DZICZ KARPACKA - UKRAINA 2009 7-14.06.09
- prezziguzzi
- Posty: 2851
- Rejestracja: wt 28 lis, 2006
- Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
- Kontakt:
Sporo fajnych zdjęć i dobrze, ze sa wszystkie nawet te nieostre czy zupelnie nieudane. Wszystkie one budują klimat miejsca i dają jakiś obraz sytuacji.Mr Ronin napisał...
jak obiecałem, wrzucam ale zupełnie "nieuczesane" foty, bo ani czasu ani sił niet
PICASSA
Za pierwszym razem na Ukrainie w Karpatach miałem 7 dni idealnej pogody. Wszystko to loteria. Przynajmniej się nie kurzyło
Ostatnio zmieniony pn 01 cze, 2009 przez MaciekP, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 600
- Rejestracja: wt 01 sty, 2008
- Lokalizacja: w-wa
WYPAD UKRAIŃSKI
witam
dziekuje wszystkim za super wyprawe. Każdy z nas był z innej gliny (prawie każdy..) a jednak to jakoś przeżyliśmy, tym niemniej ten skład był super i mam nadzieje takim składem jeszcze kiedys spędzić wspólnie podobny EXTREME !! Postaram się wkrótce wkleić troche zdjęć, filmów... jak się ogarnę, niestety coś mi szwankuje internet... i trudno mi się wrzuca youtube.
moje porady:
oprócz tego co napisał prezi/kudeł/łukasz/ronin
1. zmiękczyć podłoże pod wszelkiego rozdzaju ciężkie lub wystacjące elementy typu zbiornik paliwa - plastik się przeciera leżąć na tych bagażnikach bo wszytko pracuje, nawet kolpiny się przecierają, mi wyleciało paliwo z dwóch piątek które stały z tyłu tylko od drgań, kolpin też się nieźle poprzecierał.
2. terra crossy - ewentualnie tylko na seryjnych kołach - bo z przodu źle się układają na feldze typu ss112
3. kasy lepiej mieć trochę więcej, i plastik też się może przydać, dla chętnych mam wbite puknty z bankomatami. Kase dzielcie po różnych kieszeniach - z kasą w kupce lepiej się nie pokazywać - to dziki kraj.. bardzo ważne "kondony" na dokumenty, zamoczysz paszport czy ten kwitek co dostajesz na granicy i będzie dużo probllemów wilgoć WSZECHOBECNA i siada psycha przez wilgoć.
4. bardzo ważne lekkie ubranie bo pogoda się zmienia co 5min czasami jedziesz cały dzień w słońcu +30 i lepiej, koszulki typu motocross ze 2szt, dobre gogle bo kurzy się strasznie jak jest sucho, bardzo ważne żeby nie zmoczyć się od środka - przez pot (śmierdzi chyba też)
5. uważać na mase zestawu - i wyważenie, ja na następny taki wyjazd nawet zdejme wyciągarke - ale mnie nazywają minimalistą...
pozdrawiam
ps: polaris xp to rzeczywiście extreme turystyk - musze przyznać że nie ma nic lepszego pod względem dzielności w terenie - no i jakości wykonania może pozazdrościć niejeden japończyk, to był niezły test porównawczy taka ukraina
dziekuje wszystkim za super wyprawe. Każdy z nas był z innej gliny (prawie każdy..) a jednak to jakoś przeżyliśmy, tym niemniej ten skład był super i mam nadzieje takim składem jeszcze kiedys spędzić wspólnie podobny EXTREME !! Postaram się wkrótce wkleić troche zdjęć, filmów... jak się ogarnę, niestety coś mi szwankuje internet... i trudno mi się wrzuca youtube.
moje porady:
oprócz tego co napisał prezi/kudeł/łukasz/ronin
1. zmiękczyć podłoże pod wszelkiego rozdzaju ciężkie lub wystacjące elementy typu zbiornik paliwa - plastik się przeciera leżąć na tych bagażnikach bo wszytko pracuje, nawet kolpiny się przecierają, mi wyleciało paliwo z dwóch piątek które stały z tyłu tylko od drgań, kolpin też się nieźle poprzecierał.
2. terra crossy - ewentualnie tylko na seryjnych kołach - bo z przodu źle się układają na feldze typu ss112
3. kasy lepiej mieć trochę więcej, i plastik też się może przydać, dla chętnych mam wbite puknty z bankomatami. Kase dzielcie po różnych kieszeniach - z kasą w kupce lepiej się nie pokazywać - to dziki kraj.. bardzo ważne "kondony" na dokumenty, zamoczysz paszport czy ten kwitek co dostajesz na granicy i będzie dużo probllemów wilgoć WSZECHOBECNA i siada psycha przez wilgoć.
