Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8
Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8
Oj powiem Ci że wokół AC chodziłem już dłuższy czas, ale ze względów finansowych odkładałem to.
Większy przejazd planuję na sobotę. Co zamówiłem razem z nim:
- osłona spodu,
- led Ledler 6Combo (oryginalne światła podobnie tragiczne jak w CF)
- poszerzenie tyłu (będę zamawiał z US overfender-y oryginalne)
- czujnik temperatury (po CF jestem przewrażliwiony)
- podgrzewane manetki,
- torba na tył, miękka (ale to już gadżet aczkolwiek CF oryginalnie miał wystarczająco jak dla mnie miejsca).
Pierwsze wrażenie:
- jest mooooc... ale tak na serio, mimo iż na dotarciu i ograniczony to wow... jest moc, banan nie schodzi mi z gęby
- brzmi pięknie,
- wygląd, hmm może być aczkolwiek muszę przyznać że CAN-AM XMR wygląda chyba ładniej, ale zakochałem się w kotku od pierwszego wejrzenia
- mimo iż większy prześwit i wydaje się wyższy, to trawersy pokonuje się pewniej, wydaje mi się że środek ciężkości jest niżej, np. bak jest bardzo nisko,
- schowek pod kierownicą (super sprawa na kamerę, papierosy czy cokolwiek)
Ale żeby nie było aż tak różowo jest też parę wad:
- pali dużo okolice 20l/100km w terenie będzie bardzo łatwo osiągalne,
- zawieszenie twarde, CF-ka dużo wygodniejsza,
- wspomaganie (pewnie zostanę zlinczowany), ale jakoś lepiej czułem się bez wspomagania przy jeździe nie błotnej/nie technicznej a szybszej, mam lekki problem z wyczuciem, jak dla mnie wspomaganie mogło by być słabsze, ale pewnie to kwestia przyzwyczajenia, zrobiłem raptem 200km.
Ostatnie do czego muszę się przyzwyczaić to opony:
Pierwszy raz jeżdżę na oponach typowo błotnych i w moim odczuciu jest to całkowicie inna jazda niż na Abuzach po bardziej równych nawierzchniach, więc muszę ją wyczuć. Połączenie opony trochę "znoszącej" z moim nie przyzwyczajeniem do wspomagania... robi się nerwowo...
Generalnie uważam że zakup bardzo udany, tak jak mówiłem, banan nie schodzi z mordy
Większy przejazd planuję na sobotę. Co zamówiłem razem z nim:
- osłona spodu,
- led Ledler 6Combo (oryginalne światła podobnie tragiczne jak w CF)
- poszerzenie tyłu (będę zamawiał z US overfender-y oryginalne)
- czujnik temperatury (po CF jestem przewrażliwiony)
- podgrzewane manetki,
- torba na tył, miękka (ale to już gadżet aczkolwiek CF oryginalnie miał wystarczająco jak dla mnie miejsca).
Pierwsze wrażenie:
- jest mooooc... ale tak na serio, mimo iż na dotarciu i ograniczony to wow... jest moc, banan nie schodzi mi z gęby
- brzmi pięknie,
- wygląd, hmm może być aczkolwiek muszę przyznać że CAN-AM XMR wygląda chyba ładniej, ale zakochałem się w kotku od pierwszego wejrzenia
- mimo iż większy prześwit i wydaje się wyższy, to trawersy pokonuje się pewniej, wydaje mi się że środek ciężkości jest niżej, np. bak jest bardzo nisko,
- schowek pod kierownicą (super sprawa na kamerę, papierosy czy cokolwiek)
Ale żeby nie było aż tak różowo jest też parę wad:
- pali dużo okolice 20l/100km w terenie będzie bardzo łatwo osiągalne,
- zawieszenie twarde, CF-ka dużo wygodniejsza,
- wspomaganie (pewnie zostanę zlinczowany), ale jakoś lepiej czułem się bez wspomagania przy jeździe nie błotnej/nie technicznej a szybszej, mam lekki problem z wyczuciem, jak dla mnie wspomaganie mogło by być słabsze, ale pewnie to kwestia przyzwyczajenia, zrobiłem raptem 200km.
