Poprzeczka na kierownicę

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
Awatar użytkownika
Grzecho
Posty: 35
Rejestracja: czw 20 gru, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Grzecho » ndz 30 gru, 2007

Wielkie dzięki za linki, info i opinie. Wyszedłem na pierdołę, że sam nie znalazłem odpowiedniego adresu. Co najgorsze, na prawdę szukałem i czuję się właśnie zdołowany ("niech mnie ktoś przytuli").

Jeszcze raz dzięki.

Grzesiek

Awatar użytkownika
Cyber77
Posty: 112
Rejestracja: wt 06 lis, 2007
Lokalizacja: bstok

Post autor: Cyber77 » ndz 30 gru, 2007

jak już zamontujesz, daj fotę jak to wygląda i czy się sprawdza
Podpis bez buraczanych tekstów i życiowych prawd!
Pozdrawiam Robert

Awatar użytkownika
Cyber77
Posty: 112
Rejestracja: wt 06 lis, 2007
Lokalizacja: bstok

Post autor: Cyber77 » pn 31 gru, 2007

aha... zmierz najpierw szerokość kierownicy bo w/w poprzeczki mają 290mm a g700 ma taką wartość ale dopiero w pobliżu manetek
Podpis bez buraczanych tekstów i życiowych prawd!
Pozdrawiam Robert

shelton
Posty: 626
Rejestracja: śr 31 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: shelton » pn 31 gru, 2007

Bierzcie poprawkę na poprzeczkę w trakcie wypadku... najlepsza konfiguracja to poprzeczka z gąbką.
KINGSAJZ dla każdego!!!!

Awatar użytkownika
Grzecho
Posty: 35
Rejestracja: czw 20 gru, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Grzecho » wt 01 sty, 2008

Dzięki

Kości zostału żucone, prace rozpoczęte, pożyczka na poprzeczkę przyznana czyli poważne środki inwestycyjne zostały uruchomione.
Teraz tylko aby zmysł inżynierski nie pozwolił z pie.... sprawy.

Awatar użytkownika
Motyf
Posty: 1159
Rejestracja: wt 09 sty, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Motyf » pn 07 sty, 2008

ja bym sie troche zastanowił bo wole miec rozjechana kierownicę troche niż kolumne kierownicy lub jej uchwyty pogięte. Ochrona licznika oczywiście jest potrzebna

Awatar użytkownika
Grzecho
Posty: 35
Rejestracja: czw 20 gru, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Grzecho » wt 08 sty, 2008

Słuszna uwaga, co do licznika i GPSu sprawę wstępnie rozwiązałem, dzisiaj na przednim bagażniku solidnie zainstalowałem skrzynkę Explorera. W obecnej sytuacji, licznik jak i GPS są poniżej wieka skrzyni przez co są "chronione" chyba, że przy rolowaniu coś szlak trafi. Na tylnim bagażniku mam po bokach dwie skrzynie z demobilu od sprzętu optycznego, tak więc pzrzy odwróconym quadzie zostaje trochę miejsca na złożona kierownicę. Poprzeczka jest dość nie drogim wydatkiem, kupie pomyślę, jak odpuszczę to założę synowi do LSa.

Awatar użytkownika
Motyf
Posty: 1159
Rejestracja: wt 09 sty, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Motyf » wt 08 sty, 2008

pudła optyczna - ma to:-0 dobry sprzęt, pamiętaj by zamocowac je na blaszy a nie bezpośrednio na rurkowym bagażniku. Chodzi o to aby w czasie rolki nacisk rozszedł sie na cała powierzchnie blachy.

Awatar użytkownika
Grzecho
Posty: 35
Rejestracja: czw 20 gru, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Grzecho » śr 09 sty, 2008

Motyf

pudła optyczna - ma to:-0 dobry sprzęt, pamiętaj by zamocowac je na blaszy a nie bezpośrednio na rurkowym bagażniku. Chodzi o to aby w czasie rolki nacisk rozszedł sie na cała powierzchnie blachy.
No więc jest już i tak po ptakach - bo zamontowałem bez podłożenia blachy, ale przeciwko zastosowaniu blachy uznałem następujące powody:
1) skrzynki zamontowałem "w z dłuż" gada, a nie jak większości rozwiązań "w poprzek" przez co uzyskałem ok. 40 cm wolnego miejsca pomiędzy nimi na karnister albo inne pierdoły oraz co było najważniejsze rura zewnętrzna bagażnika z boków i z tyłu jest w ciąż jakieś 5 cm od skrzynek, przez co można za nią spokojnie złapać przy wyciąganiu gada - blacha na całej powierzchni nie pozwoliłaby na to. Istotne jest też że przy rolowaniu przy takm ustawieniu skrzynek, kontak z podłożem ma ponad dwukrotnie dłuższa krawędź skrzynki - tu myślę o rozłożeniu nacisków.
2) skrzynki są bardzo solidnie przymocowane do dwóch poprzeczek bagażnika, co moim zdaniem całkowicie wystarczy nawet przy rolowaniu (tak sądzę, bo podnosiłem z kolegą quada za uchwyty od skrzynek i konstrukcja taki test wytrzymała).
3) blacha która tu może pomóc (biorą pod uwagę dość duże odległości pomiędzy poprzeczkami) powinna mieć znaczącą grubość. Przy takiej powierzchni to są dodatkowe kilogramy, biorąc pod uwagę już i tak ciężkie skrzynki, zrezygnowałem z takiego rozwiązania.

Na koniec nadmienię, że to są tylko moje przemyślenia bo nie mam doświadczenia praktycznego jako użytkownik (80 km po duktach), ale sądzę że bardzo ważnym elementem w terenie jest możliwość pewnego chwytu za bagażnik z każdej strony (dla tego odrzuciłem bagażniki firmowe). Z przodu podobne możliwości daje Explorer, a nie daje oryginalny bagażnik Yamahy.
Ostatnio zmieniony śr 09 sty, 2008 przez Grzecho, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ASTERIX_4x4
Posty: 110
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: ASTERIX_4x4 » śr 09 sty, 2008

Grzecho uważaj tylko przy ostrych podjazdach i zjazdach oraz na trawersach.
Te tylne skrzynki w pewnym stopniu ograniczają Ci możliwość szybkiej ewakuacji.
Poza tym są twardymi elementami, które w razie kozłowania mogą Ci dotkliwie przywalić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”