Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
- Visitor1230
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz 23 lip, 2017
- Quad:: Linhai 500 4x4
Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
W linku ponizej byl pomysl na zakup.
,
linhai-550l-4x4-refleksje-przed-zakupem-t15021.html
Zycie jednak zweryfikowalo pomysly. Zakupilem jednak wersje krotka. Chociazby ze wzgledu na ilosc miejsca w garazu. Brak wspomagania nie jest zadnym minusem jak dla mnie. Ma wyciagarke z pilotem, blokade dyfra Jak na razie zrobilem 15 km po twardym terenie, starych plytach betonowych i asfalcie. Zawieszenie jest naprawde komfortowe. Moze do ciezkiego terenu byloby to minusem. Ale dla mnie i jazdy typowo turystycznej idealne. Quad po wertepach doslownie plynie. Minusem jest to ze troche ciezko pali na zimnym. Zobaczymy co bedzie dalej. Nastepnym minusem jest pozycja akku. Jest umieszczony na zewnatrz obudowy. Tzn. na ramie w okolicy tylnego lewego kola.
Zanim wyjechałem obadałem go konkretnie. Pozdejmowalem obudowy i zabezpieczylem wszelkie kostki sprajem kontaktowym do elektryki. Pozakladalem dodatkowe opaski bo mi te wszystkie kable ktorych jest multum, troche za bardzo zwisaly w kilku miejscach. Wszelkie ciegna, linki, przeguby zostaly przesmarowane polplynnym smarowidlem EP ( extreme pressure) i smarem suchym w plynie.
Na razie go docieram. Wybralem model hardkorowy. Czyli silnik dostaje krotkotrwale, dosc mocne wyciski. W planach jest kilka gadzetow. Bedzie jakas fajna gasnica, kanister, dodatkowe oswietlenie, lina syntetyczna, plug do ktorego chce zaimplantowac elektryczny silownik wychylenia i gajgery ( temp. oleju, cisnienie i ladowanie).
Nie chce mi sie na razie szukac i mam w zwiazku z tym pytania:
1 Jaka jest typowa konstrukcja sprzegla? Myslalem ze jest jakies mokre
wieloplytkowe podobne jak w motorze. Z tad tez logicznym jest stosowanie oleju
4T (zalecenie producenta). Pan sprzedawca powiedzial ze jest tam tylko
odsrodkowe i zadne wiecej. Czyli cos tu sie nie zgadza.
2 Gdzie mam pogrzebac zeby wyregulowac zalaczanie biegow. Wsteczny nawet po
zatrzymaniu wchodzi dosc opornie. Czy obroty silnika maja na to wplyw. Nigdy
nie jezdzilem automatami z wariatorami z tad i brak doswiadczen.
Co jakis czas bede relacjonowal problemy lub ( oby ) ich brak.
,
linhai-550l-4x4-refleksje-przed-zakupem-t15021.html
Zycie jednak zweryfikowalo pomysly. Zakupilem jednak wersje krotka. Chociazby ze wzgledu na ilosc miejsca w garazu. Brak wspomagania nie jest zadnym minusem jak dla mnie. Ma wyciagarke z pilotem, blokade dyfra Jak na razie zrobilem 15 km po twardym terenie, starych plytach betonowych i asfalcie. Zawieszenie jest naprawde komfortowe. Moze do ciezkiego terenu byloby to minusem. Ale dla mnie i jazdy typowo turystycznej idealne. Quad po wertepach doslownie plynie. Minusem jest to ze troche ciezko pali na zimnym. Zobaczymy co bedzie dalej. Nastepnym minusem jest pozycja akku. Jest umieszczony na zewnatrz obudowy. Tzn. na ramie w okolicy tylnego lewego kola.
Zanim wyjechałem obadałem go konkretnie. Pozdejmowalem obudowy i zabezpieczylem wszelkie kostki sprajem kontaktowym do elektryki. Pozakladalem dodatkowe opaski bo mi te wszystkie kable ktorych jest multum, troche za bardzo zwisaly w kilku miejscach. Wszelkie ciegna, linki, przeguby zostaly przesmarowane polplynnym smarowidlem EP ( extreme pressure) i smarem suchym w plynie.
