Problem z napędem w Kawasaki

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
Gelo
Posty: 2
Rejestracja: wt 28 lis, 2006

Problem z napędem w Kawasaki

Post autor: Gelo » wt 28 lis, 2006

Niestety w sobotę popsułem quada -Kawasaki KVF 650 2006 rok
Nie za bardzo sie znam na przeniesieniu napędu quada (cała ta przekładnia) ale opisze jakie są objawy może ktos cos podpowie..
Otóz stało sie to w trakcie jazdy nie wiem dokladnie w jakim momencie bo okazało sie dopiero po zatrzymaniu i próbie ruszenia ponownego. Nie dało sie z pozycji neutral wpakowac żadnego biegu ani R ani H ani L - to znaczy na siłe wrzucilem ale towarzyszyl temy głosny zgrzyt no i zgaśniecie quada. Efekt taki jak wrzucanie biegu w samochodzie bez sprzęgła.
Zdjąłem obudowe przekłądni i jedna z "łopatek" była załączona a pozostałe cofniete. Po odblokowaniu jej, napęd sie odblokował to znaczy można juz odpalic quada , wrzucac biegi i zaczyna jechac ale...
po pierwsze nie chce sie rozpędzać (strzela ,prycha i nie wkreca sie w obroty) i po drugie na zmiane mruga 2WD i 4WD no i po trzecie świeci sie kontrolka BELT.
Po odnalezieniu kostek (czarnej i białej) nie pod siedzeniem tylko w okolicy regulacji wolnych obrotów udalo mi sie wyłączyc tryb awaryjny.
Quad juz jezdzi ale dalej zastanawiam sie czemu nastąpiło zablokowanie!
będe wdzieczny za jakies pomysły co do tego

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » wt 28 lis, 2006

To że kichał i prychał było winą tego że pracował w trybie awaryjnym , ale do tego doszedłeś sam.
Co do zablokowania się jednego z ciężarków , bo z opisu tak zrozumiałem szczerze ci się przyznam że pierwszy raz się z tym spotykam. Analizując konstrukcję ciężko jest znaleźć przyczynę , bo jest ona prosta jak konstrukcja cepa nie przymierzając. Mogło coś ten ciężarek zablokować , w skrzyni pasowej wytwarzane jest ciśnienie i przepływ powietrza powoduje że mogo coś zostać zaciągnięte przez odpowietrzenie , lub oderwał się fragment paska napędowego . Mogło też nastąpić uszkodzenie któregoś z elementów.
Jeżeli chcesz przyjedź do nas na Wał Miedzyszyński 177 k , mogę Cię zapewnić że za diagnozę nie zapłacisz ani grosza , sam zdecydujesz co dalej z tym zrobić , należałoby dokładnie obejrzeć całe sprzęgło odśrodkowe.
3fun - bo quady są naszą pasją

Gelo
Posty: 2
Rejestracja: wt 28 lis, 2006

Post autor: Gelo » śr 29 lis, 2006

Piękne dzięki za odpowiedź. Problem juz rozwiązany ! Jedna z tulejek w sprzęgle pękła i prawie sie rozleciala na pół. I to było przyczyna zablokowania sie jednej z łopatek w tym pęknieciu. Jak nowa tulejka zawita w spzregle to napisze czy to pomogło, ale myśle ze nie ma wyjscia i musi to być to :-) jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

zuri86
Posty: 2
Rejestracja: sob 08 maja, 2010
Quad:: kawasaki

Re: Problem z napędem w Kawasaki

Post autor: zuri86 » sob 08 maja, 2010

Witam. sorki za odswiezania starego tematu ale mam taki sam problem co kolega, czyli mam peknieta tulejke. i nie mam pojecia jak odkrecic to sprzeglo moze wiecie jak albo macie jakis link do pomocnej strony z gory dzieki!:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”