- klucz 17
- klucz 30
- 2x klucz 46
- rura 1,5m
- WD 40
- ściągacz
- klucz 13
- klucz 12
- NOWE ŁOŻYSKA
- trochę chęci i czasu.
Ja zrobiłem to tak:
- ściągnąłem 2 koła(klucz 17). Gwint normalny
- ściągnąłem dystanse i wybiłem szpilki.
- ściągnąłem zawleczkę z obu piast i odkręciłem obie piasty(klucz 30) Gwint normalny
- dalej ściągnąłem osłony spodu(u mnie klucz 13) gwint normalny
- odkręciłem zacisk hamulcowy - klucz 12 - gwint normalny
- odkręciłem zębatkę - klucz 14 - gwint normalny
- ściągnąłem łańcuch(nie rozpinając go - uda się to spokojnie)
- jednym kluczem 46 trzymałem z prawej strony nakrętkę na osi, a drugim kluczem 46 z nałożoną na niego rurą 1,5 metrową odkręciłem skontrowane po lewej stronie nakrętki - najpierw jedna później druga - gwint normalny
- ściągnąłem z wieloklinu mocowanie zębatki
- oś powinna wyjść w prawą stronę
- teraz pozostało nam w wahaczu same mocowanie osi
- odkręcamy 4 śruby u góry wahacza kluczem 17 - gwint normalny
- na dole spadają nam 2 podkładki z wspawanymi nakrętkami
- odkręcamy kluczem 17 napinacz łańcucha (ta śruba wzdłużna)
- teraz mocowanie osi powinno wyjść wraz z napinaczem łańcucha i tym kawałkiem metalu łączącym wahacz
- na śrubie napinającej łańcuch jest taka gumka z 2 podkładkami.
- każdą część powinniśmy wyczyścić szczotką drucianą i każdą śrubę i nakrętkę wypsikać WD 40
- pozostają nam już do wymiany same łożyska
- teraz rozgrzewamy do 60-70 stopni mocowanie osi, a nowe łożyska wkładamy do lodówki aby je mocno schłodzić(najlepiej do zamrażarki)
- przy pomocy ściągacza wyciągamy stare łożyska wraz z uszczelniaczami
- wkładamy nowe łożyska i nowe uszczelniacze
- wszystko skręcamy w całość
- cieszymy się bezproblemową jazdą aż do następnej usterki
