Potrzebna pomoc
Potrzebna pomoc
Witam, wiem że to może nie odpowiednie miejsce, ale jestem nowy i nie wiem za bardzo gdzie mógłbym ten temat umieścić.
Właściwie to chcę kupić quada, wypatrzyłem sobie jednego i chodzi oto czy ktoś mógłby mi coś podpowiedzieć. Opis na aukcji nie jest wylewny a ja sam ze zdjęć dużo nie mogę wywnioskować. Proszę, aby ktoś luknął może ktoś "opcykany" coś zauważy, podpowie na co zwrócić uwagę przy kupnie w tym przypadku.
http://moto.allegro.pl/quad-honda-trx-4 ... 40256.html
Z góry dziękuję i przepraszam, za zaśmiecanie forum.
Właściwie to chcę kupić quada, wypatrzyłem sobie jednego i chodzi oto czy ktoś mógłby mi coś podpowiedzieć. Opis na aukcji nie jest wylewny a ja sam ze zdjęć dużo nie mogę wywnioskować. Proszę, aby ktoś luknął może ktoś "opcykany" coś zauważy, podpowie na co zwrócić uwagę przy kupnie w tym przypadku.
http://moto.allegro.pl/quad-honda-trx-4 ... 40256.html
Z góry dziękuję i przepraszam, za zaśmiecanie forum.
- waldik32
- Posty: 197
- Rejestracja: czw 17 mar, 2011
- Quad:: Bombardier DS650 Baja
- Imię: Waldi
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Potrzebna pomoc
KOlego:
- opony tylne do wymiany
- sprawdź napęd - łańcuch i zębatki - jak widzę łańcych nie jest naciagnięty a to skraca jego żywotność.
- sprawdzasz luzy na zawieszeniu przednim oraz na tylnym wahaczu - jeżeli chodzi o tył, to łapiesz za uchwyt który jest za siedzeniem - mocno telepiesz gada na boki - najlepiej żeby stał na betonie lub asfalcie.
- sprawdzasz luż na kołach - weryfikuje w ten sposó stan łozysk
- poproś gościa aby nie odpalał gada przed Twoim przyjazdem. Jak przyjedziesz gad najlepiej żeby był zimny silnik. Po odpaleniu słuchasz jak chodzi - czy nie stukają zawory no i ogólnie wsłuchujesz sie w "gang"/odgłos pracy silnika. Sprawdx czy nie puści dymka przy odpalaniu - to świadczy o padniętych uszczelniaczach zaworów.
- Oczywiście musisz sie przejechać - sprawdzasz jak wkręca się na obroty w czasie jazdy i jak wchodza biegi. Jak bedziesz jechał to na maxa żeby zobaczyc czy wszytsko jest OK.
Powodzenia
- opony tylne do wymiany
- sprawdź napęd - łańcuch i zębatki - jak widzę łańcych nie jest naciagnięty a to skraca jego żywotność.
- sprawdzasz luzy na zawieszeniu przednim oraz na tylnym wahaczu - jeżeli chodzi o tył, to łapiesz za uchwyt który jest za siedzeniem - mocno telepiesz gada na boki - najlepiej żeby stał na betonie lub asfalcie.
- sprawdzasz luż na kołach - weryfikuje w ten sposó stan łozysk
- poproś gościa aby nie odpalał gada przed Twoim przyjazdem. Jak przyjedziesz gad najlepiej żeby był zimny silnik. Po odpaleniu słuchasz jak chodzi - czy nie stukają zawory no i ogólnie wsłuchujesz sie w "gang"/odgłos pracy silnika. Sprawdx czy nie puści dymka przy odpalaniu - to świadczy o padniętych uszczelniaczach zaworów.
- Oczywiście musisz sie przejechać - sprawdzasz jak wkręca się na obroty w czasie jazdy i jak wchodza biegi. Jak bedziesz jechał to na maxa żeby zobaczyc czy wszytsko jest OK.
Powodzenia
- Ruszko
- Moderator
- Posty: 2014
- Rejestracja: pt 06 kwie, 2007
- Quad:: Suzuki LTR 450 sprzedam
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Drezdenko
- Kontakt:
Re: Potrzebna pomoc
Dodając do tego co jest wyżej.
Przednia prawa opona najprawdopodobniej przebita i też przednie nadają się do wymiany.
Nie ma kryzy w tłumiku.
Jedziesz i sprawdzasz każdy bieg.
Wrzucasz 1 na sprzęgle dodajesz gazu jeżeli jedzie to znaczy, że sprzęgło ciągnie i albo nadaje się do wymiany albo do regulacji.
Stajesz na stopkach i bujasz na maxa quadem na prawo i lewo tak, żeby koła podskakiwały - w ten sposób dowiesz się czy łożyska osi nadają się do wymiany.
