Quad z perspektywami i możliwością rozwoju
Quad z perspektywami i możliwością rozwoju
Witam,
Chciałbym się dowiedzieć od bogatszych w doświadczenie kolegów z forum, któremu quadowi się bliżej przyjrzeć. Z góry zakładam, że nie ma być to żaden wynalazek od naszych skośnookich braci, czyli interesują mnie japońskie sprzęty oraz inne, znanych renomowanych producentów z całego świata. Kolejnym faktem jest to, iż dobrze by było żeby owy quad był z homologacją.
Prześledziłem trochę materiałów na temat quadów i uzyskałem z nich większość odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, aczkolwiek nie na wszystkie :
np. zastanawia mnie posiadanie w quadzie biegu wstecznego i w jakim stopniu jest to niezbędne.
zastanawia mnie także pojemność, nie wiem czy słusznie, ale temat wydaje mi się zbliżony do motocyklowego, interesuje mnie czy kupując np 600 cm nie sprowadzę na siebie dodatkowego niebezpieczeństwa.
kolejną rzeczą jest typ quada a mianowicie wiem że są sportowe rekreacyjne i użytkowe, jest jakiś model, który jest kompromisem powiedzmy między sportowym 4x2 a wyprawowym 4x4, łaczacym po części zalety obu tych typów
pozdrawiam i z góry dziękuje za wszystkie odp
Janusz
Chciałbym się dowiedzieć od bogatszych w doświadczenie kolegów z forum, któremu quadowi się bliżej przyjrzeć. Z góry zakładam, że nie ma być to żaden wynalazek od naszych skośnookich braci, czyli interesują mnie japońskie sprzęty oraz inne, znanych renomowanych producentów z całego świata. Kolejnym faktem jest to, iż dobrze by było żeby owy quad był z homologacją.
Prześledziłem trochę materiałów na temat quadów i uzyskałem z nich większość odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, aczkolwiek nie na wszystkie :
np. zastanawia mnie posiadanie w quadzie biegu wstecznego i w jakim stopniu jest to niezbędne.
zastanawia mnie także pojemność, nie wiem czy słusznie, ale temat wydaje mi się zbliżony do motocyklowego, interesuje mnie czy kupując np 600 cm nie sprowadzę na siebie dodatkowego niebezpieczeństwa.
kolejną rzeczą jest typ quada a mianowicie wiem że są sportowe rekreacyjne i użytkowe, jest jakiś model, który jest kompromisem powiedzmy między sportowym 4x2 a wyprawowym 4x4, łaczacym po części zalety obu tych typów
pozdrawiam i z góry dziękuje za wszystkie odp
Janusz
- Pingwin Legnica
- PingwinSquad
- Posty: 1891
- Rejestracja: pn 17 lis, 2008
- Quad:: osiołek :)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
- Kontakt:
Re: Quad z perspektywami i możliwością rozwoju
jest niezbędne, chyba, że to bardzo lekka ośkaJanusz sw pisze: zastanawia mnie posiadanie w quadzie biegu wstecznego i w jakim stopniu jest to niezbędne.
