Post
autor: chuligan » ndz 25 sty, 2009
Niestety, temat jest znacznie bardziej skomplikowany niż mi się to wydawało na początku. Okazuje się, że rozrusznik w LS'ie jest zbudowany z kilku elementów: silnika elektrycznego umieszczonego poprzecznie za obudową cylindra, 3 kół zębatych, z czego największe znajduje się na wałku razem z odśrodkowym sprzęgłem a na to wszystko idzie koło zamachowe ...... zresztą, nie za bardzo czaję techniczną nomenklaturę, tak czy siak, po rozebraniu prawej obudowy silnika, demontażu pompy wodnej dostałem się do tego ustrojstwa. Na pierwszy rzut wszystko jest w najlepszym porządku, żaden z trybów nie jest wytarty, wcale nie nosi znamion jakiegokolwiek zużycia. Dziwny jest tylko luz między sprzęgłem odśrodkowym a największym z trybów (ok. 6mm). Tak jakby brakowało jakiejś podkładki zmniejszającej ten luz. Sprzęgło też nie wygląda na uszkodzone. W serwisówce rysunki są mało techniczne i niestety nie mogę się do nich odnieść. Efekt wspomnianego luzu może powodować nie wrzucenie koła zębatego do końca na wewnętrzny otwór sprzęgła co może skutkować brakiem zakleszczenia i odpowiednio brakiem rozruchu. Pod spodem parę zdjęć poglądowych, jeśli ktoś ma ciekawe spostrzeżenia będę wdzięczny za pomoc.
Do końca nie wiem co powinienem kupić. Nowe sprzęgło i największą zębatkę, uszczelkę pod dekiel ale coś mi się wydaję że jak nie zmniejszę tego luzu to znowu pojawi się kłopot za jakiś czas.
-
Załączniki
-
-
-
Lucky Star Sp 250 S
http://www.youtube.com/watch?v=6yKqLKipDXg