Grizzly 700 "zawias powered" by BuBu & Lejek

Wasze doświadczenia i problemy z quadami Yamaha Grizzly 550/660/700
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LEJEK
Posty: 708
Rejestracja: ndz 16 gru, 2012
Quad:: G700 2014 EPS WTHC ZIELONA
Imię: Tomek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Grizzly 700 "zawias powered" by BuBu & Lejek (testowa)

Post autor: LEJEK » sob 05 sty, 2013

BuBu pisze:hi hi

Więcej jutro, bo teraz zajmuje się odreagowaniem mega pogiętego tygodnia.
Nie pij tyle, bo wszystko zapomnisz, zanim zdążysz napisać ........ i co my potem zrobimy..... :lol:
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, ciekawe plany na 2016......

Awatar użytkownika
BuBu
Posty: 268
Rejestracja: wt 04 gru, 2012
Quad:: G700 XXc
Imię: Marcin
Lokalizacja: Powiat Poznański

Re: Grizzly 700 "zawias powered" by BuBu & Lejek (testowa)

Post autor: BuBu » sob 05 sty, 2013

Muszę Tomek. Tak mają "Ci" od reklamacji :glupek:

Awatar użytkownika
DIABLO_W
DIABLO TEAM ZGIERZ
Posty: 1539
Rejestracja: sob 23 maja, 2009
Quad:: CF MOTO 1000 OVERLAND,CF MOTO 1000 ,CF MOTO 850. CAN-AM 1000XTP & CF MOTO X8 EPS ,ACCESS 700EFI , CECTEK 500EFI I CF MOTO500
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gdzieś w centrum

Re: Grizzly 700 "zawias powered" by BuBu & Lejek (testowa)

Post autor: DIABLO_W » sob 05 sty, 2013

BuBu pisze:Muszę Tomek. Tak mają "Ci" od reklamacji :glupek:
Rozumiem kolegę 8)
DIABLO TEAM ZGIERZ & ATV SWEDEN :) https://www.facebook.com/pages/CF-MOTO-Polska/833411190006502?fref=ts

Awatar użytkownika
Pingwin Legnica
PingwinSquad
Posty: 1891
Rejestracja: pn 17 lis, 2008
Quad:: osiołek :)
Imię: Daniel
Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
Kontakt:

Re: Grizzly 700 "zawias powered" by BuBu & Lejek (testowa)

Post autor: Pingwin Legnica » sob 05 sty, 2013

wszyscy rozumiemy :)
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl

Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś

w trakcie szukania nowego kierunku...

Awatar użytkownika
LEJEK
Posty: 708
Rejestracja: ndz 16 gru, 2012
Quad:: G700 2014 EPS WTHC ZIELONA
Imię: Tomek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Grizzly 700 "zawias powered" by BuBu & Lejek (testowa)

Post autor: LEJEK » sob 05 sty, 2013

skoro tak..... tylko zrób Back-up przed.... ;-)
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, ciekawe plany na 2016......

Awatar użytkownika
LEJEK
Posty: 708
Rejestracja: ndz 16 gru, 2012
Quad:: G700 2014 EPS WTHC ZIELONA
Imię: Tomek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Grizzly 700 "zawias powered" by BuBu & Lejek (testowa)

Post autor: LEJEK » sob 05 sty, 2013

Mam fajną myśl techniczną po konsultacjach z Bubu, ale najpierw on musi się "wypłakać" do końca, żeby wiadomo było o co chodzi...
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, ciekawe plany na 2016......

Awatar użytkownika
BuBu
Posty: 268
Rejestracja: wt 04 gru, 2012
Quad:: G700 XXc
Imię: Marcin
Lokalizacja: Powiat Poznański

Re: Grizzly 700 "zawias powered" by BuBu & Lejek (testowa)

Post autor: BuBu » ndz 06 sty, 2013

Troszkę boli mnie głowa, więc na razie tylko filmik. Opis później.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R59meJ02zMo[/youtube]

Awatar użytkownika
BuBu
Posty: 268
Rejestracja: wt 04 gru, 2012
Quad:: G700 XXc
Imię: Marcin
Lokalizacja: Powiat Poznański

Re: Grizzly 700 "zawias powered" by BuBu & Lejek (testowa)

Post autor: BuBu » ndz 06 sty, 2013

Ból głowy wreszcie minął :mrgreen: Czas na małe podsumowanie.



Największym problemem jest to, że amorek z LTR-a ma 430 mm. Oryginalny Grizzly ma 410 mm. Niby niewielka różnica, ale jednak ma duży wpływ na całość, ale o tym później.



Na zamontowanych amorkach od LTRa pojeździłem 15-20 minut. Od razu czuć że jest lepiej niż na fabrycznych. Dość ostro szarżowałem wjeżdżając szybko na poprzeczne nierówności. Maszyny nie wybijało jak wcześniej i tył nie "walił po kręgosłupie". W ciasnych łukach jest naprawdę dużo bardziej stabilny niż było kiedyś, ale do końca nie można określić czyja ta zasługa, bo maszyna ma w tej dodatkowo założone; drążek stabilizacyjny z przodu, dystanse z przodu no i te amorki. Wszystko razem sprawia że jest naprawdę dobrze. Mniej więcej o taki efekt chodziło mi zaczynając ten projekt.

