Zimowe szaleństwa czyli modyfikacje Kawasaki KVF 750

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
Awatar użytkownika
Arecki
Moderator
Posty: 816
Rejestracja: śr 30 sie, 2006
Lokalizacja: Kabaty :)
Kontakt:

Zimowe szaleństwa czyli modyfikacje Kawasaki KVF 750

Post autor: Arecki » ndz 01 kwie, 2007

Moje garażowe zabawy w czasie wolnym od jazdy opisane słowem klikanym... :D

„Zimowe szaleństwa Bestii” czyli modyfikacje Kawasaki KVF 750 BruteForce, które prawie dobiegły końca:

Ale od początku zatem...
- Na pierwszy strzał poszły do wymiany fabryczne felgi i opony na aluminiowe ITP C-series o rozsuniętym off-secie i opony ITP XTR 26”;

- Założona wyciągarka WARN 2,5ci, gdzie wymieniłem fabrycznie dostarczoną stalową linę na niebieskiego syntetyka;

- Założyłem wymagane do ruchu po drogach publicznych i rejestracji - kierunkowskazy, dodatkowe tylne światła pozycyjne, mocny sygnał dźwiękowy, pulsacyjne światła awaryjne oraz miejsce na tablicę rejestracyjną, która zgodnie z wymogami jest podświetlona. Przełączniki sterowania rozlokowane są dość ergonomicznie i wbudowane w obudowę licznika, jednak wymagają oderwania lewej ręki od kierownicy;

- Usprawniłem i doposażyłem nieco oświetlenie fabryczne w dodatkowe dwa komplety halogenów dalekosiężnych Hella FF-50 umieszczone kolejno parami pod przednim bagażnikiem i tuż na wysokości kierownicy. Halogeny mogą być odpalone również parami, osobnymi włącznikami niezależnie od przełączenia świateł mijania na drogowe bez efektu „mrugnięcia”;

- Na tyle zamontowałem bardzo mocny i wodoodporny halogen roboczy o dużym kącie rozpraszania światła;

- Małą, ale umilającą jazdę modyfikacją było przerobienie licznika tak aby zamiast mil wartości podawane były w kilometrach – co zostało poczynione;

- Na dalszy ogień poszły prace związane z założeniem snorkeli do filtra i skrzyni pasowej w oparciu o pomysł 2Cana – wykorzystałem zbrojony drutem miedzianym wąż, zaginane pod kątem 45 stopni rury z polerowanego aluminium i gumowe kolanka z zabezpieczeniem otworów wlotowych. Całość (porównując do wersji by 2CanRacing) ostatecznie trochę zmodyfikowałem co w efekcie prezentuje się równie dość okazale i praktycznie;

- Ciekawostką i zarazem dość praktycznym pomysłem jest zastosowana osłona „przeciw kapotażowa” zainstalowana tuż nad zegarem, która przy ewentualnej przewrotce quada ma za zadanie ochronić elementy licznika i kierownicę. Dodatkowo pełni funkcję stelażu do zamontowania dodatkowych rzeczy w okolicach kierownicy, na której fabrycznie - miejsca jest jak na lekarstwo;

- Rodzynek w całości to „Mini-Space” (czyli tzw. mini komputer pokładowy) zrobiony na specjalne zamówienie, wyposażony w duży, czytelny, ciekłokrystaliczny i podświetlany wyświetlacz pokazujący za pomocą układu czujników elektronicznych aktualną temperaturę na zewnątrz, temperaturę w układzie chłodzenia, pomiar ładowania i napięcia akumulatora i kilka innych miłych dla oka komunikatów wyświetlanych oczywiście w języku polskim – w tym sympatyczne powitanie quada w formie komunikatu wyświetlanego tuż po uruchomieniu kluczyka w stacyjce. Docelowo rozbudowany zostanie o komunikaty pokazujące temperaturę oleju i temperaturę spalin na wylocie.
Jeśli czas i chęć na to pozwoli, być może uda mi się również rozbudować go o komunikaty związane z wyświetlaniem średniego i chwilowego spalania paliwa, średnią prędkość ogólną wraz z rozpoznaniem kiedy 2 lub 4 WD, moduł archiwizujący wszystkie te dane, które będzie można odczytać na podłączonym specjalnym gniazdem np. laptopie lub też telefonie komórkowym z wgranym odpowiednim oprogramowaniem.

- Całość uzupełniona jest w elementy dość przydatne podczas jazdy w terenie o różnych porach roku – czyli podgrzewane manetki; podświetlane w kolorze licznika przełączniki sterujące halogenów przód/tył; dodatkowe gniazdo typu zapalniczka do zasilenia GPS’a i ręcznego szperacza; 2 duże i odporne na zalanie skrzynie ładunkowe z super trwałego tworzywa, zamontowane na specjalnie zrobionej konsoli z ryflowanej blachy aluminiowej – całość wkomponowana na przedni bagażnik i chroniąca snorkle przed gałęziami i przewrotką quada; zamocowaną maczetę i saperkę; podręczną gaśnicę; apteczkę; szekle; pasy…

Praktyczne udogodnienia i rozwiązania to między innymi owinięcie dość twardą liną rdzeniową przedniego bumpera co poprawi jego odporność na otarcia i uderzenia; owinięcie przedniego i tylnego bagażnika liną bezrdzeniową co zabezpieczy przed ew. przemieszczaniem się toreb i skrzyń zamontowanych na bagażnikach; położenie osobnej instalacji elektrycznej (zabezpieczonej przed wodą i błotem) dla każdego wymienionego powyżej elementu sterowanego elektrycznie, który wyposażony został w oddzielny hermetyczny przekaźnik i bezpiecznik - łącznie 6 kompletów.

