Test ledów Super Vision

Gdzie jeździć, wyposażenie ridera, wyposażenie atv-ki, rejestracja, import quadów, przepisy prawne, prawo jazdy, nawigacja...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ruszko
Moderator
Posty: 2014
Rejestracja: pt 06 kwie, 2007
Quad:: Suzuki LTR 450 sprzedam
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Drezdenko
Kontakt:

Test ledów Super Vision

Post autor: Ruszko » czw 16 gru, 2010

TEST LEDÓW FIRMY SUPER VISION



Załamany swoimi seryjnymi światłami w Suzuki LTZ 400, postanowiłem przeprowadzić test kilku topowych modeli ledów firmy Super Vision. Przetestuje dla Was dzisiaj 4 listwy ledowe(4,8,12,20 diod o strumieniu świetlnym EURO) oraz 3 małe spoty o trzech różnych strumieniach światła. Flood, Euro i Spot.

Najbardziej charakterystyczną cechą ledów jest ich niski pobór prądu przy wysokiej wydajności. Niewątpliwie jest to też zaleta do których można doliczyć również czyste, białe światło, którego nie dają nawet xenony. Kolejną zaletą tychże ledów jest ich szeroko pojęte zastosowanie, Ledy są wodoodporne, kurzo odporne – spełniają normy IP67. Dodatkowo Ledy wytrzymują według producenta 50 tyś godzin i są objęte 2-letnią gwarancją. . Ciekawym „bajerem” jest to, że ledy można zasilać ze specjalnych akumulatorków, na których spot S1100 potrafi świecić nawet do 3,5h. Oczywiście do każdych ledów dostajemy zestaw montażowy(imbus do regulacji mocowania, kostkę z wyjściem na plus i minus, mocowanie i w przypadku spotów mocowanie do połączenia dwóch na raz).



Obrazek



Każdy po przeczytaniu powyższego tekstu, pomyśli – kupuje… Wszystko byłoby piękne gdyby nie to, że najtańsze Ledy kosztują około 450zł , które w zależności od strumienia światła świecą przyjmijmy, że w miarę, w zależności od potrzeb. Ceny ledów wahają się praktycznie do nieskończoności, możemy wybierać wiele konfiguracji strumieni świetlnych i samych diod.

Do testów użyłem:

- Super Vision S1100 EURO

- Super Vision S1100 FLOOD

- Super Vision S1100 SPOT

- Super Vision XLS-4E

- Super Vision XLS-8E

- Super Vision ELS-12E

- Super Vision XLS-20E

- 2 zwykłe puszki ustawione na odległości 50 metra

- tablice startową ustawioną na odległości 100 metrów



Obrazek



Każdy LED był montowany na wysokości 1 metra, każde foto było robione z tego samego miejsca o takim samym nastawieniu aparatu. Zdjęcia są realne, aczkolwiek mogą nie do końca oddawać prawdziwe światła ledów.

Test zaczniemy od „maluchów”, czyli spotów S1100 w 3 różnych konfiguracjach.

Wrzucam zatem na stół Super Vision S1100 EURO!

Parametry:



* wymiary 5,8cm*5,8cm*7,62cm

* waga 0,25 kg

* parametry zasilania 0,75A,12V

* możliwość zasilania napięciem 9-50V

* ilość diod LED 1 x 10watt

* kolor obudowy czarny

* natężenie światła 900 lumenów

* moc 10 Wat

* kształt strumienia światła Euro

* w komplecie zestaw montażowy

* Gwarancja 2 lata

Cena - 450zł



Obrazek

Obrazek



Super Vision S1100 FLOOD

Parametry:



* wymiary 5,8cm*5,8cm*7,62cm

* waga 0,25 kg

* parametry zasilania 0,75A,12V

* możliwość zasilania napięciem 9-50V

* ilość diod LED 1 x 10watt

* kolor obudowy czarny

* natężenie światła 900 lumenów

* moc 10 Wat

* kształt strumienia światła FLood

* w komplecie zestaw montażowy

* Gwarancja 2 lata

Cena - 450zł



Obrazek

Obrazek



Super Vision S1100 SPOT

Parametry:



* wymiary 5,8cm*5,8cm*7,62cm

* waga 0,25 kg

* parametry zasilania 0,75A,12V

* możliwość zasilania napięciem 9-50V

* ilość diod LED 1 x 10watt

* kolor obudowy czarny

* natężenie światła 900 lumenów

* moc 10 Wat

* kształt strumienia światła Spot

* w komplecie zestaw montażowy

* Gwarancja 2 lata

Cena - 450zł



Obrazek

Obrazek



LISTWY LED

Super Vision XLS-4E

Parametry:



* wymiary 10cm*7,5cm*7,8cm

* waga 0,9 kg

* parametry zasilania 1A,12V

* możliwość zasilania napięciem 9-32V

* ilość diod LED 4 x 3watt

* kolor obudowy czarny

* natężenie światła 7 lumenów

* moc 12 Wat

* kształt strumienia światła Euro

* w komplecie zestaw montażowy

* Gwarancja 2 lata

Cena - 522zł



Obrazek

Obrazek



Super Vision XLS-8E

Parametry:



* wymiary 15,24cm*7,5cm*8,8cm

* waga 1,2 kg

* parametry zasilania 2A,12V

* możliwość zasilania napięciem 9-32V

* ilość diod LED 8 x 3watt

* kolor obudowy czarny

* natężenie światła 1140 lumenów

* moc 24 Wat

* kształt strumienia światła Euro

* w komplecie zestaw montażowy

* Gwarancja 2 lata

Cena - 899zł



Obrazek

Obrazek



Super Vision ELS-12E

Parametry:



