Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Visitor co się tak uparłeś na to 10W40 Pół Polski na tym jeździ i chwali... W moim odczuciu 5100 10W40 Motula to świetny olej do japońców, cfek, kymco czy linhai'a
Ozo Drapers Squad
- Visitor1230
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz 23 lip, 2017
- Quad:: Linhai 500 4x4
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
A sie uparlem:) Olej musi spelniac wymagania to raz. Czyli musi byc 4t, MA, MA1 albo dwa.
Druga wazna sprawa to sposob uzytkowania. Gdybym mial jakas maszyne o pojemnosci litra, uzywal tylko latem i niemilosiernie upalal to wiekszosc 10W40 po prostu polegnie. Olej jest za malo lepki w takich warunkach. Uzywam maszynny lekko i bedzie jezdzona w zimie. I tu musi byc cos bardziej plynnego w niskich temperaturach. Przy okazji rozwine temat.
Druga wazna sprawa to sposob uzytkowania. Gdybym mial jakas maszyne o pojemnosci litra, uzywal tylko latem i niemilosiernie upalal to wiekszosc 10W40 po prostu polegnie. Olej jest za malo lepki w takich warunkach. Uzywam maszynny lekko i bedzie jezdzona w zimie. I tu musi byc cos bardziej plynnego w niskich temperaturach. Przy okazji rozwine temat.
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Taryfe z niego robisz, że tak ważna jest dla Ciebie ta większa płynniść zimą? Zimny start, 5 km, postój pół godziny i tak w kółko?
V2.....sound of madness
- Visitor1230
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz 23 lip, 2017
- Quad:: Linhai 500 4x4
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Tak jest ! Herr Oberleuntnant.Robsson pisze:Taryfe z niego robisz, że tak ważna jest dla Ciebie ta większa płynniść zimą?
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Czekam wiec czekam na rozwiniecie myśli
Ozo Drapers Squad
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Spoko
Uważam że to nie ma aż takiego znaczenia jeśli odpalisz quada zimnego raz przy jakimś zerze albo małym minusie i potem jeździsz nie dając mu się schłodzić w przerwach do temperatury otoczenie (minusowej) do końca jazdy.
A jesli masz garaż w budynku to tym bardziej.
Zrozumiałbym gdybyś szukał oleju odpornego na ekstremalnie wysokie temperatury, obciążenia silnika i stabilnego w tych warunkach. No ale to nie tu w Twoim przypadku. Ale Twój sprzęt i Twoje decyzje. Lejesz co Ci się podoba i co chcesz.
Uważam że to nie ma aż takiego znaczenia jeśli odpalisz quada zimnego raz przy jakimś zerze albo małym minusie i potem jeździsz nie dając mu się schłodzić w przerwach do temperatury otoczenie (minusowej) do końca jazdy.
A jesli masz garaż w budynku to tym bardziej.
Zrozumiałbym gdybyś szukał oleju odpornego na ekstremalnie wysokie temperatury, obciążenia silnika i stabilnego w tych warunkach. No ale to nie tu w Twoim przypadku. Ale Twój sprzęt i Twoje decyzje. Lejesz co Ci się podoba i co chcesz.
V2.....sound of madness
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Do tego zaletą motula 10w40 jest jego cena
Znam ludzi co do Kamanów 1000 też leją ten olej i po przesiadce z 5w30 xps nie widzą żadnej różnicy.
Znam ludzi co do Kamanów 1000 też leją ten olej i po przesiadce z 5w30 xps nie widzą żadnej różnicy.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- Visitor1230
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz 23 lip, 2017
- Quad:: Linhai 500 4x4
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Moze nie widac. Bo nikt do silnika nie zaglada. XPSy o ktorych mowisz wystepuja jako SAE 0W20, 0W40 i 5W40. Pierwsze dwa to syntetyki. 5W30 nie znalazlem.
Robson.Nie kazdy ma ogrzewany garaz. Do najwiekszego zuzycia dochodzi wlasnie w czasie rozruchu. Im zimniej tym wiekszego. Mozna to zminimalizowac zalewajac mniej lepki olej.
XPS 4-Stroke Synthetic Oil – All Climate Grade jaki oferuje CAN Am to bardzo dobry olej mozna domniemac, choc ilosc podawanych parametrow jest skapa.
To ze jestem olejowym freakiem nie ulega watpliwosci:) Powiem tylko, ze sprzedajac swojego Avensisa silnik po przebiegu 100 K km byl w srodku czysty jak łza.
Mialem optymalnie dobrany olej do wymagan producenta i sposobu uzytkowania. Robilem rocznie pomiedzy 25 a 30 K km przebiegu. Olej po wymianie byl jeszcze w miare przejrzysty do 8-9 tys km. A w dieslu z reguly po wymianie wystarczy 500 km żeby zrobil się czarny jak wegiel. I tak bylo do samego konca. Jak sprzedalem mialem prawie 100 tys. przebiegu. Kto jezdzil dieslem wie o czym mowie.
