 3500 obr/min co przekładało się na około 110 km/h max. Walki w serwisach autoryzowanych i nie a okazało się że przy którymś sprzątaniu pracownik znalazł pod wykładziną mw. pod pedałem gazu jakąś szmatę. Wynik - auto zaczęło jeździć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”