Wyniki sprzedży za rok 2007
- Krzysztof Wronowski
- Posty: 1339
- Rejestracja: pn 29 sie, 2005
- Lokalizacja: Warszawa
Wyniki sprzedży za rok 2007
Niekwestionowanym liderem sprzedaży w roku 2007 jest Yamaha Motor Poland. Z liczbą 2300 sprzedanych pojazdów (motocykle, quady, skuterki szosowe) Yamaha wyprzedza o ponad dwie długości Suzuki, które rozprowadziło na rynku około 1000 motocykli i quadów. W przypadku Yamahy zaskakuje bardzo duży udział quadów w ogólnej sprzedaży (ponad 600 sztuk, czyli ponad 26% całości sprzedaży). Suzuki w tym samym czasie sprzedało nieco ponad 150 czterokołowców.
Trzecie miejsce jeśli chodzi o ilość sprzedanych jednośladów i quadów należy do Hondy z liczbą 800 maszyn (ok. 110 quadów), czwarte natomiast do Kawasaki, które sprzedało 450 pojazdów, w tym blisko 100 quadów. Pozytywnie zaskakuje wysoka, piąta pozycja Polarisa, który w roku 2007 sprzedał w Polsce 300 quadów. Za nim uplasowało się BMW z ponad 250. sprzedanymi motocyklami.
Kolejne miejsca to importerzy sprzedający zdecydowanie mniej pojazdów. Siódmym, co do wielkości sprzedaży, importem w Polsce jest Dealim z blisko 100 sprzedanymi maszynami. Wielkim rozczarowaniem jest pozycja marki Triumph. Pomimo stosunkowo długiej obecności na polskim rynku oraz ciekawej i bogatej oferty, marka ta praktycznie nie istnieje w statystykach sprzedaży, czego najlepszym odzwierciedleniem jest liczba sprzedanych pojazdów - nico ponad 60 sztuk. Triumphem uplasował się Hyosung (ponad 40 maszyn) i odradzające się Ducati (ok. 30 motocykli).
Ogółem w Polsce w roku 2007 sprzedanych zostało około 5500 motocykli, markowych skuterów oraz quadów. To ciągle mało, ale czynnikiem ograniczającym pozostaje tutaj zasobność naszych portfeli. Polacy są jednak pozytywnie nastawieni do jednośladów, choćby tych mniejszych. Wystarczy popatrzeć na to, co dzieje się w segmencie tanich skuterów.
Skuterów renomowanych firm sprzedaje się mało, bo są drogie. To jest oczywiste. Duzi producenci nawet nie uwzględniają ich w statystykach sprzedaży. Ilość sprzedanych nowych chińskich i tajwańskich skuterów oraz (bardzo często niehomologowanych) quadów w tym roku oceniana jest za to na 75 000 sztuk. Dokładne dane nie są znane, ponieważ importem zajmuje się wiele kilkuosobowych firm nie działających w żadnych stowarzyszeniach, oraz nie ujmowanych w statystykach.
Bardzo istotnym źródłem napływu motocykli do Polski jest prywatny import motocykli nowych i używanych. O ile import maszyn nowych przez niezależnych importerów jest ciągle zjawiskiem marginalnym, to import motocykli używanych ma ogromny wpływ na kształt naszego rynku. Ilość sprowadzonych prywatnie używanych motocykli do PL w 2007, to wg. Głównego Urzędu Ceł - około 80 000 sztuk. Oficjalne dane za ten rok zostaną w najbliższym czasie opublikowane, ale nie jest tajemnicą, że import nasila się wraz z umocnieniem złotówki. Dotyczy to szczególnie importu z USA prowadzonego przez prywatnych importerów na skalę dotąd nienotowaną.
Podsumowując można śmiało pokusić się o stwierdzenie, że nasz rynek ma się coraz lepiej, choć ciągle daleko mu do np. Czech czy Węgier, gdzie sprzedaż pojazdów jest wyższa przy 4-krotnie mniejszej populacji
źródło:
ścigacz.pl
Trzecie miejsce jeśli chodzi o ilość sprzedanych jednośladów i quadów należy do Hondy z liczbą 800 maszyn (ok. 110 quadów), czwarte natomiast do Kawasaki, które sprzedało 450 pojazdów, w tym blisko 100 quadów. Pozytywnie zaskakuje wysoka, piąta pozycja Polarisa, który w roku 2007 sprzedał w Polsce 300 quadów. Za nim uplasowało się BMW z ponad 250. sprzedanymi motocyklami.