tak jak z motorami - umiejętne użycie większej pojemności da większą frajdę niż małopojemnościowe sprzęty, generalnie 660-750 jest dobrym wyborem, druga półka to 800-1000 w markach amerykańskichJanusz sw pisze:zastanawia mnie także pojemność, nie wiem czy słusznie, ale temat wydaje mi się zbliżony do motocyklowego, interesuje mnie czy kupując np 600 cm nie sprowadzę na siebie dodatkowego niebezpieczeństwa
ośka jest lekka i bardzo szybka ale mało komfortowa, ma problemy z przeprawami, 4x4 jest bardziej uniwersalne, wolniejsze ale nie za dużo, w mojej opinii jest to najlepszy kierunekJanusz sw pisze:kolejną rzeczą jest typ quada a mianowicie wiem że są sportowe rekreacyjne i użytkowe, jest jakiś model, który jest kompromisem powiedzmy między sportowym 4x2 a wyprawowym 4x4, łaczacym po części zalety obu tych typów
z marek japońskich masz Yamaha Gryzzli 700, Suzuki Kingquad 700 lub 750, Kawasaki kvf750 i Honda Rincon 680
najbardziej zbliżonym quadem do osiek jest can-am renegade 800, 800x lub 1000 ale jest to mocny sprzęt i właśnie tutaj najszybciej można zrobić sobie kuku
z osiek (2x4) polecił bym Kawasaki kfx 700 z automatem bezstopniowym i kardanem lub Honda trx700 z niezależnym zawiasem
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
Re: Quad z perspektywami i możliwością rozwoju
Dzięki kolego za tak szybką i dokładną odpowiedź
![Mr. Green :mrgreen:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
a quady mające 4x4 mają tylko 4x4, czy jest możliwość jazdy 4x2 w takim sprzęcie ?Pingwin Legnica pisze: ośka jest lekka i bardzo szybka ale mało komfortowa, ma problemy z przeprawami, 4x4 jest bardziej uniwersalne, wolniejsze ale nie za dużo, w mojej opinii jest to najlepszy kierunek
z wyglądu bardzo ładnie wygląda tan can-am ale chyba nawet ta najmniejsza pojemność jest za duża jak dla mniePingwin Legnica pisze: najbardziej zbliżonym quadem do osiek jest can-am renegade 800, 800x lub 1000 ale jest to mocny sprzęt i właśnie tutaj najszybciej można zrobić sobie kuku
![Mr. Green :mrgreen:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
a powiedzmy taki raptor 660 ? ma to sens ?Pingwin Legnica pisze: z osiek (2x4) polecił bym Kawasaki kfx 700 z automatem bezstopniowym i kardanem lub Honda trx700 z niezależnym zawiasem
Re: Quad z perspektywami i możliwością rozwoju
Quady przeprawowe - 4x4 posiadają dołączany napęd 4x4 i ewentualnie blokadę przedniego mostu. W praktyce działa to tak, masz napęd tylko na tył, naciśniesz guzik i masz napęd na 4 koła. Sportowe - ośki (Raptor itp) tylko napęd na tył.
Zaczął bym od tego jaki budżet chcesz przeznaczyć na quada i w jakim terenie mieszkasz, bo to jest w zasadzie podstawą, żebyśmy pomogli Ci coś dobrać.
Pozdrawiam
Zaczął bym od tego jaki budżet chcesz przeznaczyć na quada i w jakim terenie mieszkasz, bo to jest w zasadzie podstawą, żebyśmy pomogli Ci coś dobrać.
Pozdrawiam
Ozo Drapers Squad
Re: Quad z perspektywami i możliwością rozwoju
Rozumiem, czyli odbywa to się podobnie jak w klasycznym samochodzie samochodzie terenowym z dołączanym napędem. I odbywa to sie totalnie bez elektroniki czy może już nawet w quadach takie "opcje" pokombinowali ?Ikar pisze:Quady przeprawowe - 4x4 posiadają dołączany napęd 4x4 i ewentualnie blokadę przedniego mostu. W praktyce działa to tak, masz napęd tylko na tył, naciśniesz guzik i masz napęd na 4 koła. Sportowe - ośki (Raptor itp) tylko napęd na tył.
![Mr. Green :mrgreen:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ikar pisze: Zaczął bym od tego jaki budżet chcesz przeznaczyć na quada i w jakim terenie mieszkasz, bo to jest w zasadzie podstawą, żebyśmy pomogli Ci coś dobrać.
Obecnie mieszkam na dolnym śląsku, po części we Wrocławiu a po części w Wałbrzychu, aczkolwiek mam możliwości transportowania quada w różne miejsca samochodem terenowym, i właśnie łącząc to w całość planuje jeździć tam gdzie po prostu będę przebywał nie koniecznie tylko w miejscu zamieszkania
![Mr. Green :mrgreen:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
A z budżetem to jest tak, że nie chciałbym przekroczyć około 12 tyś zł, może 13 tyś zł , powiedzmy ze ewentualne przekroczenie zależało bo to od danego sprzętu, czy kupiłbym go tutaj, czy skądś sprowadził itp. Też zdaję sobie sprawę, iż kupno quada czy czego tam innego to jest raz, a dwa to prze serwisowanie, dochodzi to tego jeszcze trzy czyli wszystkie ciuchy itp, coś już tam posiadam, ale jakby nie patrzeć jest to strój nie kompletny i żeby było ok i bezpiecznie muszę jeszcze trochę nagromadzić.
pozdrawiam janek
Re: Quad z perspektywami i możliwością rozwoju
Jeszcze jedno pytanie, bardziej pasjonują Cię wycieczki krajobrazowe, taplanie w błocie, czy szybka sportowa jazda ? Ma to być quad użytkowy ? Nie przeszkadza Ci brak bagażników ?
