Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie
- DKfan
- Posty: 1979
- Rejestracja: wt 21 sty, 2014
- Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
- Imię: Jacek
Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie
Bardzo fajnie że co jakiś czas dzielisz się swoimi odczuciami z użytkowania pojazdu. To fajna baza dla osób które chciałyby również kupić L-kę. Przyjemnie się czyta Twoją relację.
Dzięki Twoim doświadczeniom łatwiej będzie wybrać wersję pojazdu i zdecydować o wyposażeniu dodatkowy.
W tej chwili to najbardziej niedoceniany i najlepszy wybór w kategorii pojazdów do 30-40k zł
Tak się zastanawiam czy nie fajnie byłoby zrobić kompilacji Twoich kolejnych wpisów i umieścić je w jednym , początkowym poście. Oczywiście mówię o postach gdzie opisujesz swoje wrażenia, dodajesz zdjęcia i robisz modyfikacje pojazdu.
Dzięki Twoim doświadczeniom łatwiej będzie wybrać wersję pojazdu i zdecydować o wyposażeniu dodatkowy.
W tej chwili to najbardziej niedoceniany i najlepszy wybór w kategorii pojazdów do 30-40k zł
Tak się zastanawiam czy nie fajnie byłoby zrobić kompilacji Twoich kolejnych wpisów i umieścić je w jednym , początkowym poście. Oczywiście mówię o postach gdzie opisujesz swoje wrażenia, dodajesz zdjęcia i robisz modyfikacje pojazdu.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad
M&M sQuad
- marioIII
- Posty: 692
- Rejestracja: wt 20 sty, 2015
- Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Katowice
Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie
Dzięki Jacek,
Nad kompliacją kiedyś przysiądę, bo na pewno lepiej czyta się ciągiem strzała z kompletem informacji.
Jak sezon trochę przystopuje koło końca roku i czasu będzie więcej no i km na liczniku...
Nad kompliacją kiedyś przysiądę, bo na pewno lepiej czyta się ciągiem strzała z kompletem informacji.
Jak sezon trochę przystopuje koło końca roku i czasu będzie więcej no i km na liczniku...
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG
Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie
Hmmm u nas sezon zawsze siada latem
zima nie ma weekendu żebym nie śmigał ![Smile :)](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif)
Ozo Drapers Squad
Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie
Mariusz, a gdzie masz takie tereny?
- marioIII
- Posty: 692
- Rejestracja: wt 20 sty, 2015
- Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Katowice
Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie
Małopolska i okolice kremówek papieskich ![Mr. Green :mrgreen:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG
Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie
Dopiero teraz rozebrałem gada, aż do chłodnicy. Okazało się, że chłodnica jest zapier... w środku trawą, stąd te problemy z chłodzeniem.DKfan pisze:W kwesti chłodzenia zawsze jest jeszcze jedna opcja...
Jacek - jak myślisz - rozbierać pompę wody? Mogło dojść do przegrzania tego plastikowego wirnika gdy dostawał HI TEMP? Co wlać Borygo, czy Petrygo?
Przy okazji założyłem siatkę przed chłodnicą. U mnie nie można określić dokładnie odległości, bo powietrze do chłodnicy prowadzone jest takim plastikowym tunelem.
Nie robiłem żadnej ramki, tylko przyciąłem, wsunąłem siatkę po plastiku i przykręciłem sygnałem.
![Obrazek](http://images68.fotosik.pl/1182/28a93c64a796abc6med.jpg)
Pompa wody jest tam, gdzie wychodzi wąż tak?
![Obrazek](http://images68.fotosik.pl/1182/c42b777b128b259fmed.jpg)
- DKfan
- Posty: 1979
- Rejestracja: wt 21 sty, 2014
- Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
- Imię: Jacek
Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie
To problem masz rozwiązany, prawdopodobnie czyszczenie usunie problemy z przegrzewaniem.
Jeżeli będziesz wymieniał płyn (jakikolwiek do chłodnic aluminiowych) to możesz zajrzeć do pompy bo i tak czeka Cię odpowietrzanie obu termostatów.
Jakkolwiek nie podejrzewam żeby incydentalne przegrzanie spowodowało odkształcenie wirnika pompy.
Tak na drugim zdjęciu jest właśnie pompa wody z dochodzącym do niej wężem.
Jeżeli chcesz być pewien temperatury silnika zamontuj termometr z czujnikiem wpiętym albo w głowicę (pokazuje temp ok 2 st niższa), albo termostat, albo w adapter na wężu wodnym.
Jeżeli będziesz wymieniał płyn (jakikolwiek do chłodnic aluminiowych) to możesz zajrzeć do pompy bo i tak czeka Cię odpowietrzanie obu termostatów.
Jakkolwiek nie podejrzewam żeby incydentalne przegrzanie spowodowało odkształcenie wirnika pompy.
Tak na drugim zdjęciu jest właśnie pompa wody z dochodzącym do niej wężem.
Jeżeli chcesz być pewien temperatury silnika zamontuj termometr z czujnikiem wpiętym albo w głowicę (pokazuje temp ok 2 st niższa), albo termostat, albo w adapter na wężu wodnym.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad
M&M sQuad
Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie
Trochę się zabezpieczyłem i przed ściągnięciem chłodnicy założyłem zaciski na wężach, więc płyn mam w całym silniku.
Moja taśma alu nie do końca była tak dobra jak w opisie. Owinąłem nią wylot z CVT i niestety przy dużej temperaturze stopiła się warstwa kleju/gąbki i taśma odpadła zniekształcając końcówkę wylotu.
Moja taśma alu nie do końca była tak dobra jak w opisie. Owinąłem nią wylot z CVT i niestety przy dużej temperaturze stopiła się warstwa kleju/gąbki i taśma odpadła zniekształcając końcówkę wylotu.
- marioIII
- Posty: 692
- Rejestracja: wt 20 sty, 2015
- Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Katowice
Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie
Za nami wspaniała wyprawa zorganizowana przez Olsztyniaków Expedycja Bunkry II, a teraz naszły mnie chęci na zasnorklowanie mojego 500L
i mam następujący dylemat, mianowicie biorę pod uwagę 2 warianty:
1. zakup i montaż w serwisie za ok 550 zł samego ori snorkla wylotu ze skrzyni CVT
lub
2. zakup ori zestawu snorkli dedykowanych dla 500L i montaż w serwisie - 1900 zł
Ale ja właściwie nie do końca widzę różnice poza oczywistymi jak nadbudowa (komin) licznika z "mnóswem" elementów zestawu snorkli.
Na tą chwilę fabrycznie wyciągnięte pod licznik są już wlot powietrza do silnika, wlot pow do cvt i chyba 5 wężyków od odpowietrzenia między innymi mostów skrzyni i nie wiem czego poza ,tym.
Wiem też że dając tylko snorkla dla wylotu cvt w zasadzie chyba załatwiam temat "z grubsza" snorklowania, ponieważ wysokość pod licznikiem jest dla mnie wystarczająca .
Co więc daje zamontowanie całego zestawu?? czy tylko tyle, że mam "dokładnie te same" wloty wyloty i odpowietrzenia z tą jedynie różnicą, że dłuższe przez co wychodzą wyżej razem z odpowietrzeniami dłuższymi w kominie?
Czy ktoś mnie oświeci? bo różnica w kasie znaczna jest Czy warto patrząc na to z punku widzenia zabezp przed wodą dokladać jeszcze 3x500 zł?.
i mam następujący dylemat, mianowicie biorę pod uwagę 2 warianty:
1. zakup i montaż w serwisie za ok 550 zł samego ori snorkla wylotu ze skrzyni CVT
lub
2. zakup ori zestawu snorkli dedykowanych dla 500L i montaż w serwisie - 1900 zł
Ale ja właściwie nie do końca widzę różnice poza oczywistymi jak nadbudowa (komin) licznika z "mnóswem" elementów zestawu snorkli.
Na tą chwilę fabrycznie wyciągnięte pod licznik są już wlot powietrza do silnika, wlot pow do cvt i chyba 5 wężyków od odpowietrzenia między innymi mostów skrzyni i nie wiem czego poza ,tym.
Wiem też że dając tylko snorkla dla wylotu cvt w zasadzie chyba załatwiam temat "z grubsza" snorklowania, ponieważ wysokość pod licznikiem jest dla mnie wystarczająca .
Co więc daje zamontowanie całego zestawu?? czy tylko tyle, że mam "dokładnie te same" wloty wyloty i odpowietrzenia z tą jedynie różnicą, że dłuższe przez co wychodzą wyżej razem z odpowietrzeniami dłuższymi w kominie?
Czy ktoś mnie oświeci? bo różnica w kasie znaczna jest Czy warto patrząc na to z punku widzenia zabezp przed wodą dokladać jeszcze 3x500 zł?.
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG
-
- Posty: 946
- Rejestracja: pt 05 lis, 2010
- Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Sompolno koło Konin
Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie
Skoro masz wyciągnięte wlot cvt i filtr powietrza i jeszcze odpowietrzenia, to kupiłbym ten wylot z cvt. reszte możesz sobie przedłużyc rurkami kiblowymi za kilka złotych.