4. bardzo ważne lekkie ubranie bo pogoda się zmienia co 5min czasami jedziesz cały dzień w słońcu +30 i lepiej, koszulki typu motocross ze 2szt, dobre gogle bo kurzy się strasznie jak jest sucho, bardzo ważne żeby nie zmoczyć się od środka - przez pot (śmierdzi chyba też)
5. uważać na mase zestawu - i wyważenie, ja na następny taki wyjazd nawet zdejme wyciągarke - ale mnie nazywają minimalistą...
pozdrawiam
ps: polaris xp to rzeczywiście extreme turystyk - musze przyznać że nie ma nic lepszego pod względem dzielności w terenie - no i jakości wykonania może pozazdrościć niejeden japończyk, to był niezły test porównawczy taka ukraina
Re: WYPAD UKRAIŃSKI
moje porady:
oprócz tego co napisał prezi/kudeł/łukasz/ronin
1. zmiękczyć podłoże pod wszelkiego rozdzaju ciężkie lub wystające elementy typu zbiornik paliwa - plastik się przeciera leżąć na tych bagażnikach bo wszytko pracuje, nawet kolpiny się przecierają, mi wyleciało paliwo z dwóch piątek które stały z tyłu tylko od drgań, kolpin też się nieźle poprzecierał.
MP: Ja kupiłem piankowe izolacje do rur dodatkowo pokryte czerwonym plastikiem. Przeciąłem je wzdłuż i przymocowałem trytykami wokół rurek bagażnika. Mam nadzieję, ze to ochroni przed przetarciem.
2. terra crossy - ewentualnie tylko na seryjnych kołach - bo z przodu źle się układają na feldze typu ss112
Wszystkie relatywnie wąskie opony typu 8/9 cali szerokości źle leżą na 7 calowych felgach a ITP idzie na łatwiznę i daje jeden rozmiar na przód i tył. Stosowac felgi stockowe lub inne, ale z przodu mające 6 cali szerokości.
5. uważać na mase zestawu - i wyważenie, ja na następny taki wyjazd nawet zdejme wyciągarke - ale mnie nazywają minimalistą...
Ja własnie redukuje mase przez pozbywanie się kolejnych gratów. Najbardziej optymalne by było znalezienie stacji gęściej i wożenie tylko 5L. W plikach które wysyłałem (tracki i mapy) było wiele stacji benzynowych zaznaczonych...ale chyba nikt tego nie wykorzystał.
Dzieki!
oprócz tego co napisał prezi/kudeł/łukasz/ronin
1. zmiękczyć podłoże pod wszelkiego rozdzaju ciężkie lub wystające elementy typu zbiornik paliwa - plastik się przeciera leżąć na tych bagażnikach bo wszytko pracuje, nawet kolpiny się przecierają, mi wyleciało paliwo z dwóch piątek które stały z tyłu tylko od drgań, kolpin też się nieźle poprzecierał.
MP: Ja kupiłem piankowe izolacje do rur dodatkowo pokryte czerwonym plastikiem. Przeciąłem je wzdłuż i przymocowałem trytykami wokół rurek bagażnika. Mam nadzieję, ze to ochroni przed przetarciem.
2. terra crossy - ewentualnie tylko na seryjnych kołach - bo z przodu źle się układają na feldze typu ss112
Wszystkie relatywnie wąskie opony typu 8/9 cali szerokości źle leżą na 7 calowych felgach a ITP idzie na łatwiznę i daje jeden rozmiar na przód i tył. Stosowac felgi stockowe lub inne, ale z przodu mające 6 cali szerokości.
5. uważać na mase zestawu - i wyważenie, ja na następny taki wyjazd nawet zdejme wyciągarke - ale mnie nazywają minimalistą...
Ja własnie redukuje mase przez pozbywanie się kolejnych gratów. Najbardziej optymalne by było znalezienie stacji gęściej i wożenie tylko 5L. W plikach które wysyłałem (tracki i mapy) było wiele stacji benzynowych zaznaczonych...ale chyba nikt tego nie wykorzystał.
Dzieki!
MaciekP, stacje też są niewiadomą - oto jedna z zaznaczonych
http://picasaweb.google.pl/Mr.TomET/UKR ... 4050036434
niby jest, ale jakby nieczynna do 2010 wbrew pozorom spalić cały bak w górach to moment. dobrze że my mieliśmy "własną" cysternę targająca na luziku 40l, oj przydało się nie raz
http://picasaweb.google.pl/Mr.TomET/UKR ... 4050036434
niby jest, ale jakby nieczynna do 2010 wbrew pozorom spalić cały bak w górach to moment. dobrze że my mieliśmy "własną" cysternę targająca na luziku 40l, oj przydało się nie raz
Prawdziwi mistrzowie nie jedzą miodu, prawdziwi mistrzowie żują pszczoły