Quad - Jaki ? Za ile ? Czy da rade ?

Co kupić, na co wymienić, jaki najlepszy na początek...
Tabasko
Posty: 6
Rejestracja: ndz 12 maja, 2013

Quad - Jaki ? Za ile ? Czy da rade ?

Post autor: Tabasko » ndz 12 maja, 2013

Witam, od dłuższego czasu rozmyślam o zakupie quady, jednak kilka pytań nie daje mi spokoju. Mam nadzieję, ze mi pomożecie, bo sam nie daje sobie z tym rady.

Chciałbym wiedzieć ile gotówki potrzebuje, aby kupić quada? Interesują mnie quady, które nie rozsypią mi się po kilku dniach jazdy. Liczę na solidność i wytrzymałość.
Nie mogę również zdecydować się czy wybrać quada sportowego czy przeprawowego. Przez dłuższy czas byłem nastawiony na quad sportowy, jednak nie jestem pewien czy rozmiary tych quadów będą dla mnie, ponieważ mam 190cm i ważę 94kg, a przeglądając sportowe, wydają mi się małe. Czy tak faktycznie jest?
Jak wygląda sprawa ze sportowymi, jeżeli chodzi o jazdę w terenie? Mam znajomego, który jeździ Can-Am Renegade 800. Jest szansa, żeby chociaż trochę mu dorównać?

Liczę na Wasze podpowiedzi :)
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Quad - Jaki ? Za ile ? Czy da rade ?

Post autor: Ikar » ndz 12 maja, 2013

O jakim terenie mówisz ?
Ozo Drapers Squad

Tabasko
Posty: 6
Rejestracja: ndz 12 maja, 2013

Re: Quad - Jaki ? Za ile ? Czy da rade ?

Post autor: Tabasko » ndz 12 maja, 2013

Las, dużo piachu, trochę wody, strome górki, błoto :) Czy do takiego czegoś nadaje się quad sportowy ? Jestem zielony w tym temacie, dlatego piszę tutaj i liczę na pomoc.

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Quad - Jaki ? Za ile ? Czy da rade ?

Post autor: Ikar » ndz 12 maja, 2013

Porównanie Renia vs quad sportowy czyli interesuje Cię pojemność 450 - wygląda tak :

Las gdzie dużo manewrowania, zakręty itp, bijesz masą wszystkie quady przeprawowe, mocowo będzie bardzo podobnie, ale zwinność na plus więc kolega na Reni będzie jechał w kurzu :) Woda - niestety ale typowa ośka gorzej poradzi sobie niż Renegade, z powodu braku 4x4 i nisko mieszczonego dolotu, o głębokim brodzeniu zapomnij, ale z niewielkim strumyczkiem sobie poradzisz, w błocie to samo ośka przegra - niski prześwit, poza tym to nie jest sprzęt do tego :) Górki, no cóż na pewno mniej się połamie jak parę razy przekoziołkuje niż taki Renegade. Są zwolennicy i przeciwnicy tej teorii, ale wg mnie ośka lepiej sobie radzi na podjazdach niż Renia czy typowy 4x4.

Quad sportowy nadaje się w taki teren ale nie masz co liczyć, że przejedziesz przez takie błoto co Renia. Ośka da Ci dużo więcej funu.
Ozo Drapers Squad

Tabasko
Posty: 6
Rejestracja: ndz 12 maja, 2013

Re: Quad - Jaki ? Za ile ? Czy da rade ?

Post autor: Tabasko » wt 14 maja, 2013

Ikar pisze:Porównanie Renia vs quad sportowy czyli interesuje Cię pojemność 450 - wygląda tak :

Las gdzie dużo manewrowania, zakręty itp, bijesz masą wszystkie quady przeprawowe, mocowo będzie bardzo podobnie, ale zwinność na plus więc kolega na Reni będzie jechał w kurzu :) Woda - niestety ale typowa ośka gorzej poradzi sobie niż Renegade, z powodu braku 4x4 i nisko mieszczonego dolotu, o głębokim brodzeniu zapomnij, ale z niewielkim strumyczkiem sobie poradzisz, w błocie to samo ośka przegra - niski prześwit, poza tym to nie jest sprzęt do tego :) Górki, no cóż na pewno mniej się połamie jak parę razy przekoziołkuje niż taki Renegade. Są zwolennicy i przeciwnicy tej teorii, ale wg mnie ośka lepiej sobie radzi na podjazdach niż Renia czy typowy 4x4.

