szukam coś na asfalt jak i w teren co wybrać koledzy

Co kupić, na co wymienić, jaki najlepszy na początek...
Awatar użytkownika
JACHAŚ
Posty: 133
Rejestracja: śr 04 maja, 2011
Quad:: yamaha big bear 350

Re: szukam coś na asfalt jak i w teren co wybrać koledzy

Post autor: JACHAŚ » pt 27 sty, 2012

Ten raptor do którego podałem ci link ma homologację i bez żadnych problemów możesz poruszać się nim używając prawa jazdy kategorii B.
Jeśli chodzi o względy estetyczne to już wszystko zależy od ciebie bo to jest bardzo indywidualna sprawa.

PS. Mi osobiście bardziej podoba się raptor.

Pozdrawiam
OFF-ROAD sztuka topienia pieniędzy w błocie.

piotrtur
Posty: 14
Rejestracja: pt 27 sty, 2012

Re: szukam coś na asfalt jak i w teren co wybrać koledzy

Post autor: piotrtur » sob 28 sty, 2012

dzięki jachaś .jak na razie odwiedzam różne fora ,czytam opinie .co sadzisz o suzuki ltz 400 a właściie o ekspluatacji tego modelu.często czytam opinie że właśnie suzuki ltz czy ltr 450 są w miare zaznaczam w miare bezawaryjne , a ekspluatacja tych kładów w miarę tanie ,przez to że częsci są dostępne i na każda kieszeń .napisz jak znajdziesz chwilę .......pozdrawiam

Awatar użytkownika
JACHAŚ
Posty: 133
Rejestracja: śr 04 maja, 2011
Quad:: yamaha big bear 350

Re: szukam coś na asfalt jak i w teren co wybrać koledzy

Post autor: JACHAŚ » sob 28 sty, 2012

Tak jak już wcześniej napisałem, suzuki ltz 400 to bardzo fajny, mało awaryjny, mocny i w miarę ekonomiczny quad, duży dostęp do części zamiennych których ceny nie są wzięte z kosmosu. Natomiast suzuki ltr nie bierz wogóle pod uwagę bo jest to quad przeznaczony na tor który wymaga dużo opieki i sporo większego nakładu finansowego niż ltz.

Pozdrawiam
OFF-ROAD sztuka topienia pieniędzy w błocie.

jimmy_ezg
Posty: 438
Rejestracja: śr 26 sty, 2011
Quad:: LS 300UD
Imię: Marcin

Re: szukam coś na asfalt jak i w teren co wybrać koledzy

Post autor: jimmy_ezg » sob 28 sty, 2012

piotrtur pisze:jimmy tak żeby ci ........nie zawracać może podasz jakieś namiary na stronkę gdzie mógłbym coś poczytać na temat lucky star.może występuje model o większej mocy który sprawdza się w różnym terenie. jaka jest twoja opinia na temat tej marki quada

Kurcze napisałem wczoraj elaborat cały i mnie wysypało z quadzika :( Postaram się co nieco pokrótce powtórzyć ale że dzisiaj nei mam weny na pisanie to będzie krótko :)

Generalnie występują modele 250, 300, 400 i 450. Najpopularniejsze są rzecz jasna 250tki i jeśli miałbyś kupowaćto polecałbym właśnie ten silnik. Dlaczego? 300 w ośce jeździ tak samo jak 250 więc po co przepłacać. A 400 i 450 wytępują w przyrodzie bardzo rzadko i gdybyś miał go naprawiać to obawiam się że z zakupem części byłbyś skazany tylko i wyłącznie na oficjalną sieć dystrybucji, a i tak nie wiadomo jak by było z dostępnością i ewentualnym czasem oczekiwania. A do 250tki niedługo w spożywczakach będą części sprzedawać :)
Jak chcesz coś poczytać o nich to zajrzyj na stronkę ich oficjalnego dystrybutora - ATV SWEDEN POLSKA.
A teraz trochę ode mnie - ja latam LS300 przeprawowym. Co prawda dużo ludzi śmieje się że nazywa się ten sprzęt przeprawowym, bo to ośka w dużej budzie, ale przy dobrych oponach jakoś daję radę. Latam z ekipą, w której dominują duże mocne mocne maszyny (głównie Kawasaki Bruteforce, Gruzzly itp.), więc muszę się mocno starać żeby za nimi nadążyć, niemniej jednak maszynka daje radę. Probelmy zaczynają się w miejscach gdzie koniecznie potrzebny jest napęd na 4 koła, ale jak już nie mogę się przebić albo wygrzebać to pozostaje linka lub wyciągarka. LS250 ośka da sobie radę w terenie spokojnie, o ile nie będziesz wjeżdżał w głębokie błoto. I jeszcze jedna zaleta - zdecydowana wiekszość osiek ma skrzynię maualną, a LS ma CVT, co niektórzy błędnie nazywają automatem. Jest to typowa bezprzełożeniowa skrzynia dokładnie taka jak w duzych quadach przeprawowych.
Fuck, a miało być krótko :)

piotrtur
Posty: 14
Rejestracja: pt 27 sty, 2012

Re: szukam coś na asfalt jak i w teren co wybrać koledzy

Post autor: piotrtur » pn 30 sty, 2012

jachaś wielkie dzięki , twoje opinie bardza ułatwią mi wybór sprzętu .na razie badam teren .pozdrawiam kolegę........ zima przyszła........... tak na marginesie mam pytanie ,jeżdzisz może jeżdzicie z ekipą w taką pogodę .....pozdrawiam

