Witam . Posiadam Kawasaki KLF 300C 4x4 z przebiegiem 1700 mil . Obecnie jeżdzę na oleju motul 5100 10W40 ester pólsyntetyk. Zbliża się kolejna wymiana i z ciekawości wszedłem na stronę motula aby zobaczyć jaki olej zalecają do mojego quada. Zdziwiłem się bo kiedyś tam podawali właśnie olej 5100 10W40 pólsyntetyk a teraz wcale go tam nie ma a zalecają MOTUL 300V 4T 5W-40 i 10W-40 Double Ester Factory Line lub MOTUL POWER QUAD 10W-40 - wszystkie pełne syntetyki. I teraz jestem trochę w kropce bo nie wiem czy pozostać przy tym 5100 czy przejść na jeden z tych zalecanych? Czy zna koś konkretne różnice między tymi olejami ? Czy przejście z pólsyntetyka na syntetyk może w jakiś sposób zagrozić silnikowi? No chyba że polecacie jeszcze jakiś inny olej do tego silnika . Co radzicie? Dodam tylko że Quad jest w oryginale , nigdy nic nie było grzebane w silniku. Ostatnio jednak dość mocno go katuję ... (góry , bagna , błoto). Jak jest bardzo mocno rozgrzany to silnik chodzi głośniej i mocniej słychać syczenie w okolicach cylindra , tak jak by było słychać przesuwający się tłok . Nie wiem czy to normalne ale na zimnym tego praktycznie nie słychać . Moc taka sama na zimnym i na gorącym.
Bardzo proszę o porady .
Motul 5100 vs 300V Czy warto (można) zmienić ...
- Ruszko
- Moderator
- Posty: 2014
- Rejestracja: pt 06 kwie, 2007
- Quad:: Suzuki LTR 450 sprzedam
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Drezdenko
- Kontakt:
Re: Motul 5100 vs 300V Czy warto (można) zmienić ...
300v - jeden z najlepszych olejów. Akurat ja latam na 5100 bo też jest ok i cenowo nie poraża!
Udało mi się dojść z niczego do czegoś, wystarczy silna wola, pasja i marzenia, to one motywują mnie do działań.
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!