Quad sportowy nadaje się w taki teren ale nie masz co liczyć, że przejedziesz przez takie błoto co Renia. Ośka da Ci dużo więcej funu.
Po Twoje wypowiedzi jestem bardziej przekonany do sportowego, jednak jak wygląda sprawa z rozmiarami takich quadów? Mam 190cm i ważę 94kg. Czy są one wystarczająco duże, abym w miarę komfortowo mógł na nim jeździć?:)
Jaki quad sportowy powinienem kupić ? :) Ile pieniędzy mam przygotować na taki zakup?

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Quad - Jaki ? Za ile ? Czy da rade ?

Post autor: Ikar » wt 14 maja, 2013

Są na tyle duże, że powinieneś czuć się na nich wygodnie, aczkolwiek na ośce (inaczej quad sportowy) zawsze jest walka. W porównaniu do typowej przeprawy, z ośki raider zawsze chodzi zmordowany, z obolałymi rękoma, nie ma tam miejsca na relaks inna sprawa, że takimi quadami nie da się jeździć wolno. Szczerze powiedziawszy to lepsze to niż siłka :) Powiedz ile masz lat ?

Co do miejsca - zmieścisz się, może być wymagane podwyższenie kierownicy przy Twoim wzroście, jak się uprzesz to jakąś chudą dziewczynę też przewieziesz, ale o dłuższych dystansach z pasażerem - zapomnij.

Moja propozycja grupa 450 :
1) Kawasaki KFX 450 - jest większy od Yamahy i ma bieg wsteczny - reszta go nie ma
2) Honda TRX 450r - z grupy 450 najmniej awaryjna
3) Suzuki LTR 450 - świetne prowadzenie, szeroka stabilna, dobry zawias
4) Yamaha YFZ 450 - + za całokształ, mały sprzęt, ale wielki diabeł :)

Szukałbym KFXa.

Pozostaje jeszcze grupa 700

Na pewno cięższe sprzęty niż 450 - torowe. Gorzej będą się prowadziły, ale mocowo będzie podobnie (przyspieszenie, v max). Lepiej poradzą sobie w błocie i wodzie niż ośki z grupy 450 ccm. Będą też mniej awaryjne, ale na 100% nie dadzą takiego funu jak tamte przedstawione wyżej - są po prostu dużo cięższe.

Tutaj moje propozycje:

1) Honda TRX 700XX - robi świetną robotę w błocie, jest bardzo wygodna z powodu niezależnego zawieszenia z tyłu. Mimo, że wygląda jak ośka nigdy ją nie będzie, nie ukręci takiego bączka jak quad 450, na ciasnych zakrętach nie utrzyma się nawet za quadami o pojemności 350, świetnie nadaje się na proste, idealny silnik i bezawaryjność, skrzynia oczywiście manualna.
2) Kawasaki KFX 700 - silnik V bardzo duża moc, piękny dźwięk, niestety duża awaryjność w porównaniu do Hondy i wysokie koszty ewentualnego remontu. Skrzynia bezstopniowa automatyczna - taki sam system przekładni jak większość quadów przeprawowych - CVT i pasek, wygodne, ale nie dla każdego...

Jeszcze jedna ważna rzecz - quady sportowe z grupy 450 ccm mają bardzo wysilone silniki. Sprowadza się to niestety do jednego - częstej wymiany oleju co 10-15 mtg oraz można powiedzieć częstszego remontu silnika - przy jeździe co każdy weekend tłok wytrzyma rok max 1,5. Reasumując 450 będzie tańsza niż 700 w zakupie, ale może się okazać, że jej koszty utrzymania będą trochę wyższe.