Ostatnie do czego muszę się przyzwyczaić to opony:
Pierwszy raz jeżdżę na oponach typowo błotnych i w moim odczuciu jest to całkowicie inna jazda niż na Abuzach po bardziej równych nawierzchniach, więc muszę ją wyczuć. Połączenie opony trochę "znoszącej" z moim nie przyzwyczajeniem do wspomagania... robi się nerwowo...
Generalnie uważam że zakup bardzo udany, tak jak mówiłem, banan nie schodzi z mordy
- Zmora1966
- Quadowa Grupa Południe
- Posty: 2467
- Rejestracja: pt 30 sie, 2013
- Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
- Kontakt:
Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8
Dzieki czekam na dalsze wrażenia tym bardziej że źródło dostarczenia pojazdu chyba jest to samo które ja planuje
- wspomaganie? rozumiem cię -= wsiadłem na Polarisa Marka i bym się zabił - to dla bab (bez urazy kochane koleżanki -to tylko przenośnia). Jednak jest to pewnie kwestia przyzwyczajenia
- opony... jeździłem na zillach więc nie zaskakujesz...to nie opona na twarde nawierzchnie
czekam na wrażenia po pierwszym 1000 no i po odblokowaniu
- wspomaganie? rozumiem cię -= wsiadłem na Polarisa Marka i bym się zabił - to dla bab (bez urazy kochane koleżanki -to tylko przenośnia). Jednak jest to pewnie kwestia przyzwyczajenia
- opony... jeździłem na zillach więc nie zaskakujesz...to nie opona na twarde nawierzchnie
czekam na wrażenia po pierwszym 1000 no i po odblokowaniu
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl
- Pingwin Legnica
- PingwinSquad
- Posty: 1891
- Rejestracja: pn 17 lis, 2008
- Quad:: osiołek :)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
- Kontakt:
Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8
co do wspomagania kwestia przyzwyczajenia
po czasie usiądziesz na quada bez wspomagania pojeździsz i stwierdzisz , że jeździć się nie da
jak będzie Ci nadal przeszkadzać - zawsze można je zdemontować i założyć do czyjegoś rincona
po czasie usiądziesz na quada bez wspomagania pojeździsz i stwierdzisz , że jeździć się nie da
jak będzie Ci nadal przeszkadzać - zawsze można je zdemontować i założyć do czyjegoś rincona
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8
Artur sprzedajesz CF?
Co z chłodnicą, wywaliłeś ją na bagażnik?
Co z chłodnicą, wywaliłeś ją na bagażnik?
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8
Praktycznie sprzedany.oolsztyniak pisze:Artur sprzedajesz CF?
Chłodnica na górze i działa idealnie ale muszę się zabrać za opisanie (zdjęcia zrobione).oolsztyniak pisze:Co z chłodnicą, wywaliłeś ją na bagażnik?
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8
Czekamy na relację
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- Zmora1966
- Quadowa Grupa Południe
- Posty: 2467
- Rejestracja: pt 30 sie, 2013
- Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
- Kontakt:
Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8
dokładnie! Potwierdzam!
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl
- Bilu.
- Posty: 213
- Rejestracja: ndz 20 paź, 2013
- Quad:: Arctic Cat 700, XTP 1000 2016
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Krzyżowice / Wrocław
Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8
U mnie zawias wytrzymał 2500km, ale Pingwin ma patent, drogo naprawa nie wychodzi, więc z góry nie ma się czym martwić, padło mi jeszcze coś co objawiało się zwiększonymi obrotami na biegu jałowym, ale Pingwin zrobił jakiś szybki myk i wróciło do normy.
Ogólnie więcej usterek nie było, ale nie jestem zwolennikiem katowania na maxa sprzętu, obchodzę się z nim w miarę z głową chyba...
Ogólnie więcej usterek nie było, ale nie jestem zwolennikiem katowania na maxa sprzętu, obchodzę się z nim w miarę z głową chyba...
