Łańcuchy śniegowe/terenowe

Gdzie jeździć, wyposażenie ridera, wyposażenie atv-ki, rejestracja, import quadów, przepisy prawne, prawo jazdy, nawigacja...
Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » sob 26 sty, 2008

Grzechu , myślę , że pokrętne odpowiedzi są wyrazem tego , że nikt nie próbował ....
Przyznaję , że ja również nie próbowałem , ale wynika to jak napisali przedmówcy z tego , że po prostu nie miałem takiej potrzeby.
Opony , których używam mają bieznik traktorowy , również samooczyszczający się , poza tym waga quada pozwala na to by wypchnąć go z błota , samochodu już nie.
Jak obserwowałeś riderów buksujących kółkami w miejscu to możesz być pewien , że nie byli to zawodnicy. Dobry rider nie zatrzymuje się w błocie , są sposoby by jechać proktycznie w każdym terenie ;)
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
Grzecho
Posty: 35
Rejestracja: czw 20 gru, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Grzecho » sob 26 sty, 2008

To oczywiście wiele wyjaśnia oraz potwierdza brak mojego doświadzcenia w terenie. Jeżeli jednak ktoś z doświadczonych w terenie kolegów miał okazję testować takie rozwiązanie w błocku, to prosiłbym o opinie.

No i na koniec
Załączniki
IMG_4647.jpg

Mirek Z
Posty: 144
Rejestracja: czw 18 paź, 2007

Post autor: Mirek Z » sob 26 sty, 2008

Łańcuchy nie są używane z kilku powodów.
Po pierwsze bezpieczeństwo. koło quada ma dusyć dużą prędkość obrotową i w momencie uszkodzenie lańcucha może spowodować duże spustoszenia. Na podjazdach możliwa jest utrata przyczepności i jej nagłe odzyskanie (po zaczepieniu łańcucha o jakiś przedmiot wystający z podłoża). W efekcie takiej sytuacji leżysz na plecach, a quad na tobie kołami do góry.
Po drugie łańcuchy bardziej przeszkadzają niż pomagają. Łańcuchy są przeznaczone do jazdy po miękim podłożu, więc należy je zdejmować przed wyjazdem na asfalt i zakładać przed wjazdem w błoto, czy śnieg. Zanim to zrobisz Twoi koledzy przejadą kilka kilometrów. Dodoatkowo Twoja prędkość jazdy na szybkich odcinkach jest mocno ograniczona. Quad nie zakopuje się z powodu braku przyczepności, lecz ze względu na wykopanie podłoża spod siebie osiada na brzuchu i kręci kułeczkami - łańcuchy nie pomogą. Quad nie ma mechanizmu różniciwego więc naturalnie łuki pokonuje poślizgmi, a słańcuchami będzie to mało stabilne. Itp. itd...
.:GALEON:.

Awatar użytkownika
Grzecho
Posty: 35
Rejestracja: czw 20 gru, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Grzecho » sob 26 sty, 2008

No i wszystko jasne zwłaszcza, trafia do mnie:
Mirek Z


Quad nie ma mechanizmu różniciwego więc naturalnie łuki pokonuje poślizgmi, a słańcuchami będzie to mało stabilne
Prawda jest taka, że w moim G700 o ile wiem z przodu jest mechanizm, a z tyłu faktycznie go niema i taka sytuacja z pewnością na zakręcie powoduje brak stabilności i znaczące obciążenie układu napędowego.

Co do zdejmowania i zakładania, też prawda - moja niewiedza wynika dotyczy braku znajomości ukształtowania odcinków rajdowych. miałem na mysli tylko przeprawę bez dojazdów.

Jednak, choć w/w uwagi dotyczą każdego typu quada, co w przypadku "osiek" które mają inny rodzaj opon i tylko sporadycznie chcą się pobawić w przeprawę? - to tylko taka dygresja.
Ostatnio zmieniony sob 26 sty, 2008 przez Grzecho, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Arecki
Moderator
Posty: 816
Rejestracja: śr 30 sie, 2006
Lokalizacja: Kabaty :)
Kontakt:

Post autor: Arecki » sob 26 sty, 2008

Grzecho - potrenujemy razem, organoleptycznie możesz to sprawdzić. Zabierz łańcuchy (tylko zmień gumy na swoje Carlisle) i będziesz miał co porównywać.
Jesli chcesz jutro będę u Ciebie na miejscu.
pogoda jest w miarę sympatyczna więc pora na chrzest Twojego G700... postaramy się ciut go przytopić, ok?
:)
.:GALEON:.
_______________________________________
Ogień w sercu, diamenty na twarzy... a błoto na plecach...

Awatar użytkownika
prezziguzzi
Posty: 2851
Rejestracja: wt 28 lis, 2006
Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
Kontakt:

Post autor: prezziguzzi » ndz 27 sty, 2008

panowie zapamietajcie :idea: że są quady z "mechanizmem różnicowym" produkuje je POLARIS :mrgreen: :!:
.:GALEON:.

Awatar użytkownika
Grzecho
Posty: 35
Rejestracja: czw 20 gru, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Grzecho » ndz 27 sty, 2008

Jaaaaa, czyżby to był jeden z powodó, że Polaris taki ciężki ? :lol:

Wspoaniały ale puszysty !

Awatar użytkownika
prezziguzzi
Posty: 2851
Rejestracja: wt 28 lis, 2006
Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
Kontakt:

Post autor: prezziguzzi » ndz 27 sty, 2008

bez przesady z tym ciężarem :wink: czasami jest to zaleta :idea:
.:GALEON:.

IwOQ
Posty: 5
Rejestracja: ndz 05 wrz, 2010
Quad:: KYMCO MXU 300
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Reda

Re: Łańcuchy śniegowe/terenowe

Post autor: IwOQ » czw 09 wrz, 2010

Ja mam takie pytanie, bo dopiero pare miesięcy mam quada i czy na zime łańcuchy są potrzebne czy spokojnie daje rade bez?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Niezbędnik quadowca”