oslony spodu cf 500 a jazda w terenie
Re: oslony spodu cf 500 a jazda w terenie
Darek podłoga jaka będzie zależy tylko od ciebie. Nowa za 1700, ta za 1250 czu samoróbka za jak piszesz 350 i robota. Ori pewnie będzie ładniejsza. Twój wybór.
Co do wariatora. Żeby odkręcić a potem z odpowiednim momentem dokręcić tę dużą nakrętkę musisz unieruchomić całość. To jest na wale korbowym. Trzeba go zablokować. Odkręcić się da u gumiarza ale mało który np u mnie ma pneumatyczny klucz z momentem żeby to dokręcić. Dlatego potrzebny jest chwytak. Nie da się inaczej tego zrobić skutecznie np aby nie uszkodzić paska jeśli za jego pomocą byśmy chcieli to zrobić.
Co do odtłuszczania. Zdejmując wariator zdejmujesz zewnętrzny talerz. Bo rolki chodzą po drugiej stronie zewnętrznego talerza. Zawsze są 2 części na których chodzi pasek. One pracują względem siebie zwiększając lub zmniejszając odległość pod wpływem obrotów, nacisku sprężyny.
Zdejmiesz zewnętrzny. Wystarczy, że odrobinę potłuszczone paluchy zostawią ja tej połówce cokolwiek przy zakładaniu i już pasek się ślizga.
Co do wariatora. Żeby odkręcić a potem z odpowiednim momentem dokręcić tę dużą nakrętkę musisz unieruchomić całość. To jest na wale korbowym. Trzeba go zablokować. Odkręcić się da u gumiarza ale mało który np u mnie ma pneumatyczny klucz z momentem żeby to dokręcić. Dlatego potrzebny jest chwytak. Nie da się inaczej tego zrobić skutecznie np aby nie uszkodzić paska jeśli za jego pomocą byśmy chcieli to zrobić.
Co do odtłuszczania. Zdejmując wariator zdejmujesz zewnętrzny talerz. Bo rolki chodzą po drugiej stronie zewnętrznego talerza. Zawsze są 2 części na których chodzi pasek. One pracują względem siebie zwiększając lub zmniejszając odległość pod wpływem obrotów, nacisku sprężyny.
Zdejmiesz zewnętrzny. Wystarczy, że odrobinę potłuszczone paluchy zostawią ja tej połówce cokolwiek przy zakładaniu i już pasek się ślizga.
V2.....sound of madness
Re: oslony spodu cf 500 a jazda w terenie
aha, czyli patrząc na twoje zdjęcie to musimy zdjąć tę środkową blachę, potem następną, następnie pasek i dopiero wtedy mamy wariator i w nim znajdują się rolki które są właśnie między tą blachą która jedną stroną dotyka paska a z drugiej rolki są czymś (nie wiem czym) zakryte aby nie wypadły.
Teraz chyba rozumiem i zmienia to także postać rzeczy dlaczego to musi być czyste. Chyba kumam?
A co się stanie jeśli dokręcę tę śrubkę pierwszą którą odkręcałem tak na "oko" nie używając klucza dynamometrycznego?
EDIT:
załapałem, na tym filmie dobrze jest to pokazane:
https://www.youtube.com/watch?v=i2KJ7VQkpm4
a czym załapałeś wariator aby się nie kręcił jak śrubę dokręcasz i odkręcasz? tak aby tych łopatek / ząbków nie uszkodziła?
Teraz chyba rozumiem i zmienia to także postać rzeczy dlaczego to musi być czyste. Chyba kumam?
A co się stanie jeśli dokręcę tę śrubkę pierwszą którą odkręcałem tak na "oko" nie używając klucza dynamometrycznego?
EDIT:
załapałem, na tym filmie dobrze jest to pokazane:
https://www.youtube.com/watch?v=i2KJ7VQkpm4
a czym załapałeś wariator aby się nie kręcił jak śrubę dokręcasz i odkręcasz? tak aby tych łopatek / ząbków nie uszkodziła?
