W miniony weekend w gościnnym jak zwykle Ełku odbyła się druga w tym roku Eliminacja Mistrzostw Polski Skuterów Wodnych dyscypliny pokrewnej quadom, uważanej przez wielu jako quady na wodzie. Impreza została sfinansowana z funduszy Miasta Ełk , organizatorami byli MOSIR Ełk, Polski Związek Motorowodny i Free&Fun Motors. Zawodnicy walczyli o Puchar Prezydenta Miasta.
Gościnna atmosfera tego sympatycznego miejsca oraz dobrze przygotowana infrastruktura przyciągnęła rekordową ilość zawodników. W klasie RSS 1200 na linii startowej stanęły dwadzieścia trzy maszyny. To największa z klas w której dopuszczone są wszelkie możliwe modyfikacje. Najmocniejsze maszyny posiadają zmodyfikowane silniki o mocach przekraczających 300 KM. Przyspieszenia skuterów wodnych plasują je w gronie najszybszych pojazdów poruszających się po powierzchni ziemi, wspomnę tylko, że nawet seryjne skutery przyspieszają w czasie 2,1 do 50 mil.
W sobotę odbyły się treningi oraz po jednym z biegów w każdej z klas. Nie zabrakło dramatycznych wydarzeń: podczas slalomu na jednej z boi doszło do kolizji w wyniku której jeden z zawodników doznał otwartego złamania kości podudzia.
To nie jedyna stłuczka tych zawodów, również drugiego dnia miała miejsce kolizja w której doszło do czołowego zderzenia dwóch skuterów siedzących, na szczęście nikt nie ucierpiał, chociaż wyglądało to bardzo niebezpiecznie a pilot został wyrzucony kilkanaście metrów w powietrze. Choć jako organizatorzy bardzo chcielibyśmy uniknąć takich incydentów to przy tej liczbie startujących jest to niezwykle trudne, nowi zawodnicy mający jeszcze małe obycie na wodzie nie panują nad maszynami i dochodzi do kolizji.
Cieszy nas niezmiernie to, że dyscyplina się rozwija i zyskuje na popularności. Nad brzegiem akwenu można zobaczyć wspaniałe miasteczko kamperowe. Piękne są i kolorowe przystosowane do przewozu skuterów pojazdy, wygląda to bardzo profesjonalnie i kolorowo. Zawodnicy mają całe teamy, serwisanci chodzą w jednolitych strojach z logo teamu a najlepsi mają dwa identyczne skutery do wyścigów, prawie jak F1 tylko na wodzie. Atmosfera jest miła i przyjacielska a wieczorami w tawernach emocje opadają i wszyscy opowiadają sobie wrażenia z całego dnia.
Tradycyjnie nie zawiedli piloci skuterów JET, którzy stawili się w komplecie. Ta klasa również rośnie w siłę, obok znanych od lat doświadczonych zawodowców jak Jacek Posłuszny, Tomek Nowak czy Jurek Baranowski pojawiają się młodzi adepci jak Maciej Siekaj czy Łukasz Kurowski, którzy już depczą po piętach starym wygom i są znani także braci quadowej.
Także zwycięzca klasy RSS 1200 Mateusz Stańczyk to zawodnik niespełna 17 letni. Brawo i tak trzymać.
Należy wspomnieć również o tym, że znany nam wszystkim Olaf z tego forum był sędzią technicznym i czuwał na wodzie nad prawidłowym przebiegiem imprezy.
Klasyfikacja po trzech biegach wygląda następująco:
RSS 1200:
1. Stańczyk Mateusz Kawasaki
2. Gładecki Robert Sea Doo XP
3. Gryt Dariusz Sea Doo RXP
JET
1. Posłuszny Jacek Hydrospace
2. Baranowski Jurek Hydrospace
3. Siekaj Maciej Yamaha
Klika zdjęć :
Cała galeria ponad 200 zdjęć KLIK
Wykryto narzędzie do blokowania reklam: Nasza stronie istnieje dzięki wyświetlaniu specjalnych treści dla użytkowników. Rozważ wyłączenie blokowania reklam.
Quady na wodzie Mistrzostwa Polski Skuterów Wodnych EŁK 2009
Tutaj możecie napisać wszystko co nie jest związane z quadami...