Teraz tak: tymi dystansami się nie podniecaj bo są tragiczne - ciężkie. Dystanse jeżeli już to na allegro firma XRW oferuje ale wycinane - tak aby była jak najmniejsza waga. Zwiększając szerokość i wagę nacisku na oś zwiększasz ryzyko jej pęknięcia lub wygięcia.
Przykład - weź klucz o dł = 5cm, a weź klucz o dł = 500cm - którym łatwiej odkręcisz śrubę ?
Przednia prawa opona najprawdopodobniej przebita i też przednie nadają się do wymiany.
Nie ma kryzy w tłumiku.
Jedziesz i sprawdzasz każdy bieg.
Wrzucasz 1 na sprzęgle dodajesz gazu jeżeli jedzie to znaczy, że sprzęgło ciągnie i albo nadaje się do wymiany albo do regulacji.
Stajesz na stopkach i bujasz na maxa quadem na prawo i lewo tak, żeby koła podskakiwały - w ten sposób dowiesz się czy łożyska osi nadają się do wymiany.
Teraz tak: tymi dystansami się nie podniecaj bo są tragiczne - ciężkie. Dystanse jeżeli już to na allegro firma XRW oferuje ale wycinane - tak aby była jak najmniejsza waga. Zwiększając szerokość i wagę nacisku na oś zwiększasz ryzyko jej pęknięcia lub wygięcia.
Przykład - weź klucz o dł = 5cm, a weź klucz o dł = 500cm - którym łatwiej odkręcisz śrubę ?
Udało mi się dojść z niczego do czegoś, wystarczy silna wola, pasja i marzenia, to one motywują mnie do działań.
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!
- palig1
- Posty: 167
- Rejestracja: pn 14 lut, 2011
- Quad:: KTM 525 i Honda
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Potrzebna pomoc
Cena jest zachęcająca, quad ma nawet puszke na narzędzia, którą ja zgubiłem w pierwszym miesiącu więc szacun.
Mi sie nie podoba kierownica, sprawia wrażenie pokrzywionej, bo koła są prosto, a kiera lekko skręcona. Łańcuch to faktycznie masakra, jak tak w ogóle można jeździć
Możesz sprawdzić czy z przodu ramy ( okolice mocowań bumpera) jest jeszcze seryjny lakier. W tym quadzie po np. uderzeniu w jakąś przeszkodę bardzo łatwo pęka i odchodzi.
Mi sie nie podoba kierownica, sprawia wrażenie pokrzywionej, bo koła są prosto, a kiera lekko skręcona. Łańcuch to faktycznie masakra, jak tak w ogóle można jeździć
Możesz sprawdzić czy z przodu ramy ( okolice mocowań bumpera) jest jeszcze seryjny lakier. W tym quadzie po np. uderzeniu w jakąś przeszkodę bardzo łatwo pęka i odchodzi.
Jesteś z okolic Jury? Umów się z nami na wspólną jazdę!
http://www.enduro-jura.czo.pl
http://www.enduro-jura.czo.pl
- waldik32
- Posty: 197
- Rejestracja: czw 17 mar, 2011
- Quad:: Bombardier DS650 Baja
- Imię: Waldi
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Potrzebna pomoc
No i jak będzie stał, to obejrzyj go z każdej strony - czy wszytsko jest równe, w tym kierownica - pisał o tym wcześniej kolega.
Sprawdź wahacze czy nie są podgięte i sprawdź amortyzatory czy dobrze odbijają.
Na włączonym silniku wyjmij bagnet do sprawdzania poziomu oleju i zobacz czy nie dmucha spalinami - jak będzie dmuchało spalinami to znaczy że są przedmuchy do skrzyni korbowej więc pierścienie się kończą. Możesz to sprawdzić również przez odmę ale nie wiem czy ją znajdziesz - zwykle trzeba coś wyjąć odkręcić żeby się do niej dostać.
Sprawdź przez bagnet konsystencję oleju .
Sprawdź wahacze czy nie są podgięte i sprawdź amortyzatory czy dobrze odbijają.
Na włączonym silniku wyjmij bagnet do sprawdzania poziomu oleju i zobacz czy nie dmucha spalinami - jak będzie dmuchało spalinami to znaczy że są przedmuchy do skrzyni korbowej więc pierścienie się kończą. Możesz to sprawdzić również przez odmę ale nie wiem czy ją znajdziesz - zwykle trzeba coś wyjąć odkręcić żeby się do niej dostać.
Sprawdź przez bagnet konsystencję oleju .
Re: Potrzebna pomoc
Dziękuję bardzo za podpowiedzi, jednak nie kupuję tego quada, ale ogólnie informacje mi się przydadzą.
Dziękuję i pozdrawiam.
temat można już usunąć.
Dziękuję i pozdrawiam.
temat można już usunąć.