Dzieki uprzejmości dealera CAN-AM w Warszawie w końcu podłączyłem quada do komputera serwisowego.
Poza skasowaniem kilku errorów zmieniłem oprogramowanie komputera quada na najnowsze (BUDS) oraz sprawdziłem jak wygladają parametry pracy w czasie działania silnika.
Fajna zabawa...
Zmiana BUDS na najnowszy wprowadza sporo zmian w pracy silnika.
Mieszanka jest bogatsza. Na ekranie widac, ze strzałka oscyluje pomiedzu polem bogata a stykiem pól bogata i uboga.
W praktyce silnik ma inny gang. Jest bardziej bulgoczący. Quad jest trochę mniej nerwowy i bardziej liniowo reaguje na cyngiel. Na poczatku sprawiał wrażenie odrobine mniej wyrywnego, ale potem to minęło. Co jest odczuwalne to ZNACZNIE chlodniejsza praca silnika (NARESZCIE!) oraz zdecydowanie lepsze zarządzanie wiatrakiem. Teraz np. po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu zasilania (bez włączania silnika) wiatrak się włącza, co jest normalne np. w Yamaha a nie działało w Bombie.
Kolejna zmiana to zmniejsze zużycie paliwa. Przy takiem samym stylu jazdy w tym samym terenie pali ok 12-13l/100km a przedtem ok 15-16l/100km....znaczaca różnica.
Zmian jest podobno więcej...
Dealer nie zdarł skóry za tę przyjemność. Zdecydowanie polecam.
BOMBA 800--CAN-AM update softu B.U.D.S
....może warto wiedzieć. Najnowsza wersja B.U.D.S. to 2.3.14.
Zmiana na tę wersję daje praktycznie to wszystko co wprowadza najnowsza wersja CAN-AM 2007 (oficjalnie podane zmniejszenie zyżycia paliwa o 11%)...za wyjątkiem lepszej pokrywy CVT i szybciej wlączającego się VISCO LOK.
Już wersja 2.3.12 wprowadza bogatszą mieszankę i lepsze zarządzanie wiatrakiem.
Każda kolejna wersja zawiera zmiany wprowadzone w wersji wcześniejszej.
Zmiana na tę wersję daje praktycznie to wszystko co wprowadza najnowsza wersja CAN-AM 2007 (oficjalnie podane zmniejszenie zyżycia paliwa o 11%)...za wyjątkiem lepszej pokrywy CVT i szybciej wlączającego się VISCO LOK.
Już wersja 2.3.12 wprowadza bogatszą mieszankę i lepsze zarządzanie wiatrakiem.
Każda kolejna wersja zawiera zmiany wprowadzone w wersji wcześniejszej.