Na razie go docieram. Wybralem model hardkorowy. Czyli silnik dostaje krotkotrwale, dosc mocne wyciski. W planach jest kilka gadzetow. Bedzie jakas fajna gasnica, kanister, dodatkowe oswietlenie, lina syntetyczna, plug do ktorego chce zaimplantowac elektryczny silownik wychylenia i gajgery ( temp. oleju, cisnienie i ladowanie).
Nie chce mi sie na razie szukac i mam w zwiazku z tym pytania:
1 Jaka jest typowa konstrukcja sprzegla? Myslalem ze jest jakies mokre
wieloplytkowe podobne jak w motorze. Z tad tez logicznym jest stosowanie oleju
4T (zalecenie producenta). Pan sprzedawca powiedzial ze jest tam tylko
odsrodkowe i zadne wiecej. Czyli cos tu sie nie zgadza.
2 Gdzie mam pogrzebac zeby wyregulowac zalaczanie biegow. Wsteczny nawet po
zatrzymaniu wchodzi dosc opornie. Czy obroty silnika maja na to wplyw. Nigdy
nie jezdzilem automatami z wariatorami z tad i brak doswiadczen.
Co jakis czas bede relacjonowal problemy lub ( oby ) ich brak.
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Obroty powinny być między 1250 a max 1350 i wtedy biegi powinni wychodzić bez problemu.
Jeśli chcesz regulować szukaj cięgna od lewarka - tam będzie regulacja.
Do wyciągarki z pilotem zamontowałbym hebel - w radiu może zrobić się zwarcie i lina zacznie się sama zwijać - nawet ktoś z forum miał taki przypadek. Łatwiej wyłączyć zasilanie niż rwać kable.
Jeśli chcesz regulować szukaj cięgna od lewarka - tam będzie regulacja.
Do wyciągarki z pilotem zamontowałbym hebel - w radiu może zrobić się zwarcie i lina zacznie się sama zwijać - nawet ktoś z forum miał taki przypadek. Łatwiej wyłączyć zasilanie niż rwać kable.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- Visitor1230
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz 23 lip, 2017
- Quad:: Linhai 500 4x4
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Dzieki za typa. Pilot jest jako dodatek. Hebel na kierownicy jest. Co do sprzegla. W linku na zdjeciu jest sprzeglo odsrodkowe. I to ma dzialac w oleju? Sprzeglo z okladzinami? Niech mi to ktos wyjasni.
http://quadzik.pl/forum/popsute-sprzeglo-cf-moto-500-przebieg-1-300km-t13229-50.html
http://quadzik.pl/forum/popsute-sprzeglo-cf-moto-500-przebieg-1-300km-t13229-50.html
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Tak, jest to mokre sprzęgło, które działa w oleju.
Pokaż mi ten hebel z kierownicy.
Pokaż mi ten hebel z kierownicy.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- Visitor1230
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz 23 lip, 2017
- Quad:: Linhai 500 4x4
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Masz na mysli wlacznik wyciagark? Zalaczam foto. Ponadto obroty biegu jalowego mam 2000. Czyli za wysoko. Czasami troche szarpnie przy ruszaniu. Musze popatrzec gdzie jest ewentualna regulacja.
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Więc to włącznik nie hebel. Hebel odcina zasilanie od wyciągarki.
Jak zacznie Ci się sama zwijać lina przez zwarcie w radiu od pilota to niczym innym jej nie zatrzymasz jak właśnie wyłącznikiem prądu.
Obroty zdecydowanie za wysoko. Nic dziwnego, że nie możesz wbić biegu.
Jak zacznie Ci się sama zwijać lina przez zwarcie w radiu od pilota to niczym innym jej nie zatrzymasz jak właśnie wyłącznikiem prądu.
Obroty zdecydowanie za wysoko. Nic dziwnego, że nie możesz wbić biegu.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- Visitor1230
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz 23 lip, 2017
- Quad:: Linhai 500 4x4
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Po skreceniu regulacju na lice obroty spadaja do 1700. Nadal za wysoko. Idzie na reklamacje. Ponadto wykrylem wyciek oleju w przednim dyferencjale. Pojawilo sie kilka kropel oleju na posadze. A co gorsze poci sie w okolicy uszczelki pod glowica. Serwis kontaktowal sie juz z ASP. Podobno pierwszy przypadek z tymi wyciekami. Tak tak. Zawsze tak sie mowi. No zobaczymy.
