Trochę o prawie "quadowym"
Re: Trochę o prawie "quadowym"
Uuuups?
Pozmieniało się czy byłem źle poinformowany?
Nie to żebym był niewierzący ale jutro sprawdzę aktualny stan u źródła (niebieskich)
Pozmieniało się czy byłem źle poinformowany?
Nie to żebym był niewierzący ale jutro sprawdzę aktualny stan u źródła (niebieskich)
V2.....sound of madness
Re: Trochę o prawie "quadowym"
L7e podpięte jest pod kategorię trójkołowych motocykli L5e, a motocykle nie mają obowiązkowego trójkąta ani gaśnicy.
Poniżej link do opisu kategori L5e
Ozo Drapers Squad
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Trochę o prawie "quadowym"
Kask jest "obowiązkowy" od kliku dni - za jego brak 100 zł mandatu.
Gaśnica nie jest i nie była
Trójkąt nie jest i nie był
Gaśnica nie jest i nie była
Trójkąt nie jest i nie był
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
Re: Trochę o prawie "quadowym"
Moim zdaniem trójkąt TAK
gaśnica NIE
file:///C:/Users/toshiba/Downloads/D20130951.pdf
§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:
13) w trójkąt do ustawiania na drodze, przeznaczony do ostrzegania o obecności unieruchomionego pojazdu; przepisu nie
stosuje się do motocykla jednośladowego;
14) w gaśnicę umieszczoną w miejscu łatwo dostępnym w razie potrzeby jej użycia; przepisu nie stosuje się do motocykla;
3. Wymagania załącznika nr 5 do rozporządzenia stosuje się do motocykla i czterokołowego pojazdu samochodowego
o maksymalnej mocy silnika do 15 kW oraz motoroweru i czterokołowego pojazdu samochodowego o masie własnej do
350 kg i maksymalnej mocy netto silnika nieprzekraczającej 4 kW, wyprodukowanego po dniu 31 marca 2003 r.
Dlaczego?
file:///C:/Users/toshiba/Downloads/D20051360.pdf
2) pojazdy czterokoΠowe, inne ni˝ lekkie, o których
mowa w pkt 1 lit. a, których masa bez obcià˝enia
nie przekracza 400 kg (kategoria L7e) (550 kg dla
pojazdów przeznaczonych do przewo˝enia towarów),
nie wliczajàc w to masy akumulatorów
w przypadku pojazdów elektrycznych, i których
maksymalna moc u˝yteczna silnika nie przekracza
15 kW.
Pojazdy te powinny speΠniaç wymagania techniczne
stosowane do motocykli trójkoΠowych kategorii
L5e, chyba ˝e przepisy dotyczàce homologacji stanowià
inaczej.
gaśnica NIE
file:///C:/Users/toshiba/Downloads/D20130951.pdf
§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:
13) w trójkąt do ustawiania na drodze, przeznaczony do ostrzegania o obecności unieruchomionego pojazdu; przepisu nie
stosuje się do motocykla jednośladowego;
14) w gaśnicę umieszczoną w miejscu łatwo dostępnym w razie potrzeby jej użycia; przepisu nie stosuje się do motocykla;
3. Wymagania załącznika nr 5 do rozporządzenia stosuje się do motocykla i czterokołowego pojazdu samochodowego
o maksymalnej mocy silnika do 15 kW oraz motoroweru i czterokołowego pojazdu samochodowego o masie własnej do
350 kg i maksymalnej mocy netto silnika nieprzekraczającej 4 kW, wyprodukowanego po dniu 31 marca 2003 r.
Dlaczego?
file:///C:/Users/toshiba/Downloads/D20051360.pdf
2) pojazdy czterokoΠowe, inne ni˝ lekkie, o których
mowa w pkt 1 lit. a, których masa bez obcià˝enia
nie przekracza 400 kg (kategoria L7e) (550 kg dla
pojazdów przeznaczonych do przewo˝enia towarów),
nie wliczajàc w to masy akumulatorów
w przypadku pojazdów elektrycznych, i których
maksymalna moc u˝yteczna silnika nie przekracza
15 kW.
Pojazdy te powinny speΠniaç wymagania techniczne
stosowane do motocykli trójkoΠowych kategorii
L5e, chyba ˝e przepisy dotyczàce homologacji stanowià
inaczej.
Ostatnio zmieniony wt 21 kwie, 2015 przez wojtekk, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Trochę o prawie "quadowym"
Cyrk jak to u nas.
Policja swoje, tu niby inaczej.
Dla świętego spokoju własnego oraz bezpieczeństwa mojego i maszynki kask i gaśnicę obowiązkowo a trójkąt żeby nie marnować czasu na polemikę ze zjebem jakimś gdy się nawinie w razie co - mam duży schowek to też wożę. Szkoda czasu w razie co. Ale to IMO.