A dla zrozumienia problemu zimowego startu zalaczam filmik. Warto obejrzec. Zrozumiecie co mam na mysli.
W dalszej czesci filmu jest pokazane zachowanie oleju na otwartej glowicy w zimowych warunkach. Pierwszy test to plynny 0W30. Drugi to 10W40. Na tym ostatnim olej jest tak gesty ze prawie niemozliwe jest uruchomienie silnika. O jakimkolwiek smarowaniu nie może być tu mowy. Test jest oczywiscie ekstremalny. Ale dobrze ukazuje istote zagadnienia.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OWiQyR7PWII[/youtube]
Robson.Nie kazdy ma ogrzewany garaz. Do najwiekszego zuzycia dochodzi wlasnie w czasie rozruchu. Im zimniej tym wiekszego. Mozna to zminimalizowac zalewajac mniej lepki olej.
XPS 4-Stroke Synthetic Oil – All Climate Grade jaki oferuje CAN Am to bardzo dobry olej mozna domniemac, choc ilosc podawanych parametrow jest skapa.
To ze jestem olejowym freakiem nie ulega watpliwosci:) Powiem tylko, ze sprzedajac swojego Avensisa silnik po przebiegu 100 K km byl w srodku czysty jak łza.
Mialem optymalnie dobrany olej do wymagan producenta i sposobu uzytkowania. Robilem rocznie pomiedzy 25 a 30 K km przebiegu. Olej po wymianie byl jeszcze w miare przejrzysty do 8-9 tys km. A w dieslu z reguly po wymianie wystarczy 500 km żeby zrobil się czarny jak wegiel. I tak bylo do samego konca. Jak sprzedalem mialem prawie 100 tys. przebiegu. Kto jezdzil dieslem wie o czym mowie.
A dla zrozumienia problemu zimowego startu zalaczam filmik. Warto obejrzec. Zrozumiecie co mam na mysli.
W dalszej czesci filmu jest pokazane zachowanie oleju na otwartej glowicy w zimowych warunkach. Pierwszy test to plynny 0W30. Drugi to 10W40. Na tym ostatnim olej jest tak gesty ze prawie niemozliwe jest uruchomienie silnika. O jakimkolwiek smarowaniu nie może być tu mowy. Test jest oczywiscie ekstremalny. Ale dobrze ukazuje istote zagadnienia.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OWiQyR7PWII[/youtube]
- Visitor1230
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz 23 lip, 2017
- Quad:: Linhai 500 4x4
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
Co do naprawy gwarancyjnej Linhaia. Pogadalem z mechanikiem ktory to robil. Wyciek pod glowica byl spowodowany jakims " zadziorem ". Dobrze ze to na samym poczatku zglosilem . Bo oprucz wycieku samego w sobie silnik gubil kompresje podobno. Teraz silnik staruje niemal po musnieciu przycisku.
Na zewnatrz troche zimno. Pojezdzic sie nie dalo to zabralem sie za zabawe. Pozdejmowalem prawie wszystkie platiki, obudowy itd. Przeprowadzilem elektryke do ledow roboczych ( dwa z przodu i jeden z tylu) i czerwonych obrysowek z tylu. Zamontowowalem gustowne chlapacze z tylu. Bardziej dla ozdoby niz dla jakiejs tam ochrony. Zakupilem linke syntetyczna do wyciagarki, lecz czasu juz na montaz nie starczylo. Niestety wylecialo mi z glowy zrobic jakies materialy do fotorelacji. A ze robie poza domem to przy nastepnej okazji wrzuce. Nastepny projekt to plug do sniegu. Rozgladam sie za czyms sensownym na przedni montaz.
Mam jeszcze pytanie. Czy warto na wydech dac cos takiego?
http://allegro.pl/bazaltowa-tasma-termoizolacyjna-bandaz-10m-i5784004612.html
Na zewnatrz troche zimno. Pojezdzic sie nie dalo to zabralem sie za zabawe. Pozdejmowalem prawie wszystkie platiki, obudowy itd. Przeprowadzilem elektryke do ledow roboczych ( dwa z przodu i jeden z tylu) i czerwonych obrysowek z tylu. Zamontowowalem gustowne chlapacze z tylu. Bardziej dla ozdoby niz dla jakiejs tam ochrony. Zakupilem linke syntetyczna do wyciagarki, lecz czasu juz na montaz nie starczylo. Niestety wylecialo mi z glowy zrobic jakies materialy do fotorelacji. A ze robie poza domem to przy nastepnej okazji wrzuce. Nastepny projekt to plug do sniegu. Rozgladam sie za czyms sensownym na przedni montaz.
Mam jeszcze pytanie. Czy warto na wydech dac cos takiego?
http://allegro.pl/bazaltowa-tasma-termoizolacyjna-bandaz-10m-i5784004612.html
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Linhai 500 4x4. Zakup, relacje, spostrzezenia itd.
w jakim celu?Visitor1230 pisze: Mam jeszcze pytanie. Czy warto na wydech dac cos takiego?
http://allegro.pl/bazaltowa-tasma-termo ... 04612.html
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.