- Pingwin Legnica
- PingwinSquad
- Posty: 1891
- Rejestracja: pn 17 lis, 2008
- Quad:: osiołek :)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
- Kontakt:
Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8
Krzysiek Twój sprzęt przy tym przebiegu co masz jest wręcz wzorcowy. Widać, że jest używany i czasem ma pod górkę ale widać też, że nie jest zakatowany. Widać, że właściciel myśli, uzywa szarych komórek i nie morduje sprzętu przy każdej możliwej okazji. Gdyby tak wszyscy dbali o swoje sprzęty serwisy by zbankrutowały
ps. oczywiście poza rajdem 90 km/h z ciągniętą za quadem kosiarką
ps. oczywiście poza rajdem 90 km/h z ciągniętą za quadem kosiarką
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
- Zmora1966
- Quadowa Grupa Południe
- Posty: 2467
- Rejestracja: pt 30 sie, 2013
- Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
- Kontakt:
Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8
CZAS NA PODSUMOWANIE, czyli moja opinia CFKI którą sprzedałem przy przebiegu 3400!
Gadzina również 2013 rocznik:
Doposażony:
1. Poszerzenie tyłu (4,5) i przodu (3).
2. Osłony spodu - Iron Baltic.
3. Listwa Led PROFI 60 Combo Ledler - przód.
4. 1x LUX 10c Spot - tył.
5. Filtr TwinAir.
6. Zmiana wyciągarki na Superwinch 3500 z liną syntetyczną - w momencie sprzedaży poszła z oryginalną - nadal sprawną.
7. Podgrzewane manetki.
8. Snorkel fabryczny
9. Bumper przód
10. Poprawiono instalację elektryczną (-przez Daniela Pingwina)
11. Opony Bighorny
Awarie:
1. Przewód paliwowy.
2. Regulator ciśnienia oleju (wymiana gwarancyjna).
3. pompa hamulca tylnego (wymiana gwarancyjna).
4. Pompa wodna (wymiana gwarancyjna)
Negatywy:
1. W pierwszej kolejności jak się chce brodzić trzeba zatkać odprowadzenie wody z odpowietrzenia paska - gdyż ktoś to źle rozwiązał - efekt nawet przy nieznacznym brodzeniu zasysa wodę do paska.
2. Pomimo mocy konstrukcja sprzęgła uniemożliwia postawienie quada na tylne koła - plus pasek przy 3400 nadal nie wskazuje konieczności wymiany.
3. Hamulce jak na taka masę słabe, choć po dobrej regulacji i wymianie pompy na nową lepiej hamuje.
5. Abuzzy - guma nie nadaje się na błoto,
6. wyciągarka fabryczna - działa ale nie budzi zaufania,
7. Ładowanie do poprawki, gdyż pod obciążeniem (ledlery, oświetlenie i wyciągarka) szybko nie wydala - stąd .
Pozytywy:
1. Stosunek ceny do jakości bardzo dobry.
2. Bardzo wygodny, nawet w dwie osoby jeździ się super wygodnie - dokładnie potwierdza to również mój pasażer:).
3. Ładnie się prezentuje.
4. Brak większych awarii.
5. Przez swoją masę i budowę bardzo stabilny quad nawet do szybkich jazd na szutrach
6. Trawersy - podjazdy i zjazdy dzięki długości to jego silna strona
7. Regulowane amortyzatory gazowe w standardzie - szybko można dostosować charakterystykę podwozia do zmieniających się warunków/oczekiwań
8. Abuzzy - guma super na turystykę,
9. Plastiki i rozwiązanie błotników bocznych- na spinki, efekt inni łamią na obtarciach bocznych a w CF się wypina
10. Spokojnie do brodzenia w wodzie i błocie jednak po zmianie opon
Podsumowanie:
Awaria przewodu paliwowego na samym początku użytkowania mogła zakończyć istnienia Quada i użytkownika, dlatego jak ktoś jakimś cudem tego jeszcze nie wymienił w starych modelach to trzeba to zrobić natychmiast.
W nowych modelach problem instalacji paliwowej, snoorkla i zaworku ciśnienia podobno już usunięty
Quad użytkowany głównie w jeździe przeprawowej - turystycznej i do tego nadaje się rewelacyjnie. Jest ekstremalnie wygodny również dla pasażera bez konieczności dłubania i wymiany zawieszenia - duże możliwości dostosowania- wyregulowania amortyzatorów i sprężyn dla siebie.
Nigdy nie miałem potrzeby zmian "zawieszki".
Na tym Quadzie zaliczyłem trzy rajdy przeprawowe bez awarii w obu raz 4 miejsce) oraz jeden rajd typu CC (również 4 miejsce)
"Pomarańczą" można więc pokusić się i o takie wyzwania
W czasie ostatniego przeglądu, serwisant nie miał uwag do silnika, natomiast osobiście dorabiałem przy przebiegu 2500 km tuleje do tylnych wachaczy.
Czytałem kilka negatywnych opinii i niestety dla sceptyków - ich nie potwierdzam. Nie wiem z czego wynikały problemy związane z zacieraniem silników, urywaniem różnych części jednak ja tech problemów nie mogę potwierdzić. Jeśli się o Cfkę dba i nie katuje jej nie ma problemów.
Możliwe że problemem są serwisy i tego sam doświadczyłem.
Pierwszy mój serwis mógł załatwić Gadzinę swoimi "naprawami" i przeglądami. W pewnym momencie zdecydowałem się na Daniela Pingwina i nagle okazało się że wszystko może być inaczej. Lepiej pracuje, lepiej wygląda po serwisie itp.
Dlatego patrzcie na ręce serwisantom i zawsze żądajcie dokumentacji wykonanych robót.
Polecam też zmianę opon na bardziej błotne gdyż fabryczne do błota się nie nadają. Po każdej jeździe wodno - błotnej warto ją dobrze wyczyścić, w tym hamulce i chłodnice oraz nasmarować kalamitki oraz wspomniane układy hamulcowe raz na jakiś czas.
Ktoś spyta jeżeli było tak wspaniale to dlaczego zmieniłem?
Odpowiedź jest prosta: CFKa nie nadaje się rajdów przeprawowych i nie jest dobrym quadem do jazdy w wąskim terenie gdzie trzeba manewrować, gdyż to co jest jej zaletą w innym przypadku jest zarazem wadą - długa i ciężka.
Polecam każdemu kto szuka quada do jazdy turystyczno - przeprawowej i do prac wkoło domu. Będziecie pozytywnie zaskoczeni.
Odradzam tym którzy szukają quada na katowanie i ciężkie rajdy przeprawowe.
Na zakończenie - quad sprzedał się w ciągu 2 dni od ogłoszenia, pytających było sporo, niektórzy myśleli przyjechać w sobotę. Oczywiście może mogłem dac wyższą cenę, kto wie... nie żałuje że sprzedałem za tyle, w sam raz będę miał kasę na nowy zakup:)
Gadzina również 2013 rocznik:
Doposażony:
1. Poszerzenie tyłu (4,5) i przodu (3).
2. Osłony spodu - Iron Baltic.
3. Listwa Led PROFI 60 Combo Ledler - przód.
4. 1x LUX 10c Spot - tył.
5. Filtr TwinAir.
6. Zmiana wyciągarki na Superwinch 3500 z liną syntetyczną - w momencie sprzedaży poszła z oryginalną - nadal sprawną.
7. Podgrzewane manetki.
8. Snorkel fabryczny
9. Bumper przód
10. Poprawiono instalację elektryczną (-przez Daniela Pingwina)
11. Opony Bighorny
Awarie:
1. Przewód paliwowy.
2. Regulator ciśnienia oleju (wymiana gwarancyjna).
3. pompa hamulca tylnego (wymiana gwarancyjna).
4. Pompa wodna (wymiana gwarancyjna)
Negatywy:
1. W pierwszej kolejności jak się chce brodzić trzeba zatkać odprowadzenie wody z odpowietrzenia paska - gdyż ktoś to źle rozwiązał - efekt nawet przy nieznacznym brodzeniu zasysa wodę do paska.
2. Pomimo mocy konstrukcja sprzęgła uniemożliwia postawienie quada na tylne koła - plus pasek przy 3400 nadal nie wskazuje konieczności wymiany.
3. Hamulce jak na taka masę słabe, choć po dobrej regulacji i wymianie pompy na nową lepiej hamuje.
5. Abuzzy - guma nie nadaje się na błoto,
6. wyciągarka fabryczna - działa ale nie budzi zaufania,
7. Ładowanie do poprawki, gdyż pod obciążeniem (ledlery, oświetlenie i wyciągarka) szybko nie wydala - stąd .
