Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
Awatar użytkownika
Dimi
Quadowa Grupa Południe
Posty: 579
Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
Quad:: Yamaha Grizzly 700 FI
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi

Post autor: Dimi » czw 09 kwie, 2015

Zdecydowałem się przenieść temat na ogół by było pomocne i innym, ale także by więcej osób mogło i mnie pomóc

Dla sprostowania

Etap 1
Polegał na zdemontowaniu przedniego dyfra, spuszczenie oleju z mostu wymiana uszczelniaczy, kontrola stanu klocków hamulcowych i spuszczenie płynu z chłodnicy
Są ludzie, którzy lepiej bawią się na oktanach niż na promilach...
:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
Dimi
Quadowa Grupa Południe
Posty: 579
Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
Quad:: Yamaha Grizzly 700 FI
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi

Post autor: Dimi » czw 09 kwie, 2015

Dzisiejsza praca - zdemontowano i wyczyszczono przekładnię - wariator



Miałem problemy z odkręceniem



Obrazek



Potrzeba klucza 22, najlepiej nasadki i to tej długiej, ja nie miałem już miałem wybrać się do sklepu, ale dałem sobie ostatnią szansę i wykombinowałem



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Po odkręceniu tej nakrętki można zdjąć tę "kopułę" - UWAGA na wypadające plastiki w kształcie "U" są 4



Obrazek



Potem odkręciłem z tylnego talerza nakrętkę by zdjąć pasek klinowy



Obrazek

Obrazek



Po zdjęciu paska klinowego i talerza z przodu pokaże się



Obrazek



Po odkręceniu w końcu dostajemy się do łożyska jednokierunkowego, które zdejmujemy jak z palca obrączkę



Obrazek

Obrazek

Obrazek



Obrazek

Obrazek



Po zdemontowaniu wszystkie części jeszcze brudne



Obrazek



I czyste



Obrazek
Są ludzie, którzy lepiej bawią się na oktanach niż na promilach...
:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
Dimi
Quadowa Grupa Południe
Posty: 579
Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
Quad:: Yamaha Grizzly 700 FI
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi

Post autor: Dimi » pn 20 kwie, 2015

Quad poskładany, w sobotę odpaliłem go bez tłumika i w pionie, nic cisza zagrał. Dziś położyłem już go na 4 łapy, wszystkie oleje i płyny skontrolowane, dolane. Potem dokręciłem tłumik i airbox przyczepiony, filtr spryskany.
Odpaliłem go i gadał bez problemu. Zaczęło mi dymić z rur (chyba to się nazywa kolektor) co wychodzą z bloku, ale wydaje mi się że to jest wina nasiąknięcia rur olejem co był w airboxie. Zgasiłem, coś szybko się nagrzało - chyba. Przestało dymić odpaliłem ponownie, bez problemu. To wyjeżdżamy z garażu, dodaje gazu i wydaje mi się że dość głęboko wcisłem by nim ruszyć. Wyjechał i wjechał i zaczął się dusić zgasł. Ponowne odpalenie nie pomogło. Więc zacząłem sprawdzać po kolei. Filtr - może go za bardzo nasączyłem, wyciągłem filtr i nie odpala. Więc kolejną rzeczą jest tłumik może gdzieś zatkany - wypiąłem i próbuje odpalić - nie pali. Rozebrałem znowu obudowę przekładni i próbuję go odpalić i zobaczyć jak to wszystko się zachowuje - brak odzewu. Kręcę ręcznie w tył i coś brzęczy, okazuje się że rolki przy przekręcaniu tykały metalowej obudowy, tak ma być czy są za luźne, może źle ułożyłem?

Kto wie o co chodzi?
Są ludzie, którzy lepiej bawią się na oktanach niż na promilach...
:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi

Post autor: Ikar » pn 20 kwie, 2015

Jak odpalałeś quada w pionie to był to bardzo kiepski pomysł. Cały olej silnikowy zleciał na dół silnika, pompka oleju nie miała oleju, góra silnika nie była smarowana - dobrze że nie odpalił bo by były dopiero jajca. Po postawieniu quada na koła odczekałeś chwilę ? Czy odpaliłeś od razu ?
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
Dimi
Quadowa Grupa Południe
Posty: 579
Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
Quad:: Yamaha Grizzly 700 FI
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi

Post autor: Dimi » pn 20 kwie, 2015

Z pół dnia stał na 4 łapach

Ale odpalił dziś, wjechał i wyjechał i zdusiło go, co prawda dzyndzel musiałem jakby głębiej wcisnąć ale pojechał

A może gdzieś coś zapowietrzone? Może paliwo nie dolatywało bo jak stał na tylnych kołach to może gdzieś zapowietrzony?
Są ludzie, którzy lepiej bawią się na oktanach niż na promilach...
:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

robertmuszka
Posty: 946
Rejestracja: pt 05 lis, 2010
Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
Imię: Robert
Lokalizacja: Sompolno koło Konin

Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi

Post autor: robertmuszka » pn 20 kwie, 2015

Co znaczy, ze próbujesz odpalić, kręciłeś trochę czy po prostu liczysz na pierwszy strzał.
A po h. odpalasz bez tłumika, przecież zmieniasz ciśnienie na wydechu.
Quad stał nie nie w poziomie i przychodzi mi do głowy temat czujnika przechyłu, czy jak on sie nazywa, może to trwało zanim doszło że coś jest nie tak i nie pozwala odpalić.

