Arctic Cat FILMIKI

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Arctic Cat
Awatar użytkownika
Pingwin Legnica
PingwinSquad
Posty: 1891
Rejestracja: pn 17 lis, 2008
Quad:: osiołek :)
Imię: Daniel
Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
Kontakt:

Arctic Cat FILMIKI

Post autor: Pingwin Legnica » śr 06 mar, 2013

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OO0MzCsnxqY[/youtube]

ten jest super :

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RAMI3fkNWJw[/youtube]
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl

Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś

w trakcie szukania nowego kierunku...

Awatar użytkownika
Mieszko123
Posty: 112
Rejestracja: wt 20 kwie, 2010
Quad:: Suzuki KingQuad 700
Imię: Mieszko
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Arctic Cat FILMIKI

Post autor: Mieszko123 » śr 06 mar, 2013

I w czym niby Visco miało być lepsze od zwykłej blokady ?
Pozdrawiam, Mieszko!

Cofam się tylko po to aby nabrać rozpędu

Czerwony SUZUKI LT-A KINGQUAD 700EFI+Dalton Clutch Kit + COOP FIXED MODS nr.1 + Snorkel KIT + ITP MAYHEM 26"

Awatar użytkownika
Pingwin Legnica
PingwinSquad
Posty: 1891
Rejestracja: pn 17 lis, 2008
Quad:: osiołek :)
Imię: Daniel
Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
Kontakt:

Re: Arctic Cat FILMIKI

Post autor: Pingwin Legnica » śr 06 mar, 2013

Wyższą ceną ?
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl

Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś

w trakcie szukania nowego kierunku...

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Arctic Cat FILMIKI

Post autor: Ikar » śr 06 mar, 2013

Mała anegdotka - jeżdżę Foczką która ma prawdziwy napęd 3x4 więc nie odczułem potrzeby difflocka :) Mówcie co chcecie, ale dla mnie visco jest lepszym rozwiązaniem na warunki rajdowe. Dlaczego ?

Załóżmy, że Yamaha i Canam to te same quady. Te same parametry, waga, prześwit. Jedyna różnica - w canamie visco, w yamasze blokada mechaniczna

Przykład Yamahy -
a) zatrzymujemy się przed bagnem włączamy 4x4 + blokadę i ogień - przejeżdżamy
b) zwalniamy przed bagnem zapinamy 4x4 bez blokady i nie przejeżdżamy

Can am -
a) zwalniamy przed bagnem zapinamy 4x4 ogień przechodzimy ledwo ledwo, ale przechodzimy

Dlaczego na rajdy ? Oszczędzamy cenne sekundy co na rajdzie jest bardzo ważne.

Dla mnie prezentuje się to tak:

zwykłe 4x4<4x4+visco<4x4+pełna blokada dyfra

Jeszcze jedna kwestia w temacie blokady. Co z kawasaki i zółtą dzwigienką na lewej manetce ? Według mnie bije visco na głowę, ale chyba ustępuje trochę blokadzie Yamahowskiej ? Co myślicie ?

Nie twierdzę, że Visco jest lepsze od mechanicznej blokady Yamahy bo nie jest, niemniej jednak pozwala zaoszczędzić cenne sekundy.

P.S. Inna sprawa jest taka, że Miśki lepiej radzą sobie w błocie od Canamów :) Więc moje porównanie jest totalnie nie na miejscu :D
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
ITAL
V-ce Admin
Posty: 1603
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007
Quad:: Honda Rincon 680 :)
Imię: Adam
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Arctic Cat FILMIKI

Post autor: ITAL » czw 07 mar, 2013

Już dawno stwierdziłem ,że blokada w BF-ie jest najlepszym rozwiązaniem dostępnym obecnie w quadach. Można całkowicie zablokować dyfer bez potrzeby zatrzymywania się lub "przyblokować " tyle ile potrzeba przez moment. Oczywiście trzeba trochę ogarnąć temat ale po krótkim czasie można dojść do porozumienia ze sprzętem a nawet się z nim zaprzyjaźnić.
Ta blokada to jedyna rzecz jaką mile wspominam z Brute Force`a.
:I love QUAD CARTEL Zielona Góra: :I love HONDA:
Honda Rincon TRX 680 FA 2008! Red :I love HONDA:

Awatar użytkownika
Pingwin Legnica
PingwinSquad
Posty: 1891
Rejestracja: pn 17 lis, 2008
Quad:: osiołek :)
Imię: Daniel
Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
Kontakt:

Re: Arctic Cat FILMIKI

Post autor: Pingwin Legnica » czw 07 mar, 2013

Z kawą i jej śmieszną na pozór klamką to faktycznie okazuje się, że jest to najlepsze rozwiązanie na rynku. Na początku wszyscy się śmiali a potem się dziwili... Z tego co się orientuję to klamka nigdy nie blokowała na 100 % mostów a ograniczała ich poślizg w zależności od siły jej wciśnięcia.

W hondzie za tą klamkę - wykorzystuje klamkę od przedniego hamulca. Naciskając go z odpowiednią siłą można śmiało cieszyć się z podobnej blokady jak w kawie. Wiem, że brzmi to bez sensu ale jednak jak zastanowimy się jak działa mechanizm różnicowy to wszystko staje się jasne :)
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl

Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś

w trakcie szukania nowego kierunku...

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Arctic Cat FILMIKI

Post autor: Ikar » czw 07 mar, 2013

Prawda trochę działa :) zawiesiłem się kiedyś na górce, oczywiście jedno koło się nie kręciło, no i hamulec mnie wyciągnął :D Niemniej jednak kto normalny będzie trzymał hamulec wjeżdżając z rozpędu do błota ? :)
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
tede74
Administrator
Posty: 1033
Rejestracja: sob 19 maja, 2007
Quad:: Scrambler XP 1000 S
Imię: Tomek
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Re: Arctic Cat FILMIKI

Post autor: tede74 » czw 07 mar, 2013

Zapomnieliście Panowie o AWD w polarkach, które to rozwiązanie bije konkurencję na głowę.
:I love POLARIS:

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Arctic Cat FILMIKI

Post autor: Ikar » czw 07 mar, 2013

Właśnie Tede. Nie mamy niestety żadnego Polarka w squadzie. Czy mógłbyś pokrótce objaśnić działanie AWD ?
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
tede74
Administrator
Posty: 1033
Rejestracja: sob 19 maja, 2007
Quad:: Scrambler XP 1000 S
Imię: Tomek
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Re: Arctic Cat FILMIKI

Post autor: tede74 » pt 08 mar, 2013

Zasada jest bardzo prosta, w przednim dyfrze w momencie uślizgu tylnych kół elektromagnes załącza napęd. Elektomagnes zasilany jest pulsacyjnie, dzięki czemu możliwa jest ciągła jazda 4x4.
:I love POLARIS:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Arctic Cat”