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
No tak....dobrze mieć gwarancję. Byle szybko to robili co trzeba będzie.
Co do sprzęgła - jak działa pytałeś.
Zamocowane jest pod wariatorem bezpośrednio na osi wału korbowego.
Okładziny jak widzisz na tym linku nie są w środku pomiędzy przekładkami (jak w motocyklu) albo z boku (jak w aucie) tylko na obwodzie na takich wychylanych łapkach kilku. Łapki te mają sprężyny. Te łapki wychylaje się pod wpływem działania siły odśrodkowej gdy zwiększasz obroty silnika. Na to przychodzi tzw dzwon sprzęgła tzn taki kielich z ośkę. Jak dodajesz gazu to pod wpływem wzrastającej siły odśrodkowej łapki z okładzinami ciernymi zaczynają odstawać/unosić się i trzeć o ten dzwon/kielich sprzęgła. Do pewnych obrotów ślizgają sie po nim co pozwala łagodnie ruszać (-podstawowa funkcja sprzęgła -jak w każdym innym pojeździe). Jak dodasz więcej gazu to te łapki sprzęgła wówczas mocniej dociskają do dzwona pokonują opór całości i quad rusza i jedzie. Dzwon ma ośkę na której osadzony jest wariator z rolkami.
Dzwon i samo sprzęgło na wale korbowym pracują w oleju silnikowym - stąd konieczne jest stosowanie oleju silnikowego motocyklowego do mokrych sprzęgieł. Oś dzwona sprzęgła przechodzi przez kolejną osłonę aluminiową silnika w kierunku zewnętrzny 9w osłonie tej jest uszczelniacz) i reszta osi razem z wariatorem pracuje już na sucho w komorze CVT.
Tak to działa.
Powodzenia i przyjemności z jazdy.
Co do sprzęgła - jak działa pytałeś.
Zamocowane jest pod wariatorem bezpośrednio na osi wału korbowego.
Okładziny jak widzisz na tym linku nie są w środku pomiędzy przekładkami (jak w motocyklu) albo z boku (jak w aucie) tylko na obwodzie na takich wychylanych łapkach kilku. Łapki te mają sprężyny. Te łapki wychylaje się pod wpływem działania siły odśrodkowej gdy zwiększasz obroty silnika. Na to przychodzi tzw dzwon sprzęgła tzn taki kielich z ośkę. Jak dodajesz gazu to pod wpływem wzrastającej siły odśrodkowej łapki z okładzinami ciernymi zaczynają odstawać/unosić się i trzeć o ten dzwon/kielich sprzęgła. Do pewnych obrotów ślizgają sie po nim co pozwala łagodnie ruszać (-podstawowa funkcja sprzęgła -jak w każdym innym pojeździe). Jak dodasz więcej gazu to te łapki sprzęgła wówczas mocniej dociskają do dzwona pokonują opór całości i quad rusza i jedzie. Dzwon ma ośkę na której osadzony jest wariator z rolkami.
Dzwon i samo sprzęgło na wale korbowym pracują w oleju silnikowym - stąd konieczne jest stosowanie oleju silnikowego motocyklowego do mokrych sprzęgieł. Oś dzwona sprzęgła przechodzi przez kolejną osłonę aluminiową silnika w kierunku zewnętrzny 9w osłonie tej jest uszczelniacz) i reszta osi razem z wariatorem pracuje już na sucho w komorze CVT.
Tak to działa.
Powodzenia i przyjemności z jazdy.
V2.....sound of madness
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Trochę ujnia, że już pojawiają się wycieki.
No i ciekawe co z tymi obrotami?
No i ciekawe co z tymi obrotami?
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- Visitor1230
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz 23 lip, 2017
- Quad:: Linhai 500 4x4
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Dzieki Robson. Jak dziala sprzeglo odsrodkowe to wiem. Zdziwieniem bylo dla mnie dzialanie takiego sprzegla w kapieli olejowej. Ale juz wszystko jasne.