Awatar użytkownika
Dimi
Quadowa Grupa Południe
Posty: 579
Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
Quad:: Yamaha Grizzly 700 FI
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi

Post autor: Dimi » pn 20 kwie, 2015

robertmuszka pisze:Co znaczy, ze próbujesz odpalić, kręciłeś trochę czy po prostu liczysz na pierwszy strzał.
A po h. odpalasz bez tłumika, przecież zmieniasz ciśnienie na wydechu.
Quad stał nie nie w poziomie i przychodzi mi do głowy temat czujnika przechyłu, czy jak on sie nazywa, może to trwało zanim doszło że coś jest nie tak i nie pozwala odpalić.
Odpalenie - kluczyk, ssanie - pompa paliwa działa - naciskam zielony przycisk, rozrusznik kręci i kręci i kręci i.... w tym czasie odpalał
Co do tłumika nie raz odpalałem bez tłumika i palił, a zdjąłem po to by wymienić watę stalową w środku bo był już z niej miał.
Po postawieniu na 4 koła odpalił i było wszystko ok. Postał chwile zapalony, tak jak zawsze robię przed wyjechaniem, dodaję gazu a tu coś nie tak jakbym miał bardziej wciśnięty cyngiel, ale pojechał i zdusiło go, po tym już nie odpalił. Zapalony silnik w sobotę pochodził z 10 sek. max, a dziś do 1min.

Zerknę jeszcze faktycznie na ten czujnik, możliwe. Gdzie on się znajduje i jak mam go "odblokować"?

Wujek google mnie przekierował na różne strony, jak na Quadzika tak i...
Otóż na... gdybają czy Grizzly ma takowy czujnik, nikt nie precyzuje co i gdzie trzeba dotknąć, zepsuć, wymienić...
Co do mojej sytuacji, mnie nie wywala żadnych błędów na liczniku. Czy świeci ikona silnika, nie zwróciłem uwagi.

Mnie jeszcze przychodzi na myśl, że pompa paliwa łapnęła powietrza, bo miałem ledwo co paliwa i odpaliłem - odpalił. Zgasiłem, pchnąłem go do przodu automatycznie poszedł wyżej i już nie odpalił, poluzowałem koła poszły do tyłu i w tym momencie odpalił. Dziś na 4 kołach odpalił do 1min a potem zdusiło go
Są ludzie, którzy lepiej bawią się na oktanach niż na promilach...
:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
jarecki13
Posty: 627
Rejestracja: ndz 26 cze, 2011
Quad:: TraktoReX 680 :)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Dolny Śląsk B-c

Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi

Post autor: jarecki13 » pn 20 kwie, 2015

zobacz czy ci wtrysk podaje paliwo w miśkach chyba widać mgiełkę co ? , jak to nie poskutkuje to bym sprawdził tłumik czy aby gdzieś go nie przytkałeś za bardzo i go nie dusi.

Awatar użytkownika
Dimi
Quadowa Grupa Południe
Posty: 579
Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
Quad:: Yamaha Grizzly 700 FI
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi

Post autor: Dimi » wt 21 kwie, 2015

jarecki13 pisze:zobacz czy ci wtrysk podaje paliwo w miśkach chyba widać mgiełkę co ? , jak to nie poskutkuje to bym sprawdził tłumik czy aby gdzieś go nie przytkałeś za bardzo i go nie dusi.
Co do wtrysku, gdzie i co rozebrać? Nie dotarłem do tamtej części quada, a dopiero co się uczę
Co do tłumika, może po części masz rację tylko, że potem odpiąłem tłumik i nie odpalił. Co do patentu na tłumiku, miałem wywaloną uszczelkę między tłumikiem a kolektorem i chciałem zrobić jakiś patent, miałem wewnętrzny kawałek z łożyska z koła, obwiązałem go dla szczelności watą stalową i złączyłem oba kawałki na standardowych sprężynach. Wymieniałem jeszcze watę w środku tłumika, tę na końcówce wydechu, no ale tam nie wydaje mi się że coś zatytka
Są ludzie, którzy lepiej bawią się na oktanach niż na promilach...
:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
jarecki13
Posty: 627
Rejestracja: ndz 26 cze, 2011
Quad:: TraktoReX 680 :)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Dolny Śląsk B-c

Re: Naprawa / konserwacja / problemy z Grizzly by Dimi

Post autor: jarecki13 » wt 21 kwie, 2015

otwórz air boxa ściągnij filtr powietrza i zobacz w dolot gdzie idzie powietrze do przepustnicy powinieneś widzieć czy wtrysk podaje paliwo, jeśli tak to sprawdź wydech jeszcze raz czy nic nie zatyka jego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”