Dylemat

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Katon
Posty: 63
Rejestracja: czw 05 lis, 2009
Quad:: Honda Foreman 500
Lokalizacja: łęczna

Dylemat

Post autor: Katon » wt 19 sty, 2010

Mam pewien problem i potrzebna mi porada.
Od pewnego czasu myślę o gadzie napędzanym łańcuchem jakimś silnym sportsmenem.
Dotychczas miałem maszyny na kardanie.
Pytałem w wielu miejscach o koszty między tymi dwoma napędami i większość jest za wałem.
Jak dbać o łańcuch aby wszystko hulało?
Pozdrawiam.
Honda Foreman 500

OFF-ROAD sztuka topienia pieniędzy w błocie.

Awatar użytkownika
Ruszko
Moderator
Posty: 2014
Rejestracja: pt 06 kwie, 2007
Quad:: Suzuki LTR 450 sprzedam
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Drezdenko
Kontakt:

Post autor: Ruszko » wt 19 sty, 2010

Powiedz mi jaki Sportsman jest na łańcuchu?
Udało mi się dojść z niczego do czegoś, wystarczy silna wola, pasja i marzenia, to one motywują mnie do działań.
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!

Awatar użytkownika
chuligan
Posty: 260
Rejestracja: wt 02 wrz, 2008
Quad:: Lucky Star 250
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa/Kozienice

Post autor: chuligan » wt 19 sty, 2010

Słyszałeś, czytałeś, natknąłeś się kiedykolwiek na negatywne opinie dotyczące kardana ?.
Mnie osobiście się to nie zdarzyło. Mam łańcuch, wiem ile z tym dodatkowej roboty i konserwacji. Odpowiedź jest prosta, jeśli końcowe przeniesienie napędu ma być prawie bezobsługowe i prawie bezawaryjne to musi być kardan.
Zewnętrzne czynniki siłą rzeczy, a w przypadku quadów, nagminnie wpływają na destrukcję tego napędu. Zużycie łańcucha i zębatek w zetknięciu z nanoszonymi zabrudzeniami, dodatkowe godziny poświęcane na czyszczenie i konserwację w trakcie eksploatacji mówią same za siebie.
Moja opinia oparta jest na spostrzeżeniach użytkowników motocykli z tymi dwoma rodzajami przeniesienia napędu. Logicznie patrząc, w przypadku quadów ta różnica tylko i wyłącznie się potęguje.
Lucky Star Sp 250 S
http://www.youtube.com/watch?v=6yKqLKipDXg

Awatar użytkownika
Grzegorz Głowienka
Administrator
Posty: 2030
Rejestracja: ndz 14 sie, 2005
Quad:: testowy :)
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Grzegorz Głowienka » wt 19 sty, 2010

Poczytaj również tu: :arrow: Łańcuch czy wał kardana?
Póki co quadowa emeryturka :)

Awatar użytkownika
Katon
Posty: 63
Rejestracja: czw 05 lis, 2009
Quad:: Honda Foreman 500
Lokalizacja: łęczna

Post autor: Katon » śr 20 sty, 2010

Napisałem sportsmen a chodzi mi o gada sportowego.
Jak pisałem wcześniej dotychczasowe moje gady były napędzane wałem i wiem że ten napęd jest praktycznie bezawaryjny.
Chciałem tylko wiedzieć jak sprawa ma się z łańcuchem.
Pozdrawiam.
Honda Foreman 500

OFF-ROAD sztuka topienia pieniędzy w błocie.

Awatar użytkownika
Ruszko
Moderator
Posty: 2014
Rejestracja: pt 06 kwie, 2007
Quad:: Suzuki LTR 450 sprzedam
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Drezdenko
Kontakt:

Post autor: Ruszko » śr 20 sty, 2010

Tylko kardan ma dwa minusy - waga i jak się zepsuje to kaplica :D
Udało mi się dojść z niczego do czegoś, wystarczy silna wola, pasja i marzenia, to one motywują mnie do działań.
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!

Awatar użytkownika
Katon
Posty: 63
Rejestracja: czw 05 lis, 2009
Quad:: Honda Foreman 500
Lokalizacja: łęczna

Post autor: Katon » śr 20 sty, 2010

A jest jakiś sposób zdiagnozowania w jakim stanie jest kardan?
Honda Foreman 500

OFF-ROAD sztuka topienia pieniędzy w błocie.

cichy
Posty: 278
Rejestracja: pt 29 wrz, 2006
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: cichy » śr 20 sty, 2010

Przede wszystkim po tym co ma w środku tzn. jak wygląda olej. Jeżeli łapie wodę to jest wielce prawdpodobne, że łożyska będa do wymiany ale to nie jest jakiś wielki koszt zwłaszcza, że na rynku są zamienniki do praktycznie wszystkich popularnych quadów. Jeżeli nawet wlejesz do takiego kardana nowy olej to bardzo szybko zmieni on kolor. Niestety zanieczyszczenia, wszelkiego rodzaju syf odquada się wśrodku. Więc z oznak zewnętrznych zajechania możesz sprawdzić tylko to. oraz ewentualnie czy już nie ma luzów na łożyskach. ale to też widać byłoby wycieki i przypocenia...
.:GALEON:.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”