Lucky Star SP-300U
Lucky Star SP-300U
Witam.
Zakupiłem ostatnio taką oto maszynkę: Lucky Star (Access Motor) SP-300U z 2008r. ale kupioną w salonie w 2010r.
Mam w tej chwili 2000km a przy 1200km quad miał wymieniany olej w silniku i skrzyni biegów, smarowany i czyszczony filtr powietrza.
W quadzie chciałem naciągnąć linkę i robiłem to poprzez śrubę przy hamulcu tylnym - trochę przesadziłem i zerwałem linkę przy manetce - oderwała się od tego małego bolca, który wchodzi w manetkę - czy można gdzieś taki bolec dostać i wczepić w niego linkę czy muszę kupić całą nową?
Kiedy wymienić olej i na jaki konkretnie?
Ile kosztuje olej?
Jak dobrać się do filtra powietrza i czy już go czyścić?
Powietrze w oponach na trasach leśnych powinno mieć 0,6 bara czy więcej czy mniej?
Bardzo proszę o porady - zaczynam swoją przygodę z quadem:)
Zakupiłem ostatnio taką oto maszynkę: Lucky Star (Access Motor) SP-300U z 2008r. ale kupioną w salonie w 2010r.
Mam w tej chwili 2000km a przy 1200km quad miał wymieniany olej w silniku i skrzyni biegów, smarowany i czyszczony filtr powietrza.
W quadzie chciałem naciągnąć linkę i robiłem to poprzez śrubę przy hamulcu tylnym - trochę przesadziłem i zerwałem linkę przy manetce - oderwała się od tego małego bolca, który wchodzi w manetkę - czy można gdzieś taki bolec dostać i wczepić w niego linkę czy muszę kupić całą nową?
Kiedy wymienić olej i na jaki konkretnie?
Ile kosztuje olej?
Jak dobrać się do filtra powietrza i czy już go czyścić?
Powietrze w oponach na trasach leśnych powinno mieć 0,6 bara czy więcej czy mniej?
Bardzo proszę o porady - zaczynam swoją przygodę z quadem:)
Re: Lucky Star SP-300U
I jeszcze jedno silnik ma dokładnie pojemność 280,4cm3 i moc 21km. Model to 300 więc czy to jest normalne że to nie jest model 280?
Re: Lucky Star SP-300U
Linkę Oczywiście Powinieneś Kupić Nową!!!
Ale możesz też naprawić.
Wystarczy zaklepać na końcu linki nakrętkę piątkę, niezbyt mocno żeby nie pękła, i niezbyt słabo żeby linka się z niej nie wyślizgneła.
Wiele linek w ten sposób zregenerowanych działa jak nowe. W Lucky Star też.
Przekonasz się z biegiem czasu (i klocków) że ręczny to wieczna regulacja.
Olej.
Nie wiesz jakim naprawdę jest olejem zalany sprzęt, i kiedy, więc lepiej wymienić.
Wg serwisówki powinien być ,o ile pamiętam SAE 15W40 ale raczej jakiś półsyntetyk.
Jaki?
Jak wiemy każdy ma inne zdanie na ten temat.
Jedni leją super drogi olej przeznaczony do silników pracujących w ekstremalnych warukach, inni zwykły tani minerał.To chyba zależy od zasobności portfela.Wszyscy latają i są zadowoleni.sprzedaja sprzęt za rok, dwa, trzy, zmienają na lepszy.
W LS są mocne , proste, trwałe silniki.
Filtr powietrza jest pod siedzeniem.Czy należy czyścić sprawdzisz organoleptycznie
Powietrze w oponach Front
0.32 kgf/cm² (35 Kpa, 5 psi)
Rear
0.32 kgf/cm² (35 Kpa, 5 psi)h
Pojemność silnika 280 to model 300.
Żaden silnik nie trafia z pojemnością w "okrągłą" liczbę.
Ale możesz też naprawić.
Wystarczy zaklepać na końcu linki nakrętkę piątkę, niezbyt mocno żeby nie pękła, i niezbyt słabo żeby linka się z niej nie wyślizgneła.
Wiele linek w ten sposób zregenerowanych działa jak nowe. W Lucky Star też.
Przekonasz się z biegiem czasu (i klocków) że ręczny to wieczna regulacja.
Olej.
Nie wiesz jakim naprawdę jest olejem zalany sprzęt, i kiedy, więc lepiej wymienić.
Wg serwisówki powinien być ,o ile pamiętam SAE 15W40 ale raczej jakiś półsyntetyk.
Jaki?
Jak wiemy każdy ma inne zdanie na ten temat.
Jedni leją super drogi olej przeznaczony do silników pracujących w ekstremalnych warukach, inni zwykły tani minerał.To chyba zależy od zasobności portfela.Wszyscy latają i są zadowoleni.sprzedaja sprzęt za rok, dwa, trzy, zmienają na lepszy.
W LS są mocne , proste, trwałe silniki.
Filtr powietrza jest pod siedzeniem.Czy należy czyścić sprawdzisz organoleptycznie
Powietrze w oponach Front
0.32 kgf/cm² (35 Kpa, 5 psi)
Rear
0.32 kgf/cm² (35 Kpa, 5 psi)h
Pojemność silnika 280 to model 300.
Żaden silnik nie trafia z pojemnością w "okrągłą" liczbę.
Ostatnio zmieniony śr 06 lip, 2011 przez rakata1, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Lucky Star SP-300U
Dziękuje za rady:)
a powiedzcie mi jak to jest z tym ręcznym na przeglądzie technicznym?
Ogólnie to on mi nie jest potrzebny ale zbliża się przegląd i zastanawiam się czy diagnosta się do tego nie przyczepi?
a powiedzcie mi jak to jest z tym ręcznym na przeglądzie technicznym?
Ogólnie to on mi nie jest potrzebny ale zbliża się przegląd i zastanawiam się czy diagnosta się do tego nie przyczepi?
Re: Lucky Star SP-300U
a no i nie wiem co to jest ta nakrętka piątka?
Gdzie takie coś kupie?
Gdzie takie coś kupie?
Re: Lucky Star SP-300U
Ręczny na przeglądzie musi być!
Zwykła nakrętka na śrubkę o średnicy 5 mm, dostępna w każdym sklepie z gwoździami.
Zwykła nakrętka na śrubkę o średnicy 5 mm, dostępna w każdym sklepie z gwoździami.
- tede74
- Administrator
- Posty: 1033
- Rejestracja: sob 19 maja, 2007
- Quad:: Scrambler XP 1000 S
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Re: Lucky Star SP-300U
Olej ma być motocyklowy 10w40 np. Motul 5100, filtr powietrza jest gąbkowy i trzeba go nasączać specjalnym olejem do filtrów (jest też w sprayu).