Policja swoje, tu niby inaczej.
Dla świętego spokoju własnego oraz bezpieczeństwa mojego i maszynki kask i gaśnicę obowiązkowo a trójkąt żeby nie marnować czasu na polemikę ze zjebem jakimś gdy się nawinie w razie co - mam duży schowek to też wożę. Szkoda czasu w razie co. Ale to IMO.
V2.....sound of madness
-
- Posty: 946
- Rejestracja: pt 05 lis, 2010
- Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Sompolno koło Konin
Re: Trochę o prawie "quadowym"
Rozmawiałem dzis z diagnostą , bo robił przegląd w misiolku, ukraina niedługo, to warto mieć kwity ok, wiec pytam co i jak z tymi problemami. Więc samochodowy inny nie musi mieć gaśnicy (choc jak kto chce) , trójkąt też nieobowiązkowy, kierunkowskazy maja mieć homologację, jest problem z oponami i błotnikami, bo powinny okalać koło tak aby niechlapały koła błotem na innych uczestników, jest jeszcze kilka pierdół i ogólnie jest głupota z tym wszystkim, doszliśmy do wniosku, że chodzi o kase dla prawników i tyle.
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: Trochę o prawie "quadowym"
Pomieszanie samochodu z motorem i ciągnikiem.
Na dobrą sprawę nikt nic nie wie.
Ja bynajmniej mandatu za brak gaśnicy i trójkąta bym nie przyjął.
Za opony również.
Niech udowodni, że popełniłem wykroczenie bo skoro pojazd posiada homologację i fabryczne wyposażenie np jakim są opony błotne tzn, że ktoś dopuścił go do ruchu.
Nigdy nie spotkałem się z wrogością służb podczas kontroli, może dlatego, że miałem raptem dwie.
Na dobrą sprawę nikt nic nie wie.
Ja bynajmniej mandatu za brak gaśnicy i trójkąta bym nie przyjął.
Za opony również.
Niech udowodni, że popełniłem wykroczenie bo skoro pojazd posiada homologację i fabryczne wyposażenie np jakim są opony błotne tzn, że ktoś dopuścił go do ruchu.
Nigdy nie spotkałem się z wrogością służb podczas kontroli, może dlatego, że miałem raptem dwie.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
Re: Trochę o prawie "quadowym"
to Rozporządzenie jest już nieaktualne a w nowym nie ma słowa o czterokołowcach...Ikar pisze:
- Miłosz
- Posty: 69
- Rejestracja: czw 08 sty, 2015
- Quad:: 2001 Kawasaki KLF 220 / 2003 Arctic Cat 400 4x4 FIS / 2004 Yamaha Grizzly 660
- Imię: Miłosz
Re: Trochę o prawie "quadowym"
Kazda opona w ruchu ulicznym w europie musi miec homologacje ze znaczkiem E. Sa opony quadowe ktore ja maja i takie ktore jej nie maja.
Tak jak w przypadku wszystkich innych rzeczy jest to kwestia glupot, dziwnych interpretacji i naginalnia przepisow gdyz pojazd ATV jest zbyt nowa konstrukcja, krzyzowka innych pojazdow i brak jednoznacznego traktowania tego sprzetu, tak jak chodzi o opony sprawa jest prosta i przejzysta.
Kiedys mialem powazne problemy za wyjechanie z toru Poznan na publiczna droge celem zatankowania na stacji benzynowej na niehomologowanych oponach typu slick. Dokladnie ta sama bajka. Mozna dyskutowac czy to mile ze strony policjanta, ze nie przymruzyl oka, ale dyskusji merytorycznej nie ma zadnej, jest E albo nie ma E, nie ma E to mozna oficjalnie rzecz biorac w pole rolne pojechac a nie po ulicy.
Tak jak w przypadku wszystkich innych rzeczy jest to kwestia glupot, dziwnych interpretacji i naginalnia przepisow gdyz pojazd ATV jest zbyt nowa konstrukcja, krzyzowka innych pojazdow i brak jednoznacznego traktowania tego sprzetu, tak jak chodzi o opony sprawa jest prosta i przejzysta.
Kiedys mialem powazne problemy za wyjechanie z toru Poznan na publiczna droge celem zatankowania na stacji benzynowej na niehomologowanych oponach typu slick. Dokladnie ta sama bajka. Mozna dyskutowac czy to mile ze strony policjanta, ze nie przymruzyl oka, ale dyskusji merytorycznej nie ma zadnej, jest E albo nie ma E, nie ma E to mozna oficjalnie rzecz biorac w pole rolne pojechac a nie po ulicy.