Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Bombardier / Can-am
Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie

Post autor: DKfan » pn 14 wrz, 2015

Bardzo fajnie że co jakiś czas dzielisz się swoimi odczuciami z użytkowania pojazdu. To fajna baza dla osób które chciałyby również kupić L-kę. Przyjemnie się czyta Twoją relację.
Dzięki Twoim doświadczeniom łatwiej będzie wybrać wersję pojazdu i zdecydować o wyposażeniu dodatkowy.
W tej chwili to najbardziej niedoceniany i najlepszy wybór w kategorii pojazdów do 30-40k zł
Tak się zastanawiam czy nie fajnie byłoby zrobić kompilacji Twoich kolejnych wpisów i umieścić je w jednym , początkowym poście. Oczywiście mówię o postach gdzie opisujesz swoje wrażenia, dodajesz zdjęcia i robisz modyfikacje pojazdu.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
marioIII
Posty: 692
Rejestracja: wt 20 sty, 2015
Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Katowice

Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie

Post autor: marioIII » pn 14 wrz, 2015

Dzięki Jacek,
Nad kompliacją kiedyś przysiądę, bo na pewno lepiej czyta się ciągiem strzała z kompletem informacji.
Jak sezon trochę przystopuje koło końca roku i czasu będzie więcej no i km na liczniku...
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie

Post autor: Ikar » pn 14 wrz, 2015

Hmmm u nas sezon zawsze siada latem :) zima nie ma weekendu żebym nie śmigał :)
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
Cj_cezar
Posty: 311
Rejestracja: pt 09 sty, 2015
Quad:: CF Moto 550, Outlander 800
Imię: Cezary

Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie

Post autor: Cj_cezar » pn 14 wrz, 2015

Mariusz, a gdzie masz takie tereny?

Awatar użytkownika
marioIII
Posty: 692
Rejestracja: wt 20 sty, 2015
Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Katowice

Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie

Post autor: marioIII » wt 15 wrz, 2015

Małopolska i okolice kremówek papieskich :mrgreen:
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG

Awatar użytkownika
Cj_cezar
Posty: 311
Rejestracja: pt 09 sty, 2015
Quad:: CF Moto 550, Outlander 800
Imię: Cezary

Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie

Post autor: Cj_cezar » wt 15 wrz, 2015

DKfan pisze:W kwesti chłodzenia zawsze jest jeszcze jedna opcja...
Dopiero teraz rozebrałem gada, aż do chłodnicy. Okazało się, że chłodnica jest zapier... w środku trawą, stąd te problemy z chłodzeniem.

Jacek - jak myślisz - rozbierać pompę wody? Mogło dojść do przegrzania tego plastikowego wirnika gdy dostawał HI TEMP? Co wlać Borygo, czy Petrygo?



Przy okazji założyłem siatkę przed chłodnicą. U mnie nie można określić dokładnie odległości, bo powietrze do chłodnicy prowadzone jest takim plastikowym tunelem.

Nie robiłem żadnej ramki, tylko przyciąłem, wsunąłem siatkę po plastiku i przykręciłem sygnałem.



Obrazek



Pompa wody jest tam, gdzie wychodzi wąż tak?



Obrazek

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie

Post autor: DKfan » wt 15 wrz, 2015

To problem masz rozwiązany, prawdopodobnie czyszczenie usunie problemy z przegrzewaniem.
Jeżeli będziesz wymieniał płyn (jakikolwiek do chłodnic aluminiowych) to możesz zajrzeć do pompy bo i tak czeka Cię odpowietrzanie obu termostatów.
Jakkolwiek nie podejrzewam żeby incydentalne przegrzanie spowodowało odkształcenie wirnika pompy.
Tak na drugim zdjęciu jest właśnie pompa wody z dochodzącym do niej wężem.

Jeżeli chcesz być pewien temperatury silnika zamontuj termometr z czujnikiem wpiętym albo w głowicę (pokazuje temp ok 2 st niższa), albo termostat, albo w adapter na wężu wodnym.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Cj_cezar
Posty: 311
Rejestracja: pt 09 sty, 2015
Quad:: CF Moto 550, Outlander 800
Imię: Cezary

Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie

Post autor: Cj_cezar » wt 15 wrz, 2015

Trochę się zabezpieczyłem i przed ściągnięciem chłodnicy założyłem zaciski na wężach, więc płyn mam w całym silniku.

Moja taśma alu nie do końca była tak dobra jak w opisie. Owinąłem nią wylot z CVT i niestety przy dużej temperaturze stopiła się warstwa kleju/gąbki i taśma odpadła zniekształcając końcówkę wylotu.

Awatar użytkownika
marioIII
Posty: 692
Rejestracja: wt 20 sty, 2015
Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Katowice

Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie

Post autor: marioIII » śr 30 wrz, 2015

Za nami wspaniała wyprawa zorganizowana przez Olsztyniaków Expedycja Bunkry II, a teraz naszły mnie chęci na zasnorklowanie mojego 500L
i mam następujący dylemat, mianowicie biorę pod uwagę 2 warianty:
1. zakup i montaż w serwisie za ok 550 zł samego ori snorkla wylotu ze skrzyni CVT
lub
2. zakup ori zestawu snorkli dedykowanych dla 500L i montaż w serwisie - 1900 zł

Ale ja właściwie nie do końca widzę różnice poza oczywistymi jak nadbudowa (komin) licznika z "mnóswem" elementów zestawu snorkli.


Na tą chwilę fabrycznie wyciągnięte pod licznik są już wlot powietrza do silnika, wlot pow do cvt i chyba 5 wężyków od odpowietrzenia między innymi mostów skrzyni i nie wiem czego poza ,tym.

Wiem też że dając tylko snorkla dla wylotu cvt w zasadzie chyba załatwiam temat "z grubsza" snorklowania, ponieważ wysokość pod licznikiem jest dla mnie wystarczająca .

Co więc daje zamontowanie całego zestawu?? czy tylko tyle, że mam "dokładnie te same" wloty wyloty i odpowietrzenia z tą jedynie różnicą, że dłuższe przez co wychodzą wyżej razem z odpowietrzeniami dłuższymi w kominie?

Czy ktoś mnie oświeci? bo różnica w kasie znaczna jest Czy warto patrząc na to z punku widzenia zabezp przed wodą dokladać jeszcze 3x500 zł?.
Załączniki
$_57 (1).JPG
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG

robertmuszka
Posty: 946
Rejestracja: pt 05 lis, 2010
Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
Imię: Robert
Lokalizacja: Sompolno koło Konin

Re: Can-Am Outlander 500 L (2015r) wrażenia i użytkowanie

Post autor: robertmuszka » śr 30 wrz, 2015

Skoro masz wyciągnięte wlot cvt i filtr powietrza i jeszcze odpowietrzenia, to kupiłbym ten wylot z cvt. reszte możesz sobie przedłużyc rurkami kiblowymi za kilka złotych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Bombardier / Can-am”