Renegade 800
Re: Renegade 800
dobra dzisiaj krótkie sprawdzenie i już jest winny prawdopodobnie ksenony nie mogą być na fabrycznej instalacji
rano odłączyłem aku, wsadziłem, ładnie odpalił i trzymał obroty 1300-1400 bo zimny. Zapaliłem mijania czyli hb3 żarówki i bez zmian chodzi sobie spokojnie, przejechałem się i żadnego gaśnięcia.
Podpiąłem miernik do aku, ładowanie ze światłami to sporo ponad 14. Jak włącze jeszcze leda, grzane manetki na maxa to trzyma się około 14v czyli wzorowo
to przełączyłem na światła długie na ksenony i quad zdechł co ciekawe czasem się normalnie przełączy że quad nie gaśnie, wtedy ładowanie ze wszystkimi odbiornikami ale ksenonami zamiast żarówek jest jeszcze lepsze bo 14.2v. Czyli na ksenonach mniej prądu pobiera niż na ori żarówkach.
Co zaobserowałem, jak quad zgaśnie gdy włączam ksenony to nie regauje na rozrusznik, jak przekrece kluczyk to ekran gaśnie od razu (nie trzeba czekać te 20sec czy ile) i przekrece zapłon na nowo to quada moge odpalić ale z gazem no i nie chce trzymać obrotów obojetnie jakie światła włączone czy wyłączone, podczas jazdy da sie jechać ale jak stane to albo zgaśnie albo obniży obroty aż do 700 i z trudem je dzwignie na 1100 czyli za niskie troche. To kolejna obserwacja, jak quad zgasnie z winy ksenonów to potem trzyma 1100. Jak wyjme kluczyk, odczekam minute aż wszystko się wyzeruje i odpale go na nowo to nie gasnie i trzyma sobie 1300 i okolice.
Czyli albo akumulator jest słaby i stad takie cyrki, mimo ładowania może już nie być w najlepszej formie, albo ksenony pod fabryczną instalacją podczas rozruchu pobierają wiecej prądu i może jest jakiś przeciązeniowy układ czy coś w tym stylu. Albo na kablach na chwile pojawia się za duże napięcie i odcina zapłon.
czyli teraz co robie to przeniose sobie ksenony na osobną instalacje sterowaną przez przekaźnik który bedzie sterowany światłami długimi. Jak to nie pomoże to tylko zmiana akumulatora ewentualnie pozbycie się ksenonów (wolałbym nie)
podczas gaśniecia quada nigdy nie wyskoczyło low batt.
Mam nadzieje że potwierdzicie moje przypuszczenia i to nie jakiś wiekszy problem tylko właśnie te ksenony (najtańsze za 80zł z dużymi przetwornicami )
rano odłączyłem aku, wsadziłem, ładnie odpalił i trzymał obroty 1300-1400 bo zimny. Zapaliłem mijania czyli hb3 żarówki i bez zmian chodzi sobie spokojnie, przejechałem się i żadnego gaśnięcia.
Podpiąłem miernik do aku, ładowanie ze światłami to sporo ponad 14. Jak włącze jeszcze leda, grzane manetki na maxa to trzyma się około 14v czyli wzorowo
to przełączyłem na światła długie na ksenony i quad zdechł co ciekawe czasem się normalnie przełączy że quad nie gaśnie, wtedy ładowanie ze wszystkimi odbiornikami ale ksenonami zamiast żarówek jest jeszcze lepsze bo 14.2v. Czyli na ksenonach mniej prądu pobiera niż na ori żarówkach.
Co zaobserowałem, jak quad zgaśnie gdy włączam ksenony to nie regauje na rozrusznik, jak przekrece kluczyk to ekran gaśnie od razu (nie trzeba czekać te 20sec czy ile) i przekrece zapłon na nowo to quada moge odpalić ale z gazem no i nie chce trzymać obrotów obojetnie jakie światła włączone czy wyłączone, podczas jazdy da sie jechać ale jak stane to albo zgaśnie albo obniży obroty aż do 700 i z trudem je dzwignie na 1100 czyli za niskie troche. To kolejna obserwacja, jak quad zgasnie z winy ksenonów to potem trzyma 1100. Jak wyjme kluczyk, odczekam minute aż wszystko się wyzeruje i odpale go na nowo to nie gasnie i trzyma sobie 1300 i okolice.
Czyli albo akumulator jest słaby i stad takie cyrki, mimo ładowania może już nie być w najlepszej formie, albo ksenony pod fabryczną instalacją podczas rozruchu pobierają wiecej prądu i może jest jakiś przeciązeniowy układ czy coś w tym stylu. Albo na kablach na chwile pojawia się za duże napięcie i odcina zapłon.
czyli teraz co robie to przeniose sobie ksenony na osobną instalacje sterowaną przez przekaźnik który bedzie sterowany światłami długimi. Jak to nie pomoże to tylko zmiana akumulatora ewentualnie pozbycie się ksenonów (wolałbym nie)
podczas gaśniecia quada nigdy nie wyskoczyło low batt.
