Niestety w sobotę popsułem quada -Kawasaki KVF 650 2006 rok
Nie za bardzo sie znam na przeniesieniu napędu quada (cała ta przekładnia) ale opisze jakie są objawy może ktos cos podpowie..
Otóz stało sie to w trakcie jazdy nie wiem dokladnie w jakim momencie bo okazało sie dopiero po zatrzymaniu i próbie ruszenia ponownego. Nie dało sie z pozycji neutral wpakowac żadnego biegu ani R ani H ani L - to znaczy na siłe wrzucilem ale towarzyszyl temy głosny zgrzyt no i zgaśniecie quada. Efekt taki jak wrzucanie biegu w samochodzie bez sprzęgła.
Zdjąłem obudowe przekłądni i jedna z "łopatek" była załączona a pozostałe cofniete. Po odblokowaniu jej, napęd sie odblokował to znaczy można juz odpalic quada , wrzucac biegi i zaczyna jechac ale...
po pierwsze nie chce sie rozpędzać (strzela ,prycha i nie wkreca sie w obroty) i po drugie na zmiane mruga 2WD i 4WD no i po trzecie świeci sie kontrolka BELT.
Po odnalezieniu kostek (czarnej i białej) nie pod siedzeniem tylko w okolicy regulacji wolnych obrotów udalo mi sie wyłączyc tryb awaryjny.
Quad juz jezdzi ale dalej zastanawiam sie czemu nastąpiło zablokowanie!
będe wdzieczny za jakies pomysły co do tego
Problem z napędem w Kawasaki
- Krzysztof Wronowski
- Posty: 1339
- Rejestracja: pn 29 sie, 2005
- Lokalizacja: Warszawa
To że kichał i prychał było winą tego że pracował w trybie awaryjnym , ale do tego doszedłeś sam.
Co do zablokowania się jednego z ciężarków , bo z opisu tak zrozumiałem szczerze ci się przyznam że pierwszy raz się z tym spotykam. Analizując konstrukcję ciężko jest znaleźć przyczynę , bo jest ona prosta jak konstrukcja cepa nie przymierzając. Mogło coś ten ciężarek zablokować , w skrzyni pasowej wytwarzane jest ciśnienie i przepływ powietrza powoduje że mogo coś zostać zaciągnięte przez odpowietrzenie , lub oderwał się fragment paska napędowego . Mogło też nastąpić uszkodzenie któregoś z elementów.
Jeżeli chcesz przyjedź do nas na Wał Miedzyszyński 177 k , mogę Cię zapewnić że za diagnozę nie zapłacisz ani grosza , sam zdecydujesz co dalej z tym zrobić , należałoby dokładnie obejrzeć całe sprzęgło odśrodkowe.
Co do zablokowania się jednego z ciężarków , bo z opisu tak zrozumiałem szczerze ci się przyznam że pierwszy raz się z tym spotykam. Analizując konstrukcję ciężko jest znaleźć przyczynę , bo jest ona prosta jak konstrukcja cepa nie przymierzając. Mogło coś ten ciężarek zablokować , w skrzyni pasowej wytwarzane jest ciśnienie i przepływ powietrza powoduje że mogo coś zostać zaciągnięte przez odpowietrzenie , lub oderwał się fragment paska napędowego . Mogło też nastąpić uszkodzenie któregoś z elementów.
Jeżeli chcesz przyjedź do nas na Wał Miedzyszyński 177 k , mogę Cię zapewnić że za diagnozę nie zapłacisz ani grosza , sam zdecydujesz co dalej z tym zrobić , należałoby dokładnie obejrzeć całe sprzęgło odśrodkowe.
3fun - bo quady są naszą pasją
Piękne dzięki za odpowiedź. Problem juz rozwiązany ! Jedna z tulejek w sprzęgle pękła i prawie sie rozleciala na pół. I to było przyczyna zablokowania sie jednej z łopatek w tym pęknieciu. Jak nowa tulejka zawita w spzregle to napisze czy to pomogło, ale myśle ze nie ma wyjscia i musi to być to
jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
![Smile :-)](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Problem z napędem w Kawasaki
Witam. sorki za odswiezania starego tematu ale mam taki sam problem co kolega, czyli mam peknieta tulejke. i nie mam pojecia jak odkrecic to sprzeglo moze wiecie jak albo macie jakis link do pomocnej strony z gory dzieki!:)