Re: oslony spodu cf 500 a jazda w terenie
Darko
Masz tu film
https://www.youtube.com/watch?v=sbe9psV-PKs
i patrz na moment od 2:00 do 2:30 - masz pokazane, gość pneumatykiem odkręca śrubę, wyciąga to co nam potrzebne (czyli wszystko do paska) i odkrywa rolki.
Właśnie po to aby utrzymać to przy przykręcaniu, odkręcaniu potrzebny jest chwytak.
Jego bolce wchodzą w te zaznaczone na zielono dziury a ramię opiera się o stelaż stopni- jak zdejmiesz plastiki na których stoisz ( w mojej wersji).
Masz tu film
https://www.youtube.com/watch?v=sbe9psV-PKs
i patrz na moment od 2:00 do 2:30 - masz pokazane, gość pneumatykiem odkręca śrubę, wyciąga to co nam potrzebne (czyli wszystko do paska) i odkrywa rolki.
Właśnie po to aby utrzymać to przy przykręcaniu, odkręcaniu potrzebny jest chwytak.
Jego bolce wchodzą w te zaznaczone na zielono dziury a ramię opiera się o stelaż stopni- jak zdejmiesz plastiki na których stoisz ( w mojej wersji).
V2.....sound of madness
Re: oslony spodu cf 500 a jazda w terenie
Kumam. Ale juz napraede ostatnie. To jesli odkreca pneumatykiem czy nawet np kluczem to i tak musi miec cos do blokowania? Bo na potrzeby filmu mial juz poluzowane?
- walek1978
- Posty: 137
- Rejestracja: śr 10 cze, 2015
- Quad:: CF Moto 500, X8
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: oslony spodu cf 500 a jazda w terenie
Darek nie...... kluczem dynamometrycznym odkręcasz bez blokowania i zakręcasz też bez. Znam z autopsji. Robiłem sprzęgło i musiałem do tego dojść co i jak ale już teraz jestem troszkę mądrzejszy. Więc na spokojnie kluczem bez blokady odkręcisz i zakręcisz ....tak zrobiłem i już pośmigałem ponad 1500km i jest oki.
- walek1978
- Posty: 137
- Rejestracja: śr 10 cze, 2015
- Quad:: CF Moto 500, X8
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: oslony spodu cf 500 a jazda w terenie
Znaczy miałem na myśli pneumatyka
Re: oslony spodu cf 500 a jazda w terenie
hey, kontynuując temat osłon:
czy nie jest to dziwne, że osłony jakie są w sprzedaży, w tylnych osłonach wahaczy mają za małe podgięcie do góry. Z jedenej strony można powiedzieć, że bardziej chronią quada jadąc tyłem niż do przodu
czy nie jest to dziwne, że osłony jakie są w sprzedaży, w tylnych osłonach wahaczy mają za małe podgięcie do góry. Z jedenej strony można powiedzieć, że bardziej chronią quada jadąc tyłem niż do przodu
-
- Posty: 946
- Rejestracja: pt 05 lis, 2010
- Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Sompolno koło Konin
Re: oslony spodu cf 500 a jazda w terenie
Każde osłony takie są kolego. Jedziesz do przodu - torujesz drogę przodem dodasz się - tyłem, gdyby były podgiete wysyko od przodu i tylu to błota byłoby sporo kg
-
- Posty: 642
- Rejestracja: pt 06 wrz, 2013
- Quad:: renegade 570 xxc , był cf x8 ,cf 500 , lucky star 400shineray 250-9c
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Suwałki
Re: oslony spodu cf 500 a jazda w terenie
Dokładnie pneumatykiem odkręcasz zdejmujesz wariator i zakręcasz i po ptokach robiłem kilka razy elektrycznym udarowym.
Re: oslony spodu cf 500 a jazda w terenie
i to jest głupota. Bo najedziesz przednim kołem tak, że gałąź się podniesie do góry i tylna gumo prosto w drzewo i gotowe :/ to do wypłukiwania brudu powinien być z tyłu quada niski profil. Ciekawe czy dało by się to przekręcić, zamienić stronami hmmrobertmuszka pisze:Każde osłony takie są kolego. Jedziesz do przodu - torujesz drogę przodem dodasz się - tyłem, gdyby były podgiete wysyko od przodu i tylu to błota byłoby sporo kg