KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
- DKfan
- Posty: 1979
- Rejestracja: wt 21 sty, 2014
- Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
- Imię: Jacek
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
Święta,Święta i po świętach....
Korzystając z nieuwagi rodziny zajętej świętowaniem wymknąłem się do garażu, skoro sprzątamy przed świętami dom to i quad powinien być czysty.
Od dłuższego czasu irytował mnie brud zalegający w osłonie podwozia i ruda delikatnie podgryzająca elegancką osłonkę. szybko kicnąłem na 4 trylinki które u mnie spełniają funkcję kanału, chwila mocowania się ze śrubami i osłona zdjęta bez większych problemów ląduje na podłodze.
Teraz szlifierka z tarczą ścierną w rękę i czyszczenie produktów utleniającego się metalu.Następnie odtłuszczenie rozpuszczalnikiem i malowanko primerem. Po kilku godzinach schnięcia (trafiły mi się super warunki do suszenia +20 stopni) malowanie pod kolor.
Niestety jak to bywa w takich razach montaż zajął o wiele więcej czasu, pracując samemu o wiele trudniej utrafić w otwory mocujące ,a i konieczne było odkręcenie plastikowych osłon przedniego bumpera by wsunąć pomiędzy niego, a ramę przednią część płyty. Kilkadziesiąt minut później płyta wróciła na swoje miejsce i znów cieszy oczy nieskazitelną czernią. Myślę że na co najmniej sezon lub dwa można zapomnieć o jej odświeżaniu.
Dlaczego warto zdemontować swoją płytę ochronną? Oprócz sporej ilości piachu której nie da się wypłukać ciśnieniem wody, bo nie ma tam dotarcia, często trafiają się artefakty o których pobycie nie mamy pojęcia, a których obecność w naszym quadzie nie zawsze jest pożądana.
Taki nieproszony gość zamieszkał sobie pomiędzy podstopnicą, a osłaniającą ją płytą. Nie wiem jak tam się dostał, żeby go wyjąć walczyłem obracając go na różne strony przez dobre 10 minut. Zdjęcie z puszeczką pasty do butów nie oddaje wielkości kamulca, a był prawie wielkości dłoni. Jak tam się przecisnął do tej pory nie potrafię sobie wykoncypować.
Korzystając z nieuwagi rodziny zajętej świętowaniem wymknąłem się do garażu, skoro sprzątamy przed świętami dom to i quad powinien być czysty.
Od dłuższego czasu irytował mnie brud zalegający w osłonie podwozia i ruda delikatnie podgryzająca elegancką osłonkę. szybko kicnąłem na 4 trylinki które u mnie spełniają funkcję kanału, chwila mocowania się ze śrubami i osłona zdjęta bez większych problemów ląduje na podłodze.
Teraz szlifierka z tarczą ścierną w rękę i czyszczenie produktów utleniającego się metalu.Następnie odtłuszczenie rozpuszczalnikiem i malowanko primerem. Po kilku godzinach schnięcia (trafiły mi się super warunki do suszenia +20 stopni) malowanie pod kolor.
Niestety jak to bywa w takich razach montaż zajął o wiele więcej czasu, pracując samemu o wiele trudniej utrafić w otwory mocujące ,a i konieczne było odkręcenie plastikowych osłon przedniego bumpera by wsunąć pomiędzy niego, a ramę przednią część płyty. Kilkadziesiąt minut później płyta wróciła na swoje miejsce i znów cieszy oczy nieskazitelną czernią. Myślę że na co najmniej sezon lub dwa można zapomnieć o jej odświeżaniu.
Dlaczego warto zdemontować swoją płytę ochronną? Oprócz sporej ilości piachu której nie da się wypłukać ciśnieniem wody, bo nie ma tam dotarcia, często trafiają się artefakty o których pobycie nie mamy pojęcia, a których obecność w naszym quadzie nie zawsze jest pożądana.
Taki nieproszony gość zamieszkał sobie pomiędzy podstopnicą, a osłaniającą ją płytą. Nie wiem jak tam się dostał, żeby go wyjąć walczyłem obracając go na różne strony przez dobre 10 minut. Zdjęcie z puszeczką pasty do butów nie oddaje wielkości kamulca, a był prawie wielkości dłoni. Jak tam się przecisnął do tej pory nie potrafię sobie wykoncypować.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad
M&M sQuad
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
Zgadzam się, u mnie wystarczyło mycie osłon aluminiowych. Dodatkowo lekko je naprostowałem, jak i wyczyściłem a później pomalowałem ramę tam gdzie było trzeba - teraz jest miodzio
Ozo Drapers Squad
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
Też chyba przy weekendzie albo w tygodniu rozbiorę osłony spodu i poczyszczę, ewentualnie chlapnę farbą tu i ówdzie
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- DKfan
- Posty: 1979
- Rejestracja: wt 21 sty, 2014
- Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
- Imię: Jacek
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
Do podmalowania ramy polecam coś takiegooolsztyniak pisze:Też chyba przy weekendzie albo w tygodniu rozbiorę osłony spodu i poczyszczę, ewentualnie chlapnę farbą tu i ówdzie
Cynkal wchodzi w reakcję z rdzą i doskonale się wiąże, niestety w świąteczny weekend nie miałem do niego dostępu ale to tylko płyta.
Na ramę warto zastosować właśnie coś takiego i dopiero na to nawierzchniówką Wiążę resztki rdzy więc w trudny miejscach takich jak np. spawy wystarczy z grubsza obrobić powierzchnię resztę zrobi farba.
Kiedyś malowałem tym ogrodzenie, gdzieś w zakątku słupki pokryte były miejscami bryzgami błota, byłem zmęczony więc pomalowałem na błoto myślałem, że odlezie po pierwszej zimie...ani myśli zejść do tej pory.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad
M&M sQuad
- wacoQ
- Posty: 599
- Rejestracja: ndz 13 lis, 2011
- Quad:: Przerwa techniczna :)
- Imię: waco
- Lokalizacja: WPI
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
No i pięknie maszynka nie kosi trawy tylko bryka w terenie Trzymam kciuki za Quadowe bezdroża
Nie ważne czym się śmiga, ale ważne ile to przynosi frajdy
●●●●●TRANS-SQUAD-TEAM●●●●●
●●●●●WWW.TRANS-SQUAD-TEAM.PL●●●●●
-
- Posty: 16
- Rejestracja: wt 21 paź, 2014
- Quad:: był KYMCO 500 IRS aktualnie w trakcie szukania ;)
- Imię: Mateusz
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
czemu sprzedajesz?
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
Bo kupił KQ i drugi mu niepotrzebny
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.