Ozo Drapers Squad
- Mieszko123
- Posty: 112
- Rejestracja: wt 20 kwie, 2010
- Quad:: Suzuki KingQuad 700
- Imię: Mieszko
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Quad z perspektywami i możliwością rozwoju
Jak w Wałbrzychu to i tak prędzej czy później czeka Cię wspinaczka
Miejsc do taplania i szybkiej sportowej jazdy raczej tutaj nie ma, więc trochę zwiedzania i podjazdy, zjazdy i trawersy. Ja jestem z Wałbrzycha, posiadam Suzuki KingQuada 700, idealny sprzęt na ten teren szczerze mówiąc, ośki bym tutaj nie chciał mieć.
![Smile :)](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif)
Pozdrawiam, Mieszko!
Cofam się tylko po to aby nabrać rozpędu
Czerwony SUZUKI LT-A KINGQUAD 700EFI+Dalton Clutch Kit + COOP FIXED MODS nr.1 + Snorkel KIT + ITP MAYHEM 26"
Cofam się tylko po to aby nabrać rozpędu
Czerwony SUZUKI LT-A KINGQUAD 700EFI+Dalton Clutch Kit + COOP FIXED MODS nr.1 + Snorkel KIT + ITP MAYHEM 26"
Re: Quad z perspektywami i możliwością rozwoju
Mieszko zależy kto co lubi
Poza tym ośki są tańsze, za 13k wyrwie się już naprawdę dobry egzemplarz, a porządnej przeprawy która daje sobie radę w terenie i nadąża za innymi może być naprawdę ciężko ...
![Smile :)](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif)
Ozo Drapers Squad
Re: Quad z perspektywami i możliwością rozwoju
Znaczy, w jakiś sposób mnie pasjonują takie wycieczki, ale powiedzmy, że do nich mam już samochód, dlatego teraz w sumie myślę, że całkiem fajnie było by mieć taki, sprzęt do hobbystycznej zabawy, i właśnie nie miałbym nic przeciwko na takiego quada 4x2 co w miarę szybko śmigaIkar pisze:Jeszcze jedno pytanie, bardziej pasjonują Cię wycieczki krajobrazowe, taplanie w błocie, czy szybka sportowa jazda ? Ma to być quad użytkowy ? Nie przeszkadza Ci brak bagażników ?
![Mr. Green :mrgreen:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Coś mi wydaje się, że jakiś skrawek "ciekawej" ziemi do szaleństw "ośką" na pewno się znajdzieMieszko123 pisze:Jak w Wałbrzychu to i tak prędzej czy później czeka Cię wspinaczkaMiejsc do taplania i szybkiej sportowej jazdy raczej tutaj nie ma, więc trochę zwiedzania i podjazdy, zjazdy i trawersy. Ja jestem z Wałbrzycha, posiadam Suzuki KingQuada 700, idealny sprzęt na ten teren szczerze mówiąc, ośki bym tutaj nie chciał mieć.
![Wink ;)](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
No i ja włśnie do podobnych wniosków doszedłem, przeglądając ogłoszenie nie sposób jest nie zauważyć, iż w kwocie, która podjąłem quada przeprawowe są co najmniej "tajemnicze"Ikar pisze: Poza tym ośki są tańsze, za 13k wyrwie się już naprawdę dobry egzemplarz, a porządnej przeprawy która daje sobie radę w terenie i nadąża za innymi może być naprawdę ciężko ...
![Mr. Green :mrgreen:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
A na zakończenie tego tematu, wiecie może które z owych "osiek" są bardziej warte uwagi, a które mniej
![Mr. Green :mrgreen:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
oraz jak sprawa wygląda, lepiej jest szukać automatu, czy może w nich są tylko manuale ? Widziałem też, że wielu ludzi przerabia dodawanie gazu w takich quadach na rollgaz jak w motocyklu. Co o tym myślicie ? W "ośce" jest ok. I było by to niebezpbieczne jak ktoś jeździ przeprawowowym quadem . Czy się mylę ?
![Mr. Green :mrgreen:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Pozdrawiam Janek