Kolejne miejsca to importerzy sprzedający zdecydowanie mniej pojazdów. Siódmym, co do wielkości sprzedaży, importem w Polsce jest Dealim z blisko 100 sprzedanymi maszynami. Wielkim rozczarowaniem jest pozycja marki Triumph. Pomimo stosunkowo długiej obecności na polskim rynku oraz ciekawej i bogatej oferty, marka ta praktycznie nie istnieje w statystykach sprzedaży, czego najlepszym odzwierciedleniem jest liczba sprzedanych pojazdów - nico ponad 60 sztuk. Triumphem uplasował się Hyosung (ponad 40 maszyn) i odradzające się Ducati (ok. 30 motocykli).
Ogółem w Polsce w roku 2007 sprzedanych zostało około 5500 motocykli, markowych skuterów oraz quadów. To ciągle mało, ale czynnikiem ograniczającym pozostaje tutaj zasobność naszych portfeli. Polacy są jednak pozytywnie nastawieni do jednośladów, choćby tych mniejszych. Wystarczy popatrzeć na to, co dzieje się w segmencie tanich skuterów.
Skuterów renomowanych firm sprzedaje się mało, bo są drogie. To jest oczywiste. Duzi producenci nawet nie uwzględniają ich w statystykach sprzedaży. Ilość sprzedanych nowych chińskich i tajwańskich skuterów oraz (bardzo często niehomologowanych) quadów w tym roku oceniana jest za to na 75 000 sztuk. Dokładne dane nie są znane, ponieważ importem zajmuje się wiele kilkuosobowych firm nie działających w żadnych stowarzyszeniach, oraz nie ujmowanych w statystykach.
Bardzo istotnym źródłem napływu motocykli do Polski jest prywatny import motocykli nowych i używanych. O ile import maszyn nowych przez niezależnych importerów jest ciągle zjawiskiem marginalnym, to import motocykli używanych ma ogromny wpływ na kształt naszego rynku. Ilość sprowadzonych prywatnie używanych motocykli do PL w 2007, to wg. Głównego Urzędu Ceł - około 80 000 sztuk. Oficjalne dane za ten rok zostaną w najbliższym czasie opublikowane, ale nie jest tajemnicą, że import nasila się wraz z umocnieniem złotówki. Dotyczy to szczególnie importu z USA prowadzonego przez prywatnych importerów na skalę dotąd nienotowaną.
Podsumowując można śmiało pokusić się o stwierdzenie, że nasz rynek ma się coraz lepiej, choć ciągle daleko mu do np. Czech czy Węgier, gdzie sprzedaż pojazdów jest wyższa przy 4-krotnie mniejszej populacji
źródło:
ścigacz.pl
3fun - bo quady są naszą pasją
- Krzysztof Wronowski
- Posty: 1339
- Rejestracja: pn 29 sie, 2005
- Lokalizacja: Warszawa
- prezziguzzi
- Posty: 2851
- Rejestracja: wt 28 lis, 2006
- Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
- Kontakt:
- ASTERIX_4x4
- Posty: 110
- Rejestracja: czw 27 gru, 2007
- Lokalizacja: okolice Warszawy
prezziguzzi napisał:
I miejsce w markowych quadach - Yamaha (600 sztuk w zaokrągleniu)
II miejsce w markowych quadach - Polaris (300 sztuk)
III miejsce - Suzuki (150 sztuk)
IV miejsce prawie łeb w łeb Honda i Kawasaki (110 / 100 sztuk)
Przyznam, że zaskakuje mnie wysoka lokata Polarisa, ale jak widzę zapał, optymizm i pozytywne proklienckie podejście firmy Polson, to przestaję się dziwić.
Gratulacje prezziguzzi !
Jest tak jak napisałeś niedawno w innym temacie.ach ten polaris
I miejsce w markowych quadach - Yamaha (600 sztuk w zaokrągleniu)
II miejsce w markowych quadach - Polaris (300 sztuk)
III miejsce - Suzuki (150 sztuk)
IV miejsce prawie łeb w łeb Honda i Kawasaki (110 / 100 sztuk)
Przyznam, że zaskakuje mnie wysoka lokata Polarisa, ale jak widzę zapał, optymizm i pozytywne proklienckie podejście firmy Polson, to przestaję się dziwić.
Gratulacje prezziguzzi !
Dokładnie - podobne odczucie mam.
Wydaje mi się że gdzyby nie Polson to aż takiego efektu mogło by nie być (nie zajmuję się handlem quadów, stąd mogę się mylić)
Gratrulacje Prezzi dla całej ekipy.

Wydaje mi się że gdzyby nie Polson to aż takiego efektu mogło by nie być (nie zajmuję się handlem quadów, stąd mogę się mylić)
Gratrulacje Prezzi dla całej ekipy.

.:GALEON:.
_______________________________________
Ogień w sercu, diamenty na twarzy... a błoto na plecach...
_______________________________________
Ogień w sercu, diamenty na twarzy... a błoto na plecach...
- prezziguzzi
- Posty: 2851
- Rejestracja: wt 28 lis, 2006
- Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
- Kontakt: