Witam,
od początku opiszę swoją "przygodę" z moim quadem. Otóż kupiłem go sprawnego - palił, jeździł, jednak podczas drogi powrotnej do domu silnik strzelił - okazało się że urwał się tłok, przywalił w zawór a rozpędzony korbowód zmielił wszystko na swojej drodze, przez co z tłoka zostało samo "denko" a i kawałek cylindra pękł.
Ściągnąłem wszystkie plastiki, wyjąłem bak, rozkręciłem cały silnik, wymieniłem kompletny wał, wszystkie łożyska, pompę oleju, łańcuszek pompy oleju, łańcuch rozrządu, nowy cylinder, tłok, pierścienie, wszystkie uszczelki, nowe zawory i uszczelniacze czyli generalnie wszystko prócz głowicy, alternatora, koła magnesowego. Oczywiście porządnie wyczyściłem kartery ze wszystkich opiłków i odłamków.
Po złożeniu wszystkiego - okazało się że nie odpala - brak iskry. Sprawdziłem według serwisówki cewkę zapłonową, impulsator (mierząc oporności) i są w normie.
Wszystkie masy podłączyłem (raczej ) i skończyły mi się pomysły. Świeca też jest nowa ale brak iskry występuje również na starej.
Koło magnesowe jest w kilku miejscach "przerysowane", cewki alternatora wyglądają na całe ale one i tak odpowiadają chyba tylko za ładowanie? Impulsator wizualnie też wygląda ok.
Proszę o wszelakie pomysły, co sprawdzić, od czego zacząć. Przy rozkręcaniu silnika nic więcej nie odłączałem oprócz 3 "mas" które przykręcone były pod śrubą napinacza rozrządu. (pomijając licznik, lampy, gniazdo zapalniczki, wskaźnik poziomu paliwa itp - to co przy plastikach)
Access Lucky Star Sp300 - brak iskry po remoncie
-
- Posty: 15
- Rejestracja: pt 12 paź, 2012
- Quad:: Lucky Star Sp300
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Access Lucky Star Sp300 - brak iskry po remoncie
Ostatnio zmieniony pn 19 lis, 2012 przez uire, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: pt 12 paź, 2012
- Quad:: Lucky Star Sp300
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Re: Access Lucky Star Sp300 - brak iskry
Nikt nie potrafi pomóc?
Na wyjściu impulsatora (kabel niebieski i zielony) brak napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem.
Gdy ręcznie poruszałem impulsatorem przy "wypustce" na kole napięcie skakało ale do ok 0,1V, czasem jak zetknęło się z magnesem to około 0,2V.
Zauważyłem jednak, że moje koło magnesowe jest chyba krzywe (bo tak nie powinno raczej "bić"?):
http://youtu.be/8mgvbbmTSfA
Na wyjściu impulsatora (kabel niebieski i zielony) brak napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem.
Gdy ręcznie poruszałem impulsatorem przy "wypustce" na kole napięcie skakało ale do ok 0,1V, czasem jak zetknęło się z magnesem to około 0,2V.
Zauważyłem jednak, że moje koło magnesowe jest chyba krzywe (bo tak nie powinno raczej "bić"?):
http://youtu.be/8mgvbbmTSfA