Niestety na wielkopolskiej prerii nie mogłem na szybko znaleźć czołgówek podobnych do tych z Żagania czy Drawska, a tam najlepsze są następujące po sobie duże hopy. Jak się na nich przeholuje, to tył może wyprzedzić przód. Kombinując z zawiasem o tych hopkach m.in. myślałem



Wracając do tematu, to zdecydowałem jednak, że tylnych amorków od LTR-a nie zamontuję. Te na filmie pożyczyłem na testy od kolegi Ruszko (za co bardzo mu dziękuję). Zwracam mu je, a na allegro miałem upatrzone jedne takie dość dobrze wyglądające. Po dzisiejszych konsultacjach telefonicznych z doktorem Lejkiem ustaliliśmy, że on je kupi i temat pociągnąć dalej.



Dlaczego ich nie zamontuję? Te 20-30 mm różnicy w długości powoduje, że przy wpychaniu ich w swoje miejsce, właśnie o tyle trzeba je ścisnąć. Tracimy w tym momencie na progresywności, bo sprężyna zostaje ściśnięta tam gdzie zwoje są gęstsze (fotka poniżej). W ten sposób cały amorek nie ma odcinka progresywnego który odpowiedzialny jest za wybieranie małych nierówności na drodze, a na tym bardzo mi zależało. Pracuje tylko jedna część sprężyny, ta twardsza.

Na siłę można jednak te amorki zostawić i są wg mnie dwa sposoby żeby w miarę działały. Wsadzić inną sprężynę; oryginalna tylna po lekkim rozwierceniu średnicy wewnętrznej powinna wleźć, ale jest odrobinę za długa. Tył quada będzie sterczał do góry i będzie wyżej jak przód, więc pozostaje potrzeba jej skrócenia . Tak czy siak ostateczny efekt jest do końca nieznany.

Drugi sposób, to na dole przy wahaczu zamontować adaptery (tak jak zrobił kolega z atv polska, sebek73). I w tę stronę chce pójść Lejek. Ja niestety nie mam takiego dostępu do specjalistycznego sprzętu, więc ostatecznie temat ich adaptacji odpuszczam. Zobaczę jak wyjdzie to Lejkowi i jak oceni końcowy efekt. Gdyby takie amorki można było dostać powiedzmy po 100/szt, to z chęcią bym pokombinował dalej, przy ewentualnej klapie serce nie będzie tak bolało.

Lejek będzie miał jeden problem (no może mieć, ale nie musi). Amorek LTR-a nieściśnięty może okazać się znowu za miękki....



Porównanie.

Obrazek



Sprężyny. Od lewej, LTR, przód G700, tył G700

Obrazek



Po ściśnięciu amorka LTR zostaje mu 45mm skoku. Fabryczny tego skoku ma 80mm

Obrazek



Ściśnięty do końca amorek od LTRa. Fabryczny ma jeszcze luz.

Obrazek



Zamontowane da amorki od LTR-a. Tył stoi wyżej niż na fabrycznych

Obrazek



Ściśnięta część progresywna. Po posadzeniu na quada tyłka, jest ściśnięta jeszcze bardziej, czyli jej nie ma.

Obrazek



Na amorkach od LTRa nieobciążony quad ma większy prześwit.

Obrazek

Awatar użytkownika
Pingwin Legnica
PingwinSquad
Posty: 1891
Rejestracja: pn 17 lis, 2008
Quad:: osiołek :)
Imię: Daniel
Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
Kontakt:

Re: Grizzly 700 "zawias powered" by BuBu & Lejek (testowa)

Post autor: Pingwin Legnica » ndz 06 sty, 2013

Ja bym przespawal gorne uszy przy ramie. Nie jest z tym duzo roboty. Musislbys tylko zerknąć czy da sie wyżej.
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl

Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś

w trakcie szukania nowego kierunku...

Awatar użytkownika
BuBu
Posty: 268
Rejestracja: wt 04 gru, 2012
Quad:: G700 XXc
Imię: Marcin
Lokalizacja: Powiat Poznański

Re: Grizzly 700 "zawias powered" by BuBu & Lejek (testowa)

Post autor: BuBu » ndz 06 sty, 2013

U góry nie ma już miejsca...

Na spokojnie dzisiaj na to patrząc, to nie sprawdziłem jednej rzeczy. Na fotkach widać, że sprężyny nie są do końca zluzowane, tylko napięte w około 50 %. Szkoda że nie mogłem sprawdzić na zluzowanych, bo jeden amorek miał uszkodzony gwint i nie chciałem kręcić żeby tego mocniej nie uszkodzić. Być może na zluzowanych byłoby cacy.

No to mam zagwozdkę kurde. :szok:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Yamaha Grizzly 550/660/700”