Olej w dyfrach a topienie.

Wasze doświadczenia i problemy z quadami Yamaha Grizzly 550/660/700
ODPOWIEDZ
Ryba93
Posty: 12
Rejestracja: czw 20 mar, 2014
Quad:: Grizzly 550 FI
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków

Olej w dyfrach a topienie.

Post autor: Ryba93 » pt 18 lip, 2014

Witam, ostatnio byłem na serwisie na pełnym przeglądzie quada. Zostały wymienione oleje, filtry itd. Przy wymianie oleju w dyfrze wylało sie 'mleko' powiedzieli, że to od topienia quada... I po każdym topieniu musze wymieniać olej w dyfrach. I tutaj mam do Was pytanie, czy to prawda?
Quada bardzo głęboko nie topie i jest to bardzo krótki czas. To znaczy quad jest najwyżej topiony na wysokość opon 26 może pare cm wyżej oraz jest to może 5 minut za każdym wyjazdem. Po prostu po zrobieniu 'trasy' wracamy przez takie bajorko gdzie płukamy sprzęty :)


Pozdrawiam :)

pyrek
Posty: 14
Rejestracja: sob 27 paź, 2012
Quad:: G660

Re: Olej w dyfrach a topienie.

Post autor: pyrek » pt 18 lip, 2014

Cześć!

To prawda, jak woda dostanie się do dyfra to z oleju potrafi zrobić się mleko. Co do wymiany po każdym topieniu - zależy od właściciela, pewnie że tak byłoby optymalnie ale czy koniecznie jest to potrzebne? Ja tak nie uważam. Z drugiej strony we wszystkim trzeba zachować proporcje, a zwykły olej przekładniowy nie jest jakiś super drogi w eksploatacji, no chyba że twoje dyfry wymagają Motula lub Elfa ;)

Ja wymieniam co jakoś czas ale bez przesady:p

Pozdro

robertmuszka
Posty: 946
Rejestracja: pt 05 lis, 2010
Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
Imię: Robert
Lokalizacja: Sompolno koło Konin

Re: Olej w dyfrach a topienie.

Post autor: robertmuszka » sob 19 lip, 2014

Po zamoczeniu warto jest sprawdzić czy olej w dyfrze jest olejowy czy mleczny, jak masz mleko po wodzie to coś nie tak z uszczelkami, na poczatek wtedy proponował bym założenie oringów na śrubki olejowe.

Awatar użytkownika
jarecki13
Posty: 627
Rejestracja: ndz 26 cze, 2011
Quad:: TraktoReX 680 :)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Dolny Śląsk B-c

Re: Olej w dyfrach a topienie.

Post autor: jarecki13 » sob 19 lip, 2014

Żaden sprzęt nie powinien mieć mleko zamiast oleju w dyrze,chyba ,że uszczelniacz jest walnięty lub odpowietrzenie dyfra nie jest wyprowadzone dość wysoko, nie wiem jak w grizzli ale kawasaki ma oryginalnie pod kierą ,wszystkie dyfry zbiornik paliwa i wentylator, to jest podstawa do jazdy powyżej koła, wyżej robotę robią robią snorkle

ODPOWIEDZ

Wróć do „Yamaha Grizzly 550/660/700”