Spód podłogi i zawieszenie ochronią specjalnie zaprojektowane i z zegarmistrzowską precyzją wykonane osłony z anodowanego duraluminium 4mm z drenażowymi otworami wycinanymi laserowo oraz przetłoczniami, sygnowane również laserowo wyciętym mianem „Bestia” – niestety spóźniają się kilka dni.
Dodatkowe aluminiowe osłony progów stanowią uzupełnienie zabezpieczeń na trudny teren;

Na wolniejszy czas zostawiam sobie już tylko prace związane z zamontowaniem kitu dodającego nieco mocy i poprawiającego reakcję quada na wciśnięcie manetki QuadWorx Stage 1 - czyli filtr K&N oraz pre-filtr wraz z dyszami DynoJet, oraz montaż nowego tuningowego układu wydechowego… 8)

Niestety jak na złość dziś uszkodziłem aparat, więc fotki zmodyfikowanej Bestii załączę dopiero za chwil kilka…

ps. Gdyby ktoś zechciał skomentować - zasadniczo z góry odpowiem na mogące pojawić się pytanie... "-TAK! Bestia miała pokazać i zaprezentować się m.in. na wczoraj rozpoczętym RR IV, jednak z powodu moich osobistych powodów tak się niestety nie stało" :)

Do zobaczenia w terenie :)
.:GALEON:.
_______________________________________
Ogień w sercu, diamenty na twarzy... a błoto na plecach...

Awatar użytkownika
KoKoS
Posty: 301
Rejestracja: wt 20 mar, 2007
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: KoKoS » ndz 01 kwie, 2007

Czekamy na zdjęcia :) Jestem pełen podziwu - a najbardziej ciekawi mnie komputer :shock:
PoZdRo FoR All
odpalając potwora
moje poglądy się zmieniają, zaczynam inaczej myśleć...

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Post autor: mesel » pn 02 kwie, 2007

Arecki, aluzję kolego zrozumiałem 8) lecz jest jak jest a snu mało i na kaskę czekam.

Widziałem bestie ostatni z wybebeszonymi wnetrznościami chyba o drugiej nad ranem.
Zapomniałeś o sznureczkach na bagażnikach :lol: no a rynna jest ....wow...

pozdrawiam

iras61
Posty: 1093
Rejestracja: pn 11 gru, 2006
Lokalizacja: stargard szcz.

Post autor: iras61 » pn 02 kwie, 2007

no no nieżle się musiałeś natyrać a kasy też sporo ulokować pełen szacunek!!! :shock: :lol:
[size=75]extrema jest dobra na wszystko[/size]

Awatar użytkownika
Arecki
Moderator
Posty: 816
Rejestracja: śr 30 sie, 2006
Lokalizacja: Kabaty :)
Kontakt:

Post autor: Arecki » sob 07 kwie, 2007

Narobi sie człowiek jak debil coby polatać, a tu awaria łokcia i dowidzenia z jazdą przez najbliższych kilka tygodni... Fuck!!! :evil:
.:GALEON:.
_______________________________________
Ogień w sercu, diamenty na twarzy... a błoto na plecach...

iras61
Posty: 1093
Rejestracja: pn 11 gru, 2006
Lokalizacja: stargard szcz.

Post autor: iras61 » sob 07 kwie, 2007

To rzeczywiście nieczysta zagrywka losu,zdrówka życzę.
[size=75]extrema jest dobra na wszystko[/size]

Awatar użytkownika
ITAL
V-ce Admin
Posty: 1603
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007
Quad:: Honda Rincon 680 :)
Imię: Adam
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: ITAL » ndz 22 lip, 2007

No ale chyba łokiec już w porządku ,więc jeśli to możliwe to chętnie zobaczę (myślę że nie tylko ja) co tam wymodziłeś ze swoim kawasaki?
Proszę o parę fotek :D
Obiecuję niebawem się zrewanżować .Też jestem w trakcie pewnych modyfikacji , również wizualnych :!:
Honda Rincon TRX 680 FA 2008! Red :I love HONDA:

Awatar użytkownika
Arecki
Moderator
Posty: 816
Rejestracja: śr 30 sie, 2006
Lokalizacja: Kabaty :)
Kontakt:

Post autor: Arecki » wt 24 lip, 2007

Proszę bardzo...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
.:GALEON:.
_______________________________________
Ogień w sercu, diamenty na twarzy... a błoto na plecach...

Awatar użytkownika
ITAL
V-ce Admin
Posty: 1603
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007
Quad:: Honda Rincon 680 :)
Imię: Adam
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: ITAL » wt 24 lip, 2007

"NoNo nie poznaje kolegi..." Bardzo zawodowo!!!
Naprawde super!!!
Jestem jak najbardziej za!!!
Gratuluję pomysłów
Honda Rincon TRX 680 FA 2008! Red :I love HONDA:

iras61
Posty: 1093
Rejestracja: pn 11 gru, 2006
Lokalizacja: stargard szcz.

Post autor: iras61 » śr 25 lip, 2007

Kto pyta nie błądzi ,kto prosi dostaje :lol: tylko naśladować :lol:
[size=75]extrema jest dobra na wszystko[/size]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”