U mnie w ekipie jeździ sporo quadów sportowych, sprawdź i subskrybuj mój kanał youtube (w podpisie) ewentualnie napisz na pw to podam Ci link ze zdjęciami :)


Pozdro Artur
Ozo Drapers Squad

ma-wi
Posty: 45
Rejestracja: pn 06 sie, 2012
Quad:: Był LS-250,jest KFX 700
Imię: Maciek

Re: Quad - Jaki ? Za ile ? Czy da rade ?

Post autor: ma-wi » wt 14 maja, 2013

Jesli oska w teren,to tylko z biegiem wstecznym,bo inaczej to porazka, naszarpiesz sie gada co niemiara,nawcurwiasz sie przy tym a ma byc przyjemnosc z jazdy.Druga istotna rzecz to manual czy automat, w teren zdecydowana wiekszosc wybierze automat,prosciej i wygodniej.Co do wyboru quada w sensie marki czy modelu,to o ile zdecydujesz sie na markowego(yamaha, honda,kawasaki i im podobne) to porownujac je pod katem awaryjnosci mija sie z celem,gdyz sa to marki same w sobie,maloawaryjne i solidne.Gorzej, jak ktos kupi maszyne,bo sie napali(a tak jest zazwyczaj) a okaze sie ona kupa zlomu, i wtedy na forum bzdety typu ta marka to shit itp.O kazdego quada trzeba dbac,a odwdzieczy sie wtedy z nawiazka.A z ta renia800 to chyba lekko Cie kolego ponioslo,w terenie kazda oska jest bez szans z tym potworkiem!!! A jesli juz zdecydujesz sie na jakiegos quada,koniecznie jedz z kims, kto w temacie choc troche bedzie i na zimno oceni go pod katem mechanicznym. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Quad - Jaki ? Za ile ? Czy da rade ?

Post autor: Ikar » wt 14 maja, 2013

ma-wi pisze:A z ta renia800 to chyba lekko Cie kolego ponioslo,w terenie kazda oska jest bez szans z tym potworkiem!!!
Wszystko kolego zależy od raidera, w terenie ja objeżdżam niektóre Renegady i Outlandery z palcem w nosie moim traktorkiem ogrodowym. Jeśli mówisz o terenie błotnistym to tak Renia ma zdecydowaną przewagę, ale pokaż mi Renie która objedzie typową sportową 450 na szutrze, mówimy oczywiście o jeźdźcach zbliżonych umiejętnościowo :)

Co do biegu wstecznego w ośce - owszem przydaje się w terenie, ale da się bez niego żyć, człowiek szybko się przyzwyczaja. Przydaje się tylko w momencie ciasnego manewrowania między drzewami, jeśli quad stanie to żaden wsteczny nie pomoże.
Ozo Drapers Squad

ma-wi
Posty: 45
Rejestracja: pn 06 sie, 2012
Quad:: Był LS-250,jest KFX 700
Imię: Maciek

Re: Quad - Jaki ? Za ile ? Czy da rade ?

Post autor: ma-wi » wt 14 maja, 2013

Ja zalozylem,ze raiderzy maja takie same umiejetnosci, a wtedy teren nalezy do przepraw,a szuter do osiek.Ja chcac miec quada uniwersalnego kupilem kfx i dalem mu terenowe kapcie.Efekt jest taki,ze zarowno na szutrze jak i w terenie dzielnie sobie radzi, ale nigdy nie objade przeprawy w ciezkim terenie,ani ltr,czy yfz na torze. Ot,taki turystyk,choc bardzo nerwowy.

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Quad - Jaki ? Za ile ? Czy da rade ?

Post autor: Ikar » wt 14 maja, 2013

Dokładnie to samo jest z TRX 700, na szuter idealna, na błoto też się nada, zapewni również trochę tej wolności z typowej ośki. To bardzo podobne quady KFX 700 i TRX 700. W ciężkim terenie każdy quad z napędem 2x4 ustąpi temu 4x4. Niemniej jednak do lasu na bank najlepsza będzie 450, lekka, szybka, zwinna bez problemu manewruje.
Ozo Drapers Squad

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jakiego quada wybrać...”