Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Konfrontacje modeli, porównania, zalety i wady...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: oolsztyniak » pt 08 sty, 2016

Spawarka do plastików przy CF 500 była niezbędna, widać w Kanadzie też się może przydać :)
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Pablo71
Posty: 40
Rejestracja: ndz 27 wrz, 2015
Quad:: G700 wthc
Imię: Paweł

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Pablo71 » wt 29 mar, 2016

Witam czy może ktoś z Panów pomoże w wyborze lepszy outlander 1000 czy 850 i czym sie różnią (xmr xtp xt)???

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Ikar » wt 29 mar, 2016

Trochę własnej inwencji jest potrzebne kolego. Google prawdę powie, na stronie canama jest dokładnie opisane czym każdy model się charakteryzuje
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Zmora1966 » pn 11 kwie, 2016

Długo nie pisałem...ale właściwie nie ma o czym ;)
Moja Bomba spisuje się rewelacyjnie. Po etapie użytkowania bighornów zmieniłem opony na mayhemy w wymiarach typowych dla bomby. Jak to stwierdził kolega z teamu bomba wygląda jak na kołach od resorówki :)

Myślę że to efekt przyzwyczajenia do większych gum (optycznie) które użytkowałem.
Mayhemy zaliczyły bardzo dobry test w wymagającym terenie jakim jest teren Natura Park w Stężnicy.
Mayhemy to twarde gumy i dlatego jeżdżę na 2psi a nie 6psi jak jest fabrycznie. Oczywiście mogę sobie na to pozwolić bo mam bedlocki na kołach, w przeciwnym razie nie wiem czy nie zaliczałbym sciągniecia gum z kół.
Świetnie się sprawdziły tak w drapkach, jak w błocie oraz w głębokich koleinach.
Kolejna niespodzianka dla mnie to demontaż dystansów - nie wiem po co je montowałem, zmieniam zdanie co do wywrotności bomby. Kompletnie nie są mi potrzebne to poszerzenia a w terenie typu koleiny olbrzymim benefitrm był stosunkowy wąski rozkład kół Bomby w stosunku do innych jadących za mną.
Jedyny minus... brak poszerzeń powoduje że błoto nie leci na mnie i okolice ale... przy bocznej jeździe w koleinach brak wystających opon powoduje że bardzo cierpią fabryczne poszerzenia które mam.

Bomba ma teraz 2,500 km przebiegu...iiii... nic przy niej nie trzeba robić oprócz podstawowych wymian olejów, płynów i smarów..więc...oby ta dalej.

Jak ktoś chce jakieś szczegóły tradycyjnie służę informacją.
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: DKfan » wt 12 kwie, 2016

Wtrącę jak zwykle swoje 3 grosze żeby opowiedzieć o swoich odczuciach na temat dystansów w G2.
Dystanse to nie jest jednowymiarowa kwestia, owszem przy niezbyt spiesznej jeździe technicznej nie są konieczne, a to też dopóki nie znajdziesz się na przyczepnym trawersie gdzie trudno doprowadzić do uślizgu kół.
Sytuacja diametralnie zmienia się przy szybkiej i agresywnej jeździe, ustawienie amortyzatorów (środek) które pozwala na więcej niż dobre wybieranie nierówności skutkuje nurkowanie na przednie zewnętrzne koło i zmusza do zwolnienia.
Z kolei zwiększenie wstępnego napięcia sprężyn powoduje pogorszenie wybierania nierówności i Outlander zaczyna żyć własnym życiem, zamiast połykać nierówności jak ma to miejsce na środkowym ustawieniu, zaczyna podskakiwać i zmusza do zwolnienia aby odzyskać sterowność.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Zmora1966 » wt 12 kwie, 2016

Jacku, pewnie masz rację ale tu jest właśnie obszar "wyczucia sprzętu".
Jak pamiętasz, pierwsze moje wrażenie było że bez dystansów ani rusz... znalazły się nie tylko w garażu ale również na quadzie, dopiero wspomniana zmiana ogumienia na "szersze" BH spowodowała że ponownie dystanse wylądowały ponownie na półce.

Jak wiesz, tereny koło mnie nie należą do prostych, a obecnie (Natura Park i traki MP i PPP) testowałem bombę w bardzo wymagającym terenie, ale możliwe że mogliśmy jeździć jeszcze bardziej agresywnie - pytanie czy to wpłynęło by na decyzję? nie wiem. Obecnie będziemy pewnie jeździć jeszcze więcej wspólnie bo ustaliliśmy że (3 z naszej 4) jedziemy na rajd i musimy wypracować wspólne zachowania, więcej na pewno będę chciał poznać punkt 0, czyli kąt pod jakim jazda będzie niebezpieczna - może wówczas podejmę decyzję o powrocie do dystansów.

Pytanie też czy szybka i agresywna jazda równa się zmianie umiejętności i zachowań? Moim zdaniem nie - to już zależy od indywidualnej psychiki raidera - można jeździć szybko i agresywnie ale nie zapominając o technice i kalkulacji najlepszych zachowań.
To wszystko dywagacje które teren weryfikuje. Niemniej jednak dobrze poznac zdanie kolegi Jacka i zawsze sobie je cenię
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: DKfan » wt 12 kwie, 2016

Dla wyjaśnienia dodam, że mam na myśli jazdę typu CrossCountry gdzie dużo skaczesz quadem, niejednokrotnie skaczesz w zakręcie. Mam takie odczucie że jazda bez dystansów w takich warunkach powoduje że jedziesz wolniej niż jest to możliwe. Do CC generalnie stosuje się zasadę nisko/szeroko więc na koła często trafiają opony 25' lub mniejsze i poszerzenia.
Reasumując moja wypowiedz nie dotyczy jazdy przeprawowej tylko warunków CC. W tym ostatnim przypadku nie masz szansy wykręcić takiego samego czasu na BH26' bez dystansów co pojazdem z dystansami i na Alltrakach.
W przeprawie owszem, jako jedyny jeździlem G550 bez dystansow i radzilem sobie tak samo jak quady z dystansami.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Zmora1966 » wt 12 kwie, 2016

no to jesteśmy w domu :)
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

robertmuszka
Posty: 946
Rejestracja: pt 05 lis, 2010
Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
Imię: Robert
Lokalizacja: Sompolno koło Konin

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: robertmuszka » wt 12 kwie, 2016

Jacku ,co zaczy Twe stwierdzenie za jako jedyny jezdziles na g550 bez dystansow .

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: DKfan » wt 12 kwie, 2016

No oczywiście nie jedyny na świecie jeździłem bez dystansów tylko w grupie kilkunastu quadow tylko ja nie miałem dystansów i misiek mimo że wygląda na tych waskich kółkach jakby miał się zaraz przewrócić, na trawersach i w czasie szybkiej jazdy dawał radę nie odstając od innych
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

ODPOWIEDZ

Wróć do „Porównania modeli”