Powodów wyboru tego konkretnego modelu nie będę tu opisywał. W skrócie, założenia były proste: sprzęt nowy, napęd 4x4, homologacja na 2 osoby i normalne kwestie serwisu. Brałem pod uwagę CF Moto X5 i MXU 500. Wybór padł na tego drugiego.
Tyle słowem wstępu. 26.08 odebrałem w Chotomowie zielonego MXU w zestawie z pługiem. Quad zielony w podstawowej, najmniej skomplikowanej wersji czyli ośka i gaźnik. Sprzęt z założenia do turystki, lżejszych przepraw i odśnieżania.
Miły widok


Na dziś przejechane 120 km. Bez większych zastrzeżeń. Jedyne zauważone minusy to lekkie ściąganie w prawo, które w weekend usunę i dziwny odgłos z okolic silnika. Tak jakby powietrze z cylindra przy suwie sprężania gdzieś uciekało (przedmuch). Byłem w serwisie ale nic nie stwierdzono. Być może to tylko moje przewrażliwienie i coś rezonuje bo po zdjęciu bocznych, małych osłon odgłos znika. Poczekamy do pierwszego serwisu i zobaczymy.
W międzyczasie sprzęt odblokowałem. Uważam, że zwężka w okresie docierania/układania tylko szkodzi. Mimo wszystko jeżdżę jeszcze delikatnie.
Przyszła więc i pora na lekkie zbrojenie w niezbędne akcesoria. Dzisiaj przyszły paczki z pierwszymi zabawkami

Na pierwszy ogień nawigacja. Pojeździłem chwilę z moim samochodowym TomTom'em ale to się absolutnie nie nadaje do "lasu". Zdecydowałem się na proste i sprawdzone urządzenie Garmin 64, do którego dostałem mapy Topo Poland 2016.2. Nad trackami pracuję od kilku dni i w niedzielę pierwszy dalszy wyjazd po mazowieckich szutrach.
https://www.garmin24.pl/pl/p/Garmin-Gps ... 199-00/809
Od razu zamówiłem polecany dedykowany zestaw uchwytów Ram Mount

Kolejna rzecz to hak kulowy. W standardzie brak a wolę gdyby w razie "w" było za co bezpiecznie ciągnąć.

Ostatnia na dziś zabawka to wyciągarka. Jako, że potrzebuję jej tylko do obsługi pługa to zdecydowałem się na najprostszą opcję czyli Dragon Winch DWM 2500 ST.

Przed montażem postanowiłem przeprowadzić testowe zmontowanie zestawu żeby go jutro sprawdzić pod prądem.

Na tym etapie mam ogromne zastrzeżenia co do instrukcji montażu. Mimo, że umiem czytać ze zrozumieniem i znam się na schematach elektrycznych nie byłem w stanie sobie z tym poradzić. Po pierwsze inne kolory przewodów w rzeczywistości a inne na papierze, nie opisane styki na przekaźniku i nieoczywiste opisy. Na całe szczęście na stronie producenta w zakładce Serwis można znaleźć prawidłowo opisane schematy.
Niebawem dalsze opisy

____________________________________
Czynności serwisowe:
- 21.09.2016 - 296 km: wymiana oleju silnikowego i filtr, wymiana oleju przekładniowego, przegląd z regulacją zaworów, odblokowanie, podłączenie wyciągarki, regulacja zbieżności