piotrtur
Posty: 14
Rejestracja: pt 27 sty, 2012

Re: szukam coś na asfalt jak i w teren co wybrać koledzy

Post autor: piotrtur » pn 30 sty, 2012

jimmy wielkie dzięki ,,z pewnością będę miał więcej pytań związanych z tą marką quada z góry dzięki za odpowiedz :) moja sytułacja wygląda tak że mam już trochę lat ,ale serce młode to chyba tłumaczy moje ciągłe fascynacje różnymi tematami były spadochrony były żagle .a teraz qady mi się tak wkręciły ....... :shock: chciałbym swoim przyszłym sprzęcikiem do pracy dojeżdzać .po asfalcie jak i po szutrach.tygodniowo wychodzi 120 km. miesięcznie wiadomo razy 4 .mam pytanie czy na tego rodzaju sprzęt to nie za ostro .wiesz duża ilść km. interesuje mnie też jaki sprzęt do tego najbardziej będzie się nadawał.żeby na oponach nie z bankrutować .wiem że niektóre kłady mają mechanizm różnicowy ,dzięki czemu nie reza tak oponek........z góry dziękuje i pozdrawiam .......czekam z niecierpliwością :D :D

Awatar użytkownika
JACHAŚ
Posty: 133
Rejestracja: śr 04 maja, 2011
Quad:: yamaha big bear 350

Re: szukam coś na asfalt jak i w teren co wybrać koledzy

Post autor: JACHAŚ » pn 30 sty, 2012

Na quada zawsze jest sezon. W zimę świetnie się jeździ o ile mróz nie jest za wielki. Obecnie mam krótki przestój bo troszke za zimno jest.

Jeśli chodzi o system różnicowy u quadów sportowych jak i przeprawowych na tylną oś (bo o tej tu mowa) to nigdy się z czymś takim nie spotkałem bo czegoś takiego, a w przynajmniej markowych quadach nie ma. Na opony napewno trochę wydasz bo będą się ostro ścierać. Tak nawiasem mówiąc przekalkuluj sobie to czy ci się będzie to opłacać (dojazd asfaltem do pracy czy nie lepiej zostawić sobie quada tylko w teren) bo może być tak że raz na jakiś miesiąc góra dwa będziesz musiał wymienić opony, a to się wiąże już z troszkę większymi kosztami nowy koplet opon to koszt około 800-1000zł więc już jakis wydatek jest chyba, że zarabiasz na tyle dużo że możesz wyłożyć parę stówek raz w miesiącu czy raz na dwa miesiące.


Pozdrawiam
OFF-ROAD sztuka topienia pieniędzy w błocie.

jimmy_ezg
Posty: 438
Rejestracja: śr 26 sty, 2011
Quad:: LS 300UD
Imię: Marcin

Re: szukam coś na asfalt jak i w teren co wybrać koledzy

Post autor: jimmy_ezg » wt 31 sty, 2012

Piotrur - generalnie quad to skarbonka i jak ktoś nim jeździ to musi go też naprawiać i wymieniać różne części eksploatacyjne. Nie łudź się że koszty zakupu gada i paliwa do niego będą jedynymi wydatkami :) A jak będziesz latać po asfalcie to dojdą jeszcze częste wymiany opon.
Co do przebiegu - generalnie 120 km tygodniowo to nie tak znowu dużo. Przy w miarę spokojnej jeździe będziesz długo nim latał. My robimy z ekipą w każdą niedzielę od 70 do 100 km i to nie po asfalcie a w terenie.
Acha - i teraz też latamy, tyle tylko że mniej kilometrów robimy jak jest zimno - szukamy raczej błotka coby się potaplać na rozgrzewkę :)

piotrtur
Posty: 14
Rejestracja: pt 27 sty, 2012

Re: szukam coś na asfalt jak i w teren co wybrać koledzy

Post autor: piotrtur » czw 02 lut, 2012

dzięki wielkie jimmy to wiele mi rozjaśnia . pamiętam dokładnie co pisałeś o LS ach większej pojemności ,zerknij proszę na tą ofertę http://quady-hcmm.otomoto.pl/ prosze o krótką opinę . prosiłbym kolegę o namiary na oferty kupna sprzętów używanych . może wiesz gdzie jest jakieś suzuki ltz 400 ,yamaha 660 ,700 . z mojej znajomości mechaniki wiem że dobże jest mieć trochę mocy w zapasie . nie ma takich przeciążeń w czasami ekstremalnej ekspluatacji dlatego szukam czegoś o podobnej pojemności...... jjimmi .jak ta sprawa przedstawia się w quadach. może jestem w błędzie . jak możesz objaśnić w wolnej chwili.......pozdrawiam i z góry dziękuję :D :D

jimmy_ezg
Posty: 438
Rejestracja: śr 26 sty, 2011
Quad:: LS 300UD
Imię: Marcin

Re: szukam coś na asfalt jak i w teren co wybrać koledzy

Post autor: jimmy_ezg » czw 02 lut, 2012

Tak samo się przedstawia jak i we wszystkich innych pojazdach mechanicznych. Generalnie dobrze jest mieć zapas mocy, niemniej jednak trzeba liczyć się z tym, że im większa pojemność i moc, tym sprzęt jest cięższy i trudniejszy do ogarnięcia przez jeźdźca.
A ofert jest wszędzie pełno. Allegro, otomoto, gratka itp. Trzeba niestety sporo czasu poświęcić na szukanie, żeby znaleźć jakąś perełkę godną kupienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jakiego quada wybrać...”