* wymiary 22,86cm*7,5cm*8,8cm

* waga 1,5 kg

* parametry zasilania 3A,12V

* możliwość zasilania napięciem 9-32V

* ilość diod LED 12 x 3watt

* kolor obudowy czarny

* natężenie światła 2160 lumenów

* moc 36 Wat

* kształt strumienia światła Euro

* w komplecie zestaw montażowy

* Gwarancja 2 lata

Cena - 1199zł



Obrazek

Obrazek



Super Vision XLS-20E

Parametry:



* wymiary 30,50cm*7,5cm*8,8cm

* waga 2,3 kg

* parametry zasilania 5A,12V

* możliwość zasilania napięciem 9-32V

* ilość diod LED 20 x 3watt

* kolor obudowy czarny

* natężenie światła 3600 lumenów

* moc 60 Wat

* kształt strumienia światła Euro

* w komplecie zestaw montażowy

* Gwarancja 2 lata

Cena - 1599zł



Obrazek

Obrazek



Dla porównania światła z Audi A4(2x65Watt – wzmocnione żarówki – długie światła)



Obrazek



Skupię się teraz na spotach czy warto wydać te 450zł i kupić 1 małą diodę? Odpowiadam jednoznacznie – NIE! Czy warto połączyć 2 spoty o tym samym strumieniu światła w jeden? Warto, nawet bardziej niż zakup jednej listwy 8 ledowej. Zresztą 2 spoty generują o prawie 700 lumenów więcej niż listwa XLS-8E, dodatkowo ciągną o 4 Waty mniej. 4 diodową listwę LED wykorzystać możemy dowolnej konfiguracji na np. aucie czy też maszynie budowlanej. Dzięki małym wymiarom możemy ją ustawić w sposób nas zadowalający.



Obrazek



Wracając do samej konfiguracji spotów: spot o strumieniu FLOOD świeci bardzo blisko, a dosyć szeroko, spot EURO świeci już ponad dwukrotnie dalej, ale świeci wężej natomiast wersja SPOT świeci już 3-krotnie mocniej, ale bardzo zawęża pole widzenia. Idealnym wyborem do rajdów przeprawowych wydaje się być wersja FLOOD – powolna, techniczna jazda to teren do popisu. Wersja Euro sprawdzi się w rajdach szybkościowych coś a’la The Great Escape Rally, czy też Dresden-Breslau. Wersja SPOT, może być wykorzystywana do rajdów w Afyrce. Potrzebne tam jest długie rozproszone światło. Sprawdza się tam idealnie. Pamiętajmy, że na Dakarze Rafał Sonik w swoim Raptorze też miał zamocowane spoty. Te ledy bardzo dobrze uzupełniają zwykłe światła. Oczywiście każdy z tych spotów ma wiele innych zastosowań. Możemy je wykorzystywać na budowie, na żaglówce czy gdzieś indziej.



Listwy LED: 4 diodowa listwa LED trzeba powiedzieć to otwarcie, świeci słabo, ale musimy pamiętać, że jest ona dużo tańsza od większych braci i możemy ją ustawić według uznania(np. za cenę 4 ledów 4 diodowych kupimy listwę XLS-20E, ale jej nie ustawimy chociażby w koło – świeci tylko przed siebie). Listwa 8 diodowa świeci już znacznie lepiej, ładnie doświetla boki i ma dosyć daleki strumień, ale za cenę około 900zł wybrałbym 2 małe spoty, które świecą lepiej. Każda większa, dłuższa listwa LED świeci na odległość 100 metrów i różnią się tylko doświetleniem pobocza. Uważam natomiast, że 20 diodowa listwa wystarczy w zupełności w zastosowaniu „quadowym”. 20 diod świeci tak jak długie światła w aucie, dając przy tym jeszcze białe światło.

Pamiętać też musimy, że test przeprowadzany jest na asfalcie, który bądź co bądź odbija światło. W lesie podczas jazdy test mógłby wypaść zupełnie inaczej. 20 ledów w lesie z nocy robi dzień, dosłownie.



Podsumowując: czy warto zakupić listwy LED? Uważam, że jak najbardziej tak, dla kogoś kogo prądnica nie generuje tyle prądu co elektrownia atomowa i potrzebuje mocne, białe i przede wszystkim wytrzymałe światło. Cena może lekko odstraszać, ale zapewniam, że będziecie zadowoleni, jakość stoi naprawdę na najwyższym poziomie. Jeżeli dobierzecie światło spełniające wasze wymagania, cena zejdzie na drugi plan…..

I prawie zapomniałem… Przedstawię foty autorstwa Michała Majchrowicza z wypadku Jacka Bujańskiego po spotkaniu z Tom-Catem. Zaznaczę tylko, że ledy nadal świecą – to potwierdza ich wytrzymałość.



Obrazek

Obrazek







Test przeprowadzony dzięki firmie przedrajdem.pl



To mój pierwszy test więc proszę o wyrozumiałość :uśmiech:
Udało mi się dojść z niczego do czegoś, wystarczy silna wola, pasja i marzenia, to one motywują mnie do działań.
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!

Awatar użytkownika
PIOTR_15
Lucky ATV Team
Posty: 1099
Rejestracja: sob 02 lut, 2008
Lokalizacja: z Powiatu Drawskiego

Re: Test ledów Super Vision

Post autor: PIOTR_15 » pt 17 gru, 2010

:oklaski: :ok: :ok: teścik szczery, a nie owiany lekturą producenta, co w rzeczywistości nie zawszę się zgadza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Niezbędnik quadowca”