Honda Rincon 680 !!!

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Honda
Awatar użytkownika
ITAL
V-ce Admin
Posty: 1603
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007
Quad:: Honda Rincon 680 :)
Imię: Adam
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: ITAL » śr 23 kwie, 2008

Torsen to rewelacyjny wynalazek :oklaski: .Przekazywanie momentu na bardziej przyczepne koło i to w sposób mechaniczny, więc właściwie niezawodny w przeciwieństwie do elektroniki ,jest moim zdaniem korzystniejsze niż równe dzielenie momentu między dwa koła z których jedno dynda w powietrzu.
Rownież zawieszenie jest lepiej wykonane niż w BF-ie. Wachacze odlane z aluminium świadczą o poszukiwaniu rązwiązań zaawansowanych technologicznie a nie za wszelką cenę obniżania kosztów nie wspomne o drążkach kierowniczych i ich końcówkach (które zresztą w BF-ie założyłem od Hondy TRX 450)
Mam wrażenie ,że pomimo najmniejszego prześwitu z wszystkich quadów w tej klasie Honda nadrabia skokiem zawieszenia, bo nie odczułem specjalnego problemu przy pokonywaniu błotnych OES-ów na ostatnim PT natomiast zachowanie się quada na trawersach nie bez przyczyny stalo się już najczęściej wymienianym atutem Rincona.
Siła potrzebna do skrętu w miejscu jest niewspółmiernie mniejsza niż ta w BF-ie pomimo założenia na przód kół o szerokości 10 cali.
Bardzo dobrze spisał się również Power Commander III w połączeniu z filtrem K&N i Big Gunem.Zużycie paliwa wzrosło maksymalnie o 1 - 1,5 l/zbiornik ,a dzięki świetnemu ustawieniu parametrów (Szacun dla PRO-ATV) reakcja na gaz jest dużo żwawsza i nieporównywalnie lepsza dostępność momentu obrotowego w dolnym i średnim zakresie obrotów. W górze różnica jeśli jest ,jest niewyczuwalna.

Ogólnie same superlatywy i może się wydawac ,że jestem mało obiektywny,ale krótko jeżdżę tym quadem i niczego co by mi przeszkadzało jeszcze nie znalazłem.
Nie ustaję jednak w poszukiwaniach i jak tylko natrafię na problem to odrazu poinformuję :wink:

O przepraszam !!!

Przy pierwszej próbie odpalenia quada szarpakiem ,ten zaciął się i nie powrócił do wyjściowej pozycji :dobani: ...i tak do dzisiaj :(

Oczywiście wiem jak przywrócić go do stanu wyjściowego ale dam mu jeszcze szansę :figielek:
Honda Rincon TRX 680 FA 2008! Red :I love HONDA:

Awatar użytkownika
markus
Posty: 590
Rejestracja: pn 18 gru, 2006
Lokalizacja: SLASK
Kontakt:

Post autor: markus » śr 23 kwie, 2008

Rincon jest bardzo udana i bezawaryjna konstrukcja. Pomimo braku regulacji ma jedno z najlepszych zawieszeń. Ja jednak za chiny nie moge wyczuc tego całego Torsena. Jakoś dziwnie przekazuje moment miedzy przednimi a tylnymi kołami. Mowie tu oczywiście o ekstrymalnych sytuacjach.

Ale może za mało jeszcze nim pojezdziłem.

Czekam niecierpliwie na nowy model Rincona.
SUZUKI VINSON KING 500 4x4
BOMBARDIER RENEGADE X BLACK

Awatar użytkownika
ITAL
V-ce Admin
Posty: 1603
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007
Quad:: Honda Rincon 680 :)
Imię: Adam
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: ITAL » czw 24 kwie, 2008

W wypadku Hondy Rincon moment dzielony jest tylko na przedniej osi między przednim prawym a przednim lewym kołem.
W konstrukcjach samochodowych Torsen jest wykorzystywany jako centralny mechanizm różnicowy i wtedy następuje podział pomiedzy przednią a tylną osią w zależności od przyczepności w danej chwili.

Chyba ,że o czymś nie wiem :bezradny:
Honda Rincon TRX 680 FA 2008! Red :I love HONDA:

Awatar użytkownika
darekk310
Posty: 63
Rejestracja: wt 22 sie, 2006
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: darekk310 » czw 24 kwie, 2008

TAk TAk dobrze tyko że tam jest to oparte na dużej ilości elektroniki ,a jak jest w Rinconie??
Moc Jest Bogiem, Prędkość Nałogiem, Nitro Zabawą, a Turbo Podstawą

Awatar użytkownika
ITAL
V-ce Admin
Posty: 1603
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007
Quad:: Honda Rincon 680 :)
Imię: Adam
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: ITAL » czw 24 kwie, 2008

Torsen to nie elektronika!!!

Jest to rozwiązanie w 100% mechaniczne :)
Honda Rincon TRX 680 FA 2008! Red :I love HONDA:

Awatar użytkownika
hawranek
Posty: 111
Rejestracja: pn 15 sty, 2007
Lokalizacja: W-wa - Powsin
Kontakt:

Post autor: hawranek » czw 24 kwie, 2008

Iltal? A nie gasnie Tobie czasami silnik przy wjezdzaniu do glebokiej wody? Na MCH mi raz gasl a raz nie...
Wydaje mi sie ze mniej gasl przy powolnym wjechaniu i pozniej dopiero dodaniu gazu...
Moze snorkel jest rozwiazaniem na ten problem, wtedy nie zasysy moze pary z rozgrzanego silnika.
Pzdr,
Hawranek

Awatar użytkownika
darekk310
Posty: 63
Rejestracja: wt 22 sie, 2006
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: darekk310 » czw 24 kwie, 2008

ITAL

Torsen to nie elektronika!!!

Jest to rozwiązanie w 100% mechaniczne :)

NA schemacie przedniego dyfra widziałem dwa czujniki prędkościu znajdujące się w nim i myślałem że to wałśnie coś związanego z blokadą
Ostatnio zmieniony czw 24 kwie, 2008 przez darekk310, łącznie zmieniany 1 raz.
Moc Jest Bogiem, Prędkość Nałogiem, Nitro Zabawą, a Turbo Podstawą

Awatar użytkownika
ITAL
V-ce Admin
Posty: 1603
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007
Quad:: Honda Rincon 680 :)
Imię: Adam
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: ITAL » czw 24 kwie, 2008

hawranek

Ital? A nie gasnie Tobie czasami silnik przy wjezdzaniu do glebokiej wody?
Czasem gaśnie ale rzadko i bez problemu odpala i jedzie dalej :)
Honda Rincon TRX 680 FA 2008! Red :I love HONDA:

Awatar użytkownika
hawranek
Posty: 111
Rejestracja: pn 15 sty, 2007
Lokalizacja: W-wa - Powsin
Kontakt:

Post autor: hawranek » pt 25 kwie, 2008

Czyli z tym gasnieciem to ten typ tak ma 8) . Wazne ze tak jak napisales odpala bez problemu i jedzie dalej. :)
pzdr,
hawranek

Awatar użytkownika
ITAL
V-ce Admin
Posty: 1603
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007
Quad:: Honda Rincon 680 :)
Imię: Adam
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: ITAL » czw 11 wrz, 2008

Zauważyłem dzisiaj podczas jazdy dziwną rzecz. Mianowicie moja hondzia postawiona prawie do pionu na przednim zderzaku przestała przekazywać moment obrotowy na koła .
Czy to normalne z powodu przelania się oleju czy może jest coś nie tak??
Honda Rincon TRX 680 FA 2008! Red :I love HONDA:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Honda”