Mam nadzieje że potwierdzicie moje przypuszczenia i to nie jakiś wiekszy problem tylko właśnie te ksenony (najtańsze za 80zł z dużymi przetwornicami )
- Pingwin Legnica
- PingwinSquad
- Posty: 1891
- Rejestracja: pn 17 lis, 2008
- Quad:: osiołek :)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
- Kontakt:
Re: Renegade 800
z tych dużych przetwornic przeskakuje iskra, jak są koło siebie to robi się niezła dyskoteka jak są przyczepione gdzieś do ramy to iskra idzie na masę, a zła masa to podstawa różnych sensacji w quadzie
zmień instalację na taką jak w opisie i będziesz się cieszył jasnością w nocy bez utraty mocy
zmień instalację na taką jak w opisie i będziesz się cieszył jasnością w nocy bez utraty mocy
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
Re: Renegade 800
przetwornice nie są koło siebie natomiast są pod maską czyli koło całego komputera i wszystkich kabli i całej instalacji ale tak się wcześniej nie działo w sumie tylko od czasu zimy no ale i tak zmienie chyba instalację ale najpierw zmienie miejsce przetwornic może
Re: Renegade 800
kolega ma ten sam problem, ma instalację osobną do xenonów i raz chodzą raz nie
wyczaił że musi odpalać z gazem a i tak nieraz nie odpalają
ma model alternatorem 650watt
wyczaił że musi odpalać z gazem a i tak nieraz nie odpalają
ma model alternatorem 650watt
http://pl.youtube.com/user/puniek71
-
- Lucky ATV Team
- Posty: 204
- Rejestracja: wt 04 gru, 2012
- Quad:: Taki fajny
- Lokalizacja: Myślenice
Re: Renegade 800
Ksenony w momencie zapłonu pobierają masę prądu rzędu 20-30 amper. Ksenon powoli się rozgrzewa przez około 20 sekund do temperatury pracy i wtedy zapotrzebowanie na prąd spada do około 5 amper. Canamy są uczulone na spadki napięcia i lepiej nie stosować ksenonów nawet na osobnej instalacji. W dodatku niektóre przetwornice potrafią zrobić przepięcia w instalacji stąd te błędy w pracy silnika. Lepiej założyć leda. Co tanie to drogie, co drogie to tanie.
- milu$
- Moderator
- Posty: 163
- Rejestracja: czw 28 gru, 2006
- Quad:: Przedrajdowy
- Imię: Marek
- Lokalizacja: legionowo
Re: Renegade 800
jak to było
a już wiem
Tanio już było, teraz może być już tylko drożej
a już wiem
Tanio już było, teraz może być już tylko drożej
Re: Renegade 800
Dziś zrobiłem wreszcie instalacje osobną. Bezpośrednio z aku przez przekaźnik, sygnał jest brany ze świateł długich (niebieski przewód w kostce od świateł) i zero problemów ksenony czy to z włączonym silnikiem czy bez odpalają się normalnie. Ładowanie jest jak było dobre.
Nie jestem elektrykiem ale skoro mam bezpiecznik 7.5A na przewodzie plusowym to po odpaleniu ksenonów bezpiecznik powinien się spalić jeśli poleci przez niego 20/30A, a do tego kable powinny się zagotować bo mają małą srednicę, a nic takiego się nie dzieje. Nie chodzi że ja kable zastosowałem za małe bo ja dałem 2x1.5 ale oryginalne kable wchodzące do przetwornic czyli zasilające są sporo mniejsze niż 2x1.5mm tak jak mówie nie znam się na prądzie za bardzo
a bawił się ktoś regulacjami tych soczewek ? po 2 regulacje ma każda soczewka, zgasiłem światło w garażu, podjechałem blisko ściany żeby widzieć ładnie odcięcie światła z soczewek i próbowałem coś regulować. Nic nie drgneło mimo że obie śruby dość sporo wkrecałem albo wykrecałem przy każdej soczewce.
Nie jestem elektrykiem ale skoro mam bezpiecznik 7.5A na przewodzie plusowym to po odpaleniu ksenonów bezpiecznik powinien się spalić jeśli poleci przez niego 20/30A, a do tego kable powinny się zagotować bo mają małą srednicę, a nic takiego się nie dzieje. Nie chodzi że ja kable zastosowałem za małe bo ja dałem 2x1.5 ale oryginalne kable wchodzące do przetwornic czyli zasilające są sporo mniejsze niż 2x1.5mm tak jak mówie nie znam się na prądzie za bardzo
a bawił się ktoś regulacjami tych soczewek ? po 2 regulacje ma każda soczewka, zgasiłem światło w garażu, podjechałem blisko ściany żeby widzieć ładnie odcięcie światła z soczewek i próbowałem coś regulować. Nic nie drgneło mimo że obie śruby dość sporo wkrecałem albo wykrecałem przy każdej soczewce.
Re: Renegade 800
ostatnio mi się nudziło więc popełniłem termometr z dwoma temperaturami
akurat koło mnie jest człowiek co takie rzeczy sprzedaje, na allegro można znaleźć.
Cena takiego termometru to 60zł, cyfrowe czujniki temperatury z kablem 2m w zestawie, ja za 10zł dorzuciłem sobie diode która informuje o ładowaniu, na zielono świeci powyżej 13.7, jak ładowanie spada to płynnie kolor przechodzi przez zółty pomaranczowy do czerwonego jeśli spadnie ładowanie do 12.5v.
Koszty znikome jak widać, pudełko w którym to umieściłem to jakieś 2/3zł, troche jeszcze kleju na ciepło poszło żeby to zalać w środku
musiałem przelutować potencjometr bo jest od spodu i przeszkadza w montażu płytki
tutaj wepchnięte już w obudowe plus dioda która mierzy ładowanie i po prawej widać projekt klapki klapka oczywiście ma wklejoną szybke z plexi uszczelnioną odpowiednio
tutaj jak widać testy przy samochodzie nieodpalonym wiec dioda swieci na czerwono
wymiary jakby ktoś myslał robić
jeśli chodzi o czujniki to ja użyłem starych analogowych takich wkrecanych mosieznych na gwincie, uciałem kawałek który mierzy temperature taki bolec, potem przewierciłem wiertłem na wylot. Dzieki temu został mi sam mosiezny korpus z gwintem w który do środka na klej wsadziłem czujnik cyfrowy ktory mieści się bez problemu potem jeden czujnik wkreciłem w otwór gotowy w silniku a drugi w pokrywe od CVT. Jeśli kupicie takie czujniki i okaze się że gwint nie pasuje do tego otworu w silniku to bez stresu, delikatnie na kamieniu najlepiej zbieracie gwint tak żeby ciasno dało się wkrecić, czujnik jest miekki i się podda i wkręci bez problemu
i fachowy montaż S to silnik, C to CVT (sprzedajacy po uprzednim poinformowaniu moze to zmienic, lub samemu mozemy to zmienić bo jest to na atmedze procesorze wiec duze pole manewru daje)
jak wiadomo w naszych bombach i pasek warto kontrolować i temperature silnika (można mierzyć temp. wody jak ktoś się wepnie) oraz w mojej wersji warto mieć uwage na ładowanie
jak ktoś bedzie chciał to niech pisze to podam stronke gdzie to kupiłem.
akurat koło mnie jest człowiek co takie rzeczy sprzedaje, na allegro można znaleźć.
Cena takiego termometru to 60zł, cyfrowe czujniki temperatury z kablem 2m w zestawie, ja za 10zł dorzuciłem sobie diode która informuje o ładowaniu, na zielono świeci powyżej 13.7, jak ładowanie spada to płynnie kolor przechodzi przez zółty pomaranczowy do czerwonego jeśli spadnie ładowanie do 12.5v.
Koszty znikome jak widać, pudełko w którym to umieściłem to jakieś 2/3zł, troche jeszcze kleju na ciepło poszło żeby to zalać w środku
musiałem przelutować potencjometr bo jest od spodu i przeszkadza w montażu płytki
tutaj wepchnięte już w obudowe plus dioda która mierzy ładowanie i po prawej widać projekt klapki klapka oczywiście ma wklejoną szybke z plexi uszczelnioną odpowiednio
tutaj jak widać testy przy samochodzie nieodpalonym wiec dioda swieci na czerwono
wymiary jakby ktoś myslał robić
jeśli chodzi o czujniki to ja użyłem starych analogowych takich wkrecanych mosieznych na gwincie, uciałem kawałek który mierzy temperature taki bolec, potem przewierciłem wiertłem na wylot. Dzieki temu został mi sam mosiezny korpus z gwintem w który do środka na klej wsadziłem czujnik cyfrowy ktory mieści się bez problemu potem jeden czujnik wkreciłem w otwór gotowy w silniku a drugi w pokrywe od CVT. Jeśli kupicie takie czujniki i okaze się że gwint nie pasuje do tego otworu w silniku to bez stresu, delikatnie na kamieniu najlepiej zbieracie gwint tak żeby ciasno dało się wkrecić, czujnik jest miekki i się podda i wkręci bez problemu
i fachowy montaż S to silnik, C to CVT (sprzedajacy po uprzednim poinformowaniu moze to zmienic, lub samemu mozemy to zmienić bo jest to na atmedze procesorze wiec duze pole manewru daje)
jak wiadomo w naszych bombach i pasek warto kontrolować i temperature silnika (można mierzyć temp. wody jak ktoś się wepnie) oraz w mojej wersji warto mieć uwage na ładowanie
jak ktoś bedzie chciał to niech pisze to podam stronke gdzie to kupiłem.
- Pingwin Legnica
- PingwinSquad
- Posty: 1891
- Rejestracja: pn 17 lis, 2008
- Quad:: osiołek :)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
- Kontakt:
Re: Renegade 800
swoją drogą czy wiatrak w can-amie ma dwa biegi czy mi się zdaje - bo jak tak, to temat temperatury cieczy można bardzo szybko rozwiązać
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...