System monitorowania załóg explona zwiększa bezpieczeństwo na trasie rajdu, dba o rywalizację Fair-Play, a w pełnej opcji pozwala także na wezwanie pomocy w terenie (opcja na życzenie Organizatora, niedostępne podczas Edycji Walim). Sprawdza poprawność przejazdu trasy, rejestruje przekroczenia dozwolonej prędkości oraz weryfikuje zaliczenie punktu kontroli przejazdu (CP). Systemu nie wolno wyłączać.
Do poprawnego działania konieczne jest zainstalowanie w pojeździe specjalnego uchwytu, anteny GPS oraz wiązki zasilającej. Wszystkie te elementy dostępne są w formie zestawu. Zestaw należy kupić u Organizatora i zainstalować we własnym zakresie przed rajdem.
W Biurze Rajdu załogi otrzymają urządzenia (podczas losowania EKD), których nie należy samodzielnie podłączać. Podłączenie i przetestowanie urządzeń nastąpi w obecności sędziego podczas badania technicznego (BK), po sprawdzeniu właściwego montażu uchwytu, anteny oraz wiązki zasilającej.
Uwaga! Zakupione zestawy są własnością zawodników i będą wykorzystywane podczas kolejnych edycji rajdu. W przypadku uszkodzenia elementów zestawu można dokupić kolejny zestaw.
MONTAŻ ZESTAWU W skład zestawu wchodzi: uchwyt, antena GPS oraz wiązka zasilająca.
Uchwyt należy zainstalować w miejscu łatwo dostępnym dla załogi i sędziów. Jednocześnie miejsce to powinno chronić urządzenie (TLG) przed uszkodzeniami. Wokół uchwytu należy zostawić miejsce (150x90mm) na zamontowanie urządzenia (TLG) - patrz rysunek. Końcówki kabla antenowego i zasilającego muszą znajdować się we właściwej odległości od uchwytu (około 100mm) - patrz rysunek.
W samochodach właściwym miejscem instalacji uchwytu jest deska rozdzielcza. W przypadku quadów sugerujemy montaż wewnątrz przedniej skrzyni.
Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:•
Poland Trophy 2008Prześlij do znajomego:•
link do artykułu System monitorowania załóg