- Krzysztof Wronowski
- Posty: 1339
- Rejestracja: pn 29 sie, 2005
- Lokalizacja: Warszawa
Quady na wodzie Mistrzostwa Polski Skuterów Wodnych EŁK 2009
Post autor: Krzysztof Wronowski » pn 06 lip, 2009
3fun - bo quady są naszą pasją
ODPOWIEDZ
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Przejdź do
- Na miły początek
- ↳ Przywitaj się z nami Quadzikowcami
- Opinie o quadach
- ↳ Jakiego quada wybrać...
- ↳ Porównania modeli
- ↳ Arctic Cat
- ↳ Bombardier / Can-am
- ↳ CF Moto
- ↳ Honda
- ↳ Kawasaki
- ↳ Kymco
- ↳ ACCESS / Lucky Star
- ↳ Polaris
- ↳ Suzuki
- ↳ Yamaha
- ↳ Yamaha Grizzly 550/660/700
- ↳ Yamaha Raptor (YFM 250/350/660/700)
- ↳ Yamaha Blaster (YFS 200)
- ↳ Yamaha Wolverine 350/450
- ↳ Yamaha YFZ 450/450R
- ↳ Yamaha Grizzly / Bruin 250, 350
- ↳ Yamaha Kodiak/Big Bear 400, Kodiak/Grizzly 450
- ↳ Pozostałe Yamahy
- ↳ Side by Side
- ↳ Chińskie quady
- ↳ Pozostałe marki
- ↳ SYM
- ↳ Cectek
- ↳ Linhai
- ↳ KTM
- ↳ Romet
- ↳ Benyco
- Porady quadzikowe
- ↳ Garaż quadowy
- ↳ Poradnik terenowy
- ↳ Niezbędnik quadowca
- Imprezy Quadowe
- ↳ Kalendarz imprez quadowych - ZAPOWIEDZI
- ↳ Imprezy przeprawowe
- ↳ Imprezy sportowe
- ↳ Imprezy zagraniczne
- ↳ Imprezy turystyczne, integracyjne i zloty
- ↳ Różne...
- ↳ Wyprawy quadowe
- ↳ Ustawki quadowe
- sQuadzik
- ↳ Media o quadach
- ↳ Na luzie
- ↳ Strona i Forum www.Quadzik.pl
- ↳ Godne lub niegodne polecenia
- ↳ Śmietnik
- Giełda quadów, części i akcesoriów
- ↳ SPRZEDAM
- ↳ KUPIĘ
- ↳ ZAMIENIĘ
- ↳ SKRADZIONO
- Fora klubowe
- ↳ ATV-Team Sulechów
- ↳ Relacje z działań ATV-Team Sulechów
- ↳ Lucky ATV Team
- ↳ Relacje z działań Lucky ATV Team
- ↳ DIABLO TEAM ZGIERZ
- ↳ Relacje z działań DIABLO TEAM ZGIERZ
- ↳ PingwinSquad
- ↳ Relacje z działań PingwinSquad
- ↳ Quadowa Grupa Południe
- ↳ Relacje z działań Quadowej Grupy Południe
- ↳ Squad Warszawa
- ↳ Relacje z działań Squad Warszawa
- ↳ TranS-Squad Team
- ↳ Relacje z działań TranS-Squad Team
- ↳ Team Quad Szczecin 4x4
- ↳ Relacje z działań Team Quad Szczecin 4x4
- ↳ QUAD Cartel Zielona Góra
- ↳ Relacje z działań QUAD Cartel
- ↳ GRO-CANION TEAM
- ↳ Relacje z działań GRO-CANION TEAM
- ↳ A.P.T. - ATV Poznań Team
- ↳ Relacje z działań A.P.T. - ATV Poznań Team
- ↳ Platinum Squad
- ↳ Relacje z działań Platinum Squad
- ↳ Woders Squad
- ↳ Relacje z działań Woders Squad
- ↳ POLSON Team
- ↳ Relacje z działań POLSON Team
- ↳ Polemiki Polsonowe (pytania i odpowiedzi)
- ↳ SSQuad Team
- ↳ Relacje z działań SSQuad Team
- ↳ QuadTeam
- ↳ Relacje z działań QuadTeam
- ↳ MAZOWIECKI Team
- ↳ Relacje z działań MAZOWIECKI Team