Pozytywy:
1. Stosunek ceny do jakości bardzo dobry.
2. Bardzo wygodny, nawet w dwie osoby jeździ się super wygodnie - dokładnie potwierdza to również mój pasażer:).
3. Ładnie się prezentuje.
4. Brak większych awarii.
5. Przez swoją masę i budowę bardzo stabilny quad nawet do szybkich jazd na szutrach
6. Trawersy - podjazdy i zjazdy dzięki długości to jego silna strona
7. Regulowane amortyzatory gazowe w standardzie - szybko można dostosować charakterystykę podwozia do zmieniających się warunków/oczekiwań
8. Abuzzy - guma super na turystykę,
9. Plastiki i rozwiązanie błotników bocznych- na spinki, efekt inni łamią na obtarciach bocznych a w CF się wypina
10. Spokojnie do brodzenia w wodzie i błocie jednak po zmianie opon
Podsumowanie:
Awaria przewodu paliwowego na samym początku użytkowania mogła zakończyć istnienia Quada i użytkownika, dlatego jak ktoś jakimś cudem tego jeszcze nie wymienił w starych modelach to trzeba to zrobić natychmiast.
W nowych modelach problem instalacji paliwowej, snoorkla i zaworku ciśnienia podobno już usunięty
Quad użytkowany głównie w jeździe przeprawowej - turystycznej i do tego nadaje się rewelacyjnie. Jest ekstremalnie wygodny również dla pasażera bez konieczności dłubania i wymiany zawieszenia - duże możliwości dostosowania- wyregulowania amortyzatorów i sprężyn dla siebie.
Nigdy nie miałem potrzeby zmian "zawieszki".
Na tym Quadzie zaliczyłem trzy rajdy przeprawowe bez awarii w obu raz 4 miejsce) oraz jeden rajd typu CC (również 4 miejsce)
"Pomarańczą" można więc pokusić się i o takie wyzwania
W czasie ostatniego przeglądu, serwisant nie miał uwag do silnika, natomiast osobiście dorabiałem przy przebiegu 2500 km tuleje do tylnych wachaczy.
Czytałem kilka negatywnych opinii i niestety dla sceptyków - ich nie potwierdzam. Nie wiem z czego wynikały problemy związane z zacieraniem silników, urywaniem różnych części jednak ja tech problemów nie mogę potwierdzić. Jeśli się o Cfkę dba i nie katuje jej nie ma problemów.
Możliwe że problemem są serwisy i tego sam doświadczyłem.
Pierwszy mój serwis mógł załatwić Gadzinę swoimi "naprawami" i przeglądami. W pewnym momencie zdecydowałem się na Daniela Pingwina i nagle okazało się że wszystko może być inaczej. Lepiej pracuje, lepiej wygląda po serwisie itp.
Dlatego patrzcie na ręce serwisantom i zawsze żądajcie dokumentacji wykonanych robót.
Polecam też zmianę opon na bardziej błotne gdyż fabryczne do błota się nie nadają. Po każdej jeździe wodno - błotnej warto ją dobrze wyczyścić, w tym hamulce i chłodnice oraz nasmarować kalamitki oraz wspomniane układy hamulcowe raz na jakiś czas.
Ktoś spyta jeżeli było tak wspaniale to dlaczego zmieniłem?
Odpowiedź jest prosta: CFKa nie nadaje się rajdów przeprawowych i nie jest dobrym quadem do jazdy w wąskim terenie gdzie trzeba manewrować, gdyż to co jest jej zaletą w innym przypadku jest zarazem wadą - długa i ciężka.
Polecam każdemu kto szuka quada do jazdy turystyczno - przeprawowej i do prac wkoło domu. Będziecie pozytywnie zaskoczeni.
Odradzam tym którzy szukają quada na katowanie i ciężkie rajdy przeprawowe.
Na zakończenie - quad sprzedał się w ciągu 2 dni od ogłoszenia, pytających było sporo, niektórzy myśleli przyjechać w sobotę. Oczywiście może mogłem dac wyższą cenę, kto wie... nie żałuje że sprzedałem za tyle, w sam raz będę miał kasę na nowy zakup:)
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl