Raptor 700 - PALIWO W OLEJU!! RATUNKU

Wasze doświadczenia i problemy z quadami Yamaha Raptor (YFM 250/350/660/700)
ODPOWIEDZ
kazek123
Posty: 5
Rejestracja: śr 10 lut, 2010
Lokalizacja: Kraków

Raptor 700 - PALIWO W OLEJU!! RATUNKU

Post autor: kazek123 » śr 10 lut, 2010

Witam, Zakupilem raptora 700 na pełnym wtrysku.
Po wymianie oleju zauwazylem ze w starym oleju znajdowała sie benzyna.

No ale nic.. Pomyslałem, ze długo stał itd itd..

Zalałem nowym olejem (motul) i po dwóch przejazdzkach stan oleju wzrósł powyzej maximum..

Co sie okazało? Paliwo w oleju..

Quad chodzi jak szalony, nie kopci na biało, nie stracił mocy, nie kaszle, nie kicha, zapala jak nowy - wszystko wydaje sie z nim byc w jak najlepszym porządku. Jednak to paliwo w oleju mnie martwi - narazie nie jezdze.


Nie jestem pewien czy w czasie jazdy czy na postoju paliwo sie przedostaje do oleju.




Moze miał ktoś podobną sytucje i wie co robic?

mariotorpedo
Posty: 133
Rejestracja: ndz 10 sty, 2010
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mariotorpedo » śr 10 lut, 2010

sprawdź jaki kolor ma świeca ?
a co do kopcenia na biało to by musiał wodę płyn dostawać się do cylindra..
a skąd wiesz że nie stracił na mocy ??miałeś wcześniej taki sam ??
najlepiej będzię jak posprawdzasz ciśnienia..
a taka sytuacja jak u Ciebie zazwyczaj jest wynikiem krótkich czasów pracy..to znaczy zapalasz ,jęździsz troche nie dogrzanym i gasisz ..sprawdź koniecznie ilość paliwa podawanego,może on cały czas chodzi na dodatkowym wtrysku (czyli takie ala ssanie)
spróbuj jeszcze jak będzie rozgrzany odepnij ten dodatkowy wtrysk..znaczy odłącz zasilanie
moim zdaniem dostaje za dużo wahy której nie spala

kazek123
Posty: 5
Rejestracja: śr 10 lut, 2010
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kazek123 » czw 11 lut, 2010

świeca zakopcona na czarno. Nie zalana!
Mialem inny podobny - ten napewno nie stracił mocy.
Ciśnienie na cylindrze w normie.

z tego co piszesz to wynika, ze tym sprzętem nie mozna pojechać do sklepu i z powrotem, bo to krótka przejazdzka?

Tam jest wtrysk, do którego pompka paliwa tłoczy paliwo - ten wtrysk jest połączony z czujnikiem położenia przepustnicy. Moze ten czujnik polozenia przepustnicy sie cos zrypał?

Wtrysk ładnie 3ma paliwo, nie cieknie - moze w perspektywie czasu cos by puscił..


Moim zdaniem to cos z elektroniką. Czujnik polozenia przepustnicy wysyła błędne informacje do wtrysku który podaje zbyt dużą dawke paliwa. No ale wtedy znowu wchodziłby na głupie obroty.. Ehh.. LIPA..

Dodam również, ze quad jest przerobiony na rollgaz - moze ktos cos popierdzielił jak wymieniał?

mariotorpedo
Posty: 133
Rejestracja: ndz 10 sty, 2010
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mariotorpedo » czw 11 lut, 2010

tak jak myślałem.....za dożo wahy
jak świeca okopcona ....zalana nigdy nie będzie jak silnik zapala....
przeczytaj jeszcze raz pierwszy post bo to na bank coś z wtryskami...dodatkowy odłącz jak się silnik nagrzeje.....i sprawdź stan wszystkich wtrysków czy nie leją...jak nie wiesz jak to Ci pomogę ...
i napraw to bo jak będziesz takim jeździł motor będzie do du....

kazek123
Posty: 5
Rejestracja: śr 10 lut, 2010
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kazek123 » czw 11 lut, 2010

Byłem u elektromechanika..

Co sie okazało? wg niego - uszkodzony czujnik temperatury - dostawał poprostu zbyt duża dawke paliwa bo komputer "myślał", ze silnik jest non stop zimny ;).

Czyli mniej wiecej tak jak mówił mariotorpedo - silnik cały czas "myślał", że to "krótka przejażdżka" i cały czas podawał dawke jak na ssaniu. ;>


czujnik wymieniony - wszystkie kabelki sprawdzone

Zaraz biore sie za wymiane oleju - wieczorem dam znać czy wszystko ok.

mariotorpedo
Posty: 133
Rejestracja: ndz 10 sty, 2010
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mariotorpedo » czw 11 lut, 2010

kazek pamiętaj sprawdzaj świece to najlepszy przykład dobrej dawki paliwa..ma mieć kolor mniej więcej brązowawy... a nie czarny ani biały
powodzenia

kazek123
Posty: 5
Rejestracja: śr 10 lut, 2010
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kazek123 » czw 11 lut, 2010

Świeca leeciutko brązowawa, olej czysty jak łza ;)

Wszystko wróciło do normy - przyczyna? - wadliwie działający czujnik temperatury - a właściwie niedziałający. Podawał fałszywą informacje o temperaturze silnika do komputera i komputer non stop myslał, ze quad chodzi na ssaniu.

Quad całkiem inaczej teraz chodzi - mariotorpedo miał racje - raptor jest teraz duzo mocniejszy a ja myslałem, ze nie stracił mocy ;P

DZIEKUJE!

mariotorpedo
Posty: 133
Rejestracja: ndz 10 sty, 2010
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: mariotorpedo » czw 11 lut, 2010

miło że na coś się przydałem 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Yamaha